Všechny mají normu Peugeot 2296 a pro motor Fordu je to lepší než eko WSS-M2C913-A/B
Olej Peugeot+Ford
Moderátor: Colommbo
Re: Olej Peugeot+Ford
Úplně klidně a dobře tyto
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Peugeot+Ford
Roman 4676 píše: ↑sob říj 28, 2023 23:02 Tak určitě vím od čeho jsou vydřené pístní čepy,auto mám cca 3 rokem a při koupi jsem o tom nic nevěděl ale nějak jsem to začal slyšet více,tak jsem se o to dost zajímal. Tohle už bohužel teď nevyřeším a nehodlám to nechat měnit,jelikož se to prý stejně časem vrátí . Co se týká 207,tak tam je 5w30 doporučená a zřejmě ji tam dle servisky a všech papíru kolem dávali od začátku do teď,proto jsem v tom chtěl pokračovat. Samozřejmě si nechám poradit,proto jsem sem dal dotaz, nebráním se ničemu
Jen odpověď na otázku ohledně pístních čepů,na motoru je to znát pouze zvukově a to při uvolnění plynového pedálu,nebo jízdě z kopce pod zařazenou rychlostí, prostě při deceleraci. Jinak to na jízdní vlastnosti a ani na funkci motoru nemá jiný vliv než ten blbý zvuk,motor jede a táhne perfektně, proto píšu že šlape
Peugeot 508 GT 2.2HDI,Ravenol VMP 5W30 (predtým Total Ineo MC3 5W30), prevodovka Ravenol TW-S
Peugeot 307 2.0HDI 100kw,Ravenol VST 5W40(predtým Total Quartz 9000 5W40)
Peugeot 307 2.0HDI 100kw,Ravenol VST 5W40(predtým Total Quartz 9000 5W40)
Re: Olej Peugeot+Ford
Ahojte, ten palec hore patril na príspevok od Pitrisa :
5w40 A3 pro oba motory. A měnit olej do 10 tkm. Nevím proč chceš / bys měl lít do Peugeota 5w30 A1 Notabene když oba motory mají víc jak 15 let a 150 tkm....
PS: A víš proč jsou vydřené ty pístní čepy? S velkou pravděpodobností za to může "fordolej" 5w30 A1 a / nebo dlouhé předchozí výměnné lhůty. A jestli ten Ford teď olej 5w40 nebaští, tak tu 5w30 A1/A5 by začal protože když jsou někde už větší vůle, tak je "hustší" olej dotěsní líp.
Co nechápu, jak když jsou / by měly být vydřené pistní čepy motor může šlapst na výbornou
Ak može admin, kľudne može ten predchádzajúci vymazať, ďakujem
5w40 A3 pro oba motory. A měnit olej do 10 tkm. Nevím proč chceš / bys měl lít do Peugeota 5w30 A1 Notabene když oba motory mají víc jak 15 let a 150 tkm....
PS: A víš proč jsou vydřené ty pístní čepy? S velkou pravděpodobností za to může "fordolej" 5w30 A1 a / nebo dlouhé předchozí výměnné lhůty. A jestli ten Ford teď olej 5w40 nebaští, tak tu 5w30 A1/A5 by začal protože když jsou někde už větší vůle, tak je "hustší" olej dotěsní líp.
Co nechápu, jak když jsou / by měly být vydřené pistní čepy motor může šlapst na výbornou
Ak može admin, kľudne može ten predchádzajúci vymazať, ďakujem
Peugeot 508 GT 2.2HDI,Ravenol VMP 5W30 (predtým Total Ineo MC3 5W30), prevodovka Ravenol TW-S
Peugeot 307 2.0HDI 100kw,Ravenol VST 5W40(predtým Total Quartz 9000 5W40)
Peugeot 307 2.0HDI 100kw,Ravenol VST 5W40(predtým Total Quartz 9000 5W40)
Re: Olej Peugeot+Ford
Od najlacnejších po najdrahšie:
Total Quartz 9000 5W40
Shell Helix Ultra 5W40
Ravenol VST 5W40
Peugeot 508 GT 2.2HDI,Ravenol VMP 5W30 (predtým Total Ineo MC3 5W30), prevodovka Ravenol TW-S
Peugeot 307 2.0HDI 100kw,Ravenol VST 5W40(predtým Total Quartz 9000 5W40)
Peugeot 307 2.0HDI 100kw,Ravenol VST 5W40(predtým Total Quartz 9000 5W40)
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob říj 28, 2023 16:45
Re: Olej Peugeot+Ford
Krásně shrnuté
Ravenol vyřadím , myslím že je pro tyhle starý auta už zbytečně drahý
takže Total nebo Shell, tam už je rozdíl opravdu minimální
Ravenol vyřadím , myslím že je pro tyhle starý auta už zbytečně drahý
takže Total nebo Shell, tam už je rozdíl opravdu minimální
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1798
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej Peugeot+Ford
Za mě rozhodně Shellka. Vyšší TBN, Bóru stejně ale Total neobsahuje Molybden. Pokud cenově jsou podobně, Shellka je o něco lepší
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej Peugeot+Ford
Též bych, s dovolením, shell do Shellu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob říj 28, 2023 16:45
Re: Olej Peugeot+Ford
Dělá to asi kolem 400 Kč na 10 litrech .
580,- Total
750,- Schell
580,- Total
750,- Schell
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej Peugeot+Ford
Ahoj! Pokud budeš brát v potaz jen cenu oleje, není co řešit. V mém případě by to byly cca tři krabky cigaret, za tři dny jsou pryč. Je to na rozhodnutí každého soudruha.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob říj 28, 2023 16:45
Re: Olej Peugeot+Ford
Díky za rady ,vyhrála varianta Schell helix pro oba vozy.... . Třeba bude zlepšení a motory trochu utichnou alespoň Ford.