Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Pro Pana Pitrise Případné Pokračování, Pěkně Prosím, Ptady: pitris-t7786.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Po nějaké době jsem narazil na toto téma a jelikož mám Ceeda s GPF a také jsem řešil jaký olej, tak jsem schválně kouknul na web Kia a co nevidím, Kia stále doporučuje do motorů T-GDi s GPF A5/B5 (řešeno o pár příspěvků výše). Nedalo mi to a projel jsem pár zahraničních diskusí a je zajímavé, že sama automobilka A5/B5 umožňuje i při zdůraznění, že se jedná o motor s GPF. Vše je podloženo oficiálními emaily z Kia (zastoupení např. ČR, Slovensko, Polsko či Německo). Jeden blízký servis (celkem velký) to do motorů leje také a opravdu nevím o někom, kdo by měl problém, včetně mě protože jsem to v autě měl také. Je si Kia tak jistá, že se nic nestane, nebo proč i přes četná upozornění nic nezměnily a nechávají doporučení stále na svém webu? Podotýkám, že toto je i "problém" u Hyudai.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
jen doplním, že KIA konfigurátor doporučuje různé oleje podle preferencí, pro :
- maximální ochranu = 5W-30 A5/B5
- maximální výkon = 5W-40 A3/B4
- výkon + ochrana = 0W-30 C2
- maximální ochranu = 5W-30 A5/B5
- maximální výkon = 5W-40 A3/B4
- výkon + ochrana = 0W-30 C2
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Mne kedysi pre maximalnu ochranu odporucili Primeros gum.
Nepomohlo.
K opotrebeniu sice nedoslo, ale doslo k porusenou celistvosti ochrannej vrstvy...aj s predpokladanymi nasledkami samozrejme Asi pretiahnuty interval.
Proste potvrdilo sa ako vzdy, ze dolezita bola vcasna vymena, ktoru som zanedbal. A mimochodom nebola podstatna hrubka , ale pevnost vrstvy.
Odvtedy menim vcas.
Nepomohlo.
K opotrebeniu sice nedoslo, ale doslo k porusenou celistvosti ochrannej vrstvy...aj s predpokladanymi nasledkami samozrejme Asi pretiahnuty interval.
Proste potvrdilo sa ako vzdy, ze dolezita bola vcasna vymena, ktoru som zanedbal. A mimochodom nebola podstatna hrubka , ale pevnost vrstvy.
Odvtedy menim vcas.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Jednak se ten problém projeví až po záruční lhůtě, jednak pokud auto nespaluje olej, tak není způsob jak by olej mohl ničit GPF.michalpce píše: je zajímavé, že sama automobilka A5/B5 umožňuje i při zdůraznění, že se jedná o motor s GPF. Vše je podloženo oficiálními emaily z Kia (zastoupení např. ČR, Slovensko, Polsko či Německo).
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
...v míře nepřiměřené. Bo každý spalovací motor už z principu své konstrukce spaluje (a tedy žere) nějaký ten olej. Aspoň jsem to slyšel od lidi, kteří o tom něco vědí.Shi píše:...pokud auto nespaluje olej...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Tak je mi jasné, že každý motor trochu oleje "bere". Nicméně uniká mi pointa jistoty Kii v tom, že na tom někdo třeba nenalítá za 5 let třeba 250k km na tomto špatném oleji a to už by se mohlo projevit na GPF. A záruka je 7 let a pokud člověk jezdí do autorizáku a má vše podložené fakturami je problém jednoznačně na straně Kii. Moc nenchápu proč by Kia vytvářela prostor pro nějaké hromadné žaloby a podobné věci.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Taky bych se přikláněl k tomu jak psal Shi, že se GPF v případě poruchy (a to není jisté) vymění na záruku. Záruku platí automobilka, ale servis, který mění olej neplatí nic.
Navíc první verze motorů 1.4 t-gdi neměly GPF a A3 nebo A5 pro ně byly vhodné oleje. Jen doufám že s nasazením GPF se upravil i motor (myslím např. odolná zdvihátka ventilů), protože to by zase nasazení C3 mohlo znamenat problém s hrníčky zdvihátek.
Prvonáplň z Koreje je aktuálně Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30.
Navíc první verze motorů 1.4 t-gdi neměly GPF a A3 nebo A5 pro ně byly vhodné oleje. Jen doufám že s nasazením GPF se upravil i motor (myslím např. odolná zdvihátka ventilů), protože to by zase nasazení C3 mohlo znamenat problém s hrníčky zdvihátek.
Prvonáplň z Koreje je aktuálně Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Jistotu samozřejmě nemají, ale to ji ani nemají u toho, že někde nečepuješ pančované palivo se zvýšeným obsahem síry a to je podle mě mnohem větší problém.
(Kamarádovi teď v záruce mění DPF, tipuji to na síru v naftě.)
(Kamarádovi teď v záruce mění DPF, tipuji to na síru v naftě.)
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
No ale asi se opravdu nikomu nic vážného nestalo, jelikož doporučení na A5/B5 pořád dávají, servisy to tam lijí, návody nezměnili a dokonce v konfigurátoru na svém webu ti ten olej doporučí. I v servisu Kia mě technik říkal, že ani neví jestli vůbec někdy řešili problém s GPF. Takže těžko říct.
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Pokud to olej nežere, tak není co řešit. Další věc je, že to je pořád "spotřebák" - kdo přijede, že má ucpanej filtr a bude si 100% jist, že je to olejem?
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Práve preto ze dlhá záruka a drahe. Čiže majiteľ si to už predplatilmichalpce píše:Tak je mi jasné, že každý motor trochu oleje "bere". Nicméně uniká mi pointa jistoty Kii v tom, že na tom někdo třeba nenalítá za 5 let třeba 250k km na tomto špatném oleji a to už by se mohlo projevit na GPF. A záruka je 7 let a pokud člověk jezdí do autorizáku a má vše podložené fakturami je problém jednoznačně na straně Kii. Moc nenchápu proč by Kia vytvářela prostor pro nějaké hromadné žaloby a podobné věci.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ještě přikládám odpověď z KIa.
"výrobce Kia skutečně pro motor Kappa 1.5T-GDI předepisuje olej ACEA5/B5 nebo API SN+/SP. I tento olej zajišťuje dostatečně malé zbytky sazí po spálení směsi ve válci."
V dotazu jsem dostatečně zmínil, že auto má GPF.
"výrobce Kia skutečně pro motor Kappa 1.5T-GDI předepisuje olej ACEA5/B5 nebo API SN+/SP. I tento olej zajišťuje dostatečně malé zbytky sazí po spálení směsi ve válci."
V dotazu jsem dostatečně zmínil, že auto má GPF.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
alebo si mal trochu opatrnejšie jazdit,žiadne vysoké otáčky a bolo by všetko okjarson1 píše:Mne kedysi pre maximalnu ochranu odporucili Primeros gum.
Nepomohlo.
K opotrebeniu sice nedoslo, ale doslo k porusenou celistvosti ochrannej vrstvy...aj s predpokladanymi nasledkami samozrejme Asi pretiahnuty interval.
Proste potvrdilo sa ako vzdy, ze dolezita bola vcasna vymena, ktoru som zanedbal. A mimochodom nebola podstatna hrubka , ale pevnost vrstvy.
Odvtedy menim vcas.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
nuz vytocil az do cerveneho
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30