Olej po GO kliky a turba - Daihatsu GTti
Moderátor: Colommbo
Olej po GO kliky a turba - Daihatsu GTti
Zdravím všechny! Mám dotaz, jaký postup doporučujete pro motor Daihatsu Charade GTti (3vál, 993ccm, 101PS, přeplňovaný), právě se dokončuje GO kliky a nové turbo, doposud se jezdilo na Mogul polosynt 10w40.
Někdo doporučuje po GO kliky najet opatrněji 1000km a pak vyměnit olej (špony atd.)... zajímá mě, jestli je tento postup podle vás vhodný, dále zda je vhodné po oleji 10w40 Liqui Moly dát nějaký 10w50 např.Total Quartz, Motul...motor bude příležitostně vystavován vysokému tepelnému zatížení (vrchy, čtvrtmíle, slalom)
díky moc za názory
Někdo doporučuje po GO kliky najet opatrněji 1000km a pak vyměnit olej (špony atd.)... zajímá mě, jestli je tento postup podle vás vhodný, dále zda je vhodné po oleji 10w40 Liqui Moly dát nějaký 10w50 např.Total Quartz, Motul...motor bude příležitostně vystavován vysokému tepelnému zatížení (vrchy, čtvrtmíle, slalom)
díky moc za názory
Re: Olej po GO kliky a turba - Daihatsu GTti
ano, záběh motoru opravdu opatrně. Prvních 1000km nevytáčet, nepodtáčet, nezatěžovat, často řadit - střídat otáčky, omezit studené starty. Potom postupně "přidávat" otáčky i zatížení, ale aspoň ještě 500km nevyužívat plný potenciál motoru. A na ten záběh tam dej 5 nebo 10w40, a potom včetně filtru vyměnit. A také si myslím, že na "stokoňový litr" je šedesátka zbytečná. Dej tam buď 10w50 (třeba Total, Q8, Elf) nebo 5w50 (třeba Agip, Mobil1), a když mu pak na závodech opravdu "zatopíš pod kotlem", bude lepší ho potom vyměnit. (Pokud máš možnost sehnat Motul xw50 - na motosport moc lepších olejů není).freepomo píše:Zdravím všechny! Mám dotaz, jaký postup doporučujete pro motor Daihatsu Charade GTti (3vál, 993ccm, 101PS, přeplňovaný), právě se dokončuje GO kliky a nové turbo, doposud se jezdilo na Mogul polosynt 10w40.
Někdo doporučuje po GO kliky najet opatrněji 1000km a pak vyměnit olej (špony atd.)... zajímá mě, jestli je tento postup podle vás vhodný, dále zda je vhodné po oleji 10w40 Liqui Moly dát nějaký 10w50 např.Total Quartz, Motul...motor bude příležitostně vystavován vysokému tepelnému zatížení (vrchy, čtvrtmíle, slalom)
díky moc za názory
Re: Olej po GO kliky a turba - Daihatsu GTti
Nenapsal jsi mu ale podstatné jaké ACEAPitris píše:ano, záběh motoru opravdu opatrně. Prvních 1000km nevytáčet, nepodtáčet, nezatěžovat, často řadit - střídat otáčky, omezit studené starty. Potom postupně "přidávat" otáčky i zatížení, ale aspoň ještě 500km nevyužívat plný potenciál motoru. A na ten záběh tam dej 5 nebo 10w40, a potom včetně filtru vyměnit. A také si myslím, že na "stokoňový litr" je šedesátka zbytečná. Dej tam buď 10w50 (třeba Total, Q8, Elf) nebo 5w50 (třeba Agip, Mobil1), a když mu pak na závodech opravdu "zatopíš pod kotlem", bude lepší ho potom vyměnit. (Pokud máš možnost sehnat Motul xw50 - na motosport moc lepších olejů není).freepomo píše:Zdravím všechny! Mám dotaz, jaký postup doporučujete pro motor Daihatsu Charade GTti (3vál, 993ccm, 101PS, přeplňovaný), právě se dokončuje GO kliky a nové turbo, doposud se jezdilo na Mogul polosynt 10w40.
Někdo doporučuje po GO kliky najet opatrněji 1000km a pak vyměnit olej (špony atd.)... zajímá mě, jestli je tento postup podle vás vhodný, dále zda je vhodné po oleji 10w40 Liqui Moly dát nějaký 10w50 např.Total Quartz, Motul...motor bude příležitostně vystavován vysokému tepelnému zatížení (vrchy, čtvrtmíle, slalom)
díky moc za názory