Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Tak já považuji - z u nás dostupných olejů - za vynikající "špíček" třeba Ravenol RSE 10w50. A není drahý
Jenže: za
a) se nehodí do těchto nových ekomotorů
b) jsme off topic
Jenže: za
a) se nehodí do těchto nových ekomotorů
b) jsme off topic
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Co by se těm gdi s turbem stalo s tímto olejem?
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Pokud by tomu dotyčný s tímto motorem dával pořádný hašte a málo v mrazu startoval, tak NIC
Ale velká většina z těch co si koupí tento motor tak nejezdí, a 3 t/ot. je pro ně sprosté slovo
Ale velká většina z těch co si koupí tento motor tak nejezdí, a 3 t/ot. je pro ně sprosté slovo
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Prej sprosté slovo....d Je to ale tak. Ja jsem udělal olej před týdnem, ale najel jsem pak jen 20km. Posledni 5km v tockach. Motor si jde i po 370 tis km jak vino. Takže bych měl zítra vymest pavučiny z výfuku...
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte srp 30, 2016 21:00
- Bydliště: Kostelec nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
S 1.4 T-Gdi najeto za měsíc 2800 km, motor lehce zajetý, o víkendu sypu Total quartz 5W40 s TBN cca 10 a viskozitou při kile °C cca 14. Total rád preferuji, byť nemusí být pro druhého TOP. Prosím nevymlouvat. Po dlouhých letech mám benzín a neskutečně si to užívám. Začínám ho pouštět hezky k omezovači, samozřejmě po dostatečně dlouhé jízdě (20-25 km). Rady k zařazení vyššího stupně při 2100 rpm/m neřeším, ale musím uznat, že když se tím někdo řídí, má nízkou spotřebu, a po 50 tkm motor ve věčných lovištích nebo alespoň zaděláno na průser .
Naposledy upravil(a) smejky2 dne pát lis 09, 2018 18:36, celkem upraveno 2 x.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi
Škoda F3 1.0 TSI
Škoda 120L asi 34KW
ex Škoda F3 1.0 MPI
ex Hyundai i30 FB 1.4 T-Gdi
ex Škoda Fabia combi 1.4 MPI
ex Škoda Felicia GLXi 1.6 MPI
ex i40 1.7 CRDi
ex iX35 1.7CRDi
ex i30 2011 1.4
ex Peugeot 107, 108 1.0
Škoda F3 1.0 TSI
Škoda 120L asi 34KW
ex Škoda F3 1.0 MPI
ex Hyundai i30 FB 1.4 T-Gdi
ex Škoda Fabia combi 1.4 MPI
ex Škoda Felicia GLXi 1.6 MPI
ex i40 1.7 CRDi
ex iX35 1.7CRDi
ex i30 2011 1.4
ex Peugeot 107, 108 1.0
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Řekl bych že Total 5w40 Ti tady nikdo vymlouvat nebude
A ty otáčky 2100 Když už, tak ať to na ně "spadne" po přeřazení nahoru
A ty otáčky 2100 Když už, tak ať to na ně "spadne" po přeřazení nahoru
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Tak som rad ako sa rozbehla tato tema pre nove kur*itkove priamovstreky.
suma sumárum po dlhsom case: s 1.4 tgdi teraz najazdene 18500km. vymeny oleja prebehli pri cca 4000 potom prebehla pri 12500. zatial ziadny problem. Teraz uz mam kupeny Mobil1 FS 0W40. vcelku fajn cena okolo 33eur 5L. Dufam ze som spravil dobre. Viem nie je to stary New Life ale trosku nepodarena nahrada, nuz ale zase tam vydrzi tak 7000km a pojde von. Jazdim na nom len ja teraz, takze sa snazim nepodtacat.
suma sumárum po dlhsom case: s 1.4 tgdi teraz najazdene 18500km. vymeny oleja prebehli pri cca 4000 potom prebehla pri 12500. zatial ziadny problem. Teraz uz mam kupeny Mobil1 FS 0W40. vcelku fajn cena okolo 33eur 5L. Dufam ze som spravil dobre. Viem nie je to stary New Life ale trosku nepodarena nahrada, nuz ale zase tam vydrzi tak 7000km a pojde von. Jazdim na nom len ja teraz, takze sa snazim nepodtacat.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Nenapsal bych nepodařená náhrada - to určitě ne, Mobil1 0w40 A3/B4 byl, je (a snad vždy bude) superolej. To FS-ko je jen viskozitou při 100 stupních Celsia "ekologičtěji" bližší olejům xw/30. Ovšem do motoru, který může i 0w20 absolutně a bez výhrad v pohodě.Zubesuch píše:....Mobil1 FS 0W40....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Věřím, že FS-ko je dobrý olej a myslím si, že pokud těch 7t. km nenajedeš až za rok, tak by mohl dát větší porci km - jeho TBN-ko je na velice slušné úrovni.
Sám jej plánuji nechat v motoru, co jezdí na LPG, tak kolem 12-ti t. km, ale to je ještě stará atmosféra.
Sám jej plánuji nechat v motoru, co jezdí na LPG, tak kolem 12-ti t. km, ale to je ještě stará atmosféra.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ahojte, mám presne tento motor a chystám sa meniť olej pri 3500km.
Z manuálu je jednoznačne umožňovaný iba 5W-30 ale na obr nižšie je definované primárne A5 pričom v poznámke je uvedené že ak nie je na trhu dostupné A5 tak je možné použiť aj A3 specifikaci.
Z toho mi nie je úplne jasné aký by teda bol dopad na záruku v prípade použitia A3 pretože ho vlastne doporučujú ako alternatívu. Z logického hladiska by nemohli v žiadnom prípade tvrdiť že táto alternatíva može sposobiť problém (aj keď je primárne definovaná A5), nemám pravdu?
Chcem sa Vás tiež spýtať, ak som správne pochopil z prečítaného tu na fore, specifikace A3 by sa dalo povedať že je univerzálna. Je ale ta A5 lepšia na krátke trasy a hlavne teraz na zimu? Alebo by bolo rozumnejšie tam dať A3?
Čo sa týka vikozity, určite chcem dodržať 5W-30, auto je v záruke a nepríde mi rozumné sa takto o ňu potencialne pripraviť.
Z manuálu je jednoznačne umožňovaný iba 5W-30 ale na obr nižšie je definované primárne A5 pričom v poznámke je uvedené že ak nie je na trhu dostupné A5 tak je možné použiť aj A3 specifikaci.
Z toho mi nie je úplne jasné aký by teda bol dopad na záruku v prípade použitia A3 pretože ho vlastne doporučujú ako alternatívu. Z logického hladiska by nemohli v žiadnom prípade tvrdiť že táto alternatíva može sposobiť problém (aj keď je primárne definovaná A5), nemám pravdu?
Chcem sa Vás tiež spýtať, ak som správne pochopil z prečítaného tu na fore, specifikace A3 by sa dalo povedať že je univerzálna. Je ale ta A5 lepšia na krátke trasy a hlavne teraz na zimu? Alebo by bolo rozumnejšie tam dať A3?
Čo sa týka vikozity, určite chcem dodržať 5W-30, auto je v záruke a nepríde mi rozumné sa takto o ňu potencialne pripraviť.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Není lepší, jen hrozí menší nebezpečí, že nebude mazat. Nikoli ve srovnání s A3, ale s přihlédnutím k teplotě v oblasti pístních kroužků.michal84 píše:Je ale ta A5 lepšia na krátke trasy a hlavne teraz na zimu?
Z mnou výše napsaného plyne, že se zimou to zase až tak moc nesouvisí.michal84 píše:Alebo by bolo rozumnejšie tam dať A3?
Pokud uvažuješ o změně normy a přitom trváš na zachování viskozity, pak jsi byl při pročítání fóra málo pozorný. Ona ta viskozita je totiž na normě dost závislá a hlavně by měla odpovídat převažujícím klimatickým podmínkám, v nichž je vůz provozován, tedy třeba zrovna tomu aktuálně zimnímu období.michal84 píše:Čo sa týka vikozity, určite chcem dodržať 5W-30, auto je v záruke a nepríde mi rozumné sa takto o ňu potencialne pripraviť.
No a k tomu tu máme ještě i faktor výměnných lhůt, stavu (včetně záběhu) motoru, event. tahání přívěsu, jízdního stylu atd. atd.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ďakujem za odpoveď. Ak som niečo nepochopil tak sa omluvam.
No ja hlavne hladám najlepšiu variantu v rámci dodržania predpisu výrobcu aby som neprišiel o záruku.
Z vyššie uvedenej specifikace výrobcom je jediná možnosť 5W-30 a to primárne A5 alebo A3.
A ani u tej A3 si nie som úplne istý či možem použiť bez prípadných komplikací v prípade reklamace.
Niekde som tu ale prečítal aj názor že kvalitný A5 olej može byť lepší ako slabší A3.
Ja osobne plánujem meniť olej max do 10 000 km, motor je nový, ťahať nič nebudem, motor nepodtáčam, skor ho sem tam poriadne vytočím a nemám v pláne meniť olej špecificky na leto a na zimu, to by bolo v autorizáku asi dosť komplikované (hlavne obhájiť zmenu specifikace s každou výmenou).
Čo zvažujem je či je lepšie A5 alebo A3 a ďalej som sa chcel spýtať či je probém s olejom Shell čo Hyundai bežne dáva? Ak by bol v tom shell oleji problém tak by som chcel práve pri výmenach nosiť olej svoj.
Posledná vec je či preventívne vybrať olej s ohladom na LSPI takže sa vyhnúť oleju s vysokým obsahom Ca, neviem či je ale toto potvrzená informace a motor nepodtáčam tak to mžno nebude nutné riešiť
No ja hlavne hladám najlepšiu variantu v rámci dodržania predpisu výrobcu aby som neprišiel o záruku.
Z vyššie uvedenej specifikace výrobcom je jediná možnosť 5W-30 a to primárne A5 alebo A3.
A ani u tej A3 si nie som úplne istý či možem použiť bez prípadných komplikací v prípade reklamace.
Niekde som tu ale prečítal aj názor že kvalitný A5 olej može byť lepší ako slabší A3.
Ja osobne plánujem meniť olej max do 10 000 km, motor je nový, ťahať nič nebudem, motor nepodtáčam, skor ho sem tam poriadne vytočím a nemám v pláne meniť olej špecificky na leto a na zimu, to by bolo v autorizáku asi dosť komplikované (hlavne obhájiť zmenu specifikace s každou výmenou).
Čo zvažujem je či je lepšie A5 alebo A3 a ďalej som sa chcel spýtať či je probém s olejom Shell čo Hyundai bežne dáva? Ak by bol v tom shell oleji problém tak by som chcel práve pri výmenach nosiť olej svoj.
Posledná vec je či preventívne vybrať olej s ohladom na LSPI takže sa vyhnúť oleju s vysokým obsahom Ca, neviem či je ale toto potvrzená informace a motor nepodtáčam tak to mžno nebude nutné riešiť
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
V tom případě mám pro tebe tu nejjednodušší radu: zůstaň u předepsané ACEA A5 a v případě, že ti servis neumožní donést si vlastní olej, což je nanejvýš pravděpodobné, nemusíš nic víc, tedy např. výběr konkrétního oleje, řešit. A proč? Inu proto, že těžko dokážeš, že "ve tvé zemi nejsou oleje v ACEA A1, resp. A5 dostupné".
Pokud by sis ovšem chtěl měnit olej "v mezi-intervalech" sám, pak ti doporučím trochu jiný postup.
Pokud by sis ovšem chtěl měnit olej "v mezi-intervalech" sám, pak ti doporučím trochu jiný postup.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
ja menim olej v medziintervaloch a rad by som sa ten postup dozvedel. Ked si menim olej doma sam tam pouzivam vylucne A3 xW-40. Ako teraz ked tam planujem na zimu naliat FS 0W-40. Auto bude mat 19tis. a 3 vymeny oleja
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ano, udělal bych to samé.