olej nová škoda fabia 1,2 HTP
Moderátor: Colommbo
olej nová škoda fabia 1,2 HTP
Prosím poradítemi někdo jaký olej se lije a jestli se dají oleje míchat?Díky
Citace z návodu k obsluze :
Motorový olej
Specifikace motorového oleje
Druh oleje se řídí podle přesných specifikací.
Ve výrobním závodě byl motor naplněn kvalitním olejem, který můžete používat
celoročně s výjimkou oblastí s extrémním klimatem.
Při plnění můžete oleje vzájemně míchat. To však neplatí pro vozidla
s proměnlivými servisními intervaly (QG1).
Samozřejmě jsou motorové oleje dále vyvíjeny. Proto údaje v tomto Návodu
k obsluze odpovídají stavu v době jeho redakční uzávěrky.
Servisy Škoda jsou společností Škoda Auto aktuálně informovány o změnách. Proto
Vám doporučujeme výměnu oleje provést v servisu Škoda.
Specifikace motorového oleje pro vozidla s pevnými servisními intervaly
(QG0, QG2)
Specifikace motorového oleje pro vozidla s proměnlivými servisními
intervaly (QG1)
Upozornění!
Vozidla s proměnlivými servisními intervaly (QG1) musí používat pouze výše
uvedené oleje. Z důvodů zachování vlastností oleje, které jsou dány jeho specifikací,
doporučujeme doplnění oleje pouze olejem stejné specifikace. Ve
výjimečném případě smíte doplnit max. 0,5 l motorového oleje specifikace
VW 502 00 (pouze zážehové motory), resp. specifikace VW 505 01 (pouze vznětové
motory). Jiné motorové oleje nesmíte použít - nebezpečí poškození motoru!
Poznámka
• Před delší cestou doporučujeme zakoupit motorový olej podle specifikace pro
Vaše vozidlo a vozit jej s sebou. Tak budete mít k doplnění vždy správný olej.
• Doporučujeme použít oleje ze sortimentu Škoda originálních olejů.
• Další informace viz Servisní knížka.
Specifikace motorového oleje
Zážehové motory
VW 501 01
VW 502 00
VW 504 00
ACEA A2 a), popř. A3 a)
a) Jen jednou pro dolití, pokud nejsou k dispozici již výše jmenované oleje.
Vznětové motory
VW505 01 b)
VW 507 00 c)
b) Jen pro motory bez filtru pevných částic ⇒ strana 28.
c) Jen pro motory s filtrem pevných částic ⇒ strana 28.
Specifikace motorového oleje
Zážehové motory
VW 504 00
alternativně VW 503 00
Vznětové motory
VW 507 00
alternativně VW 506 01a)
a) Jen pro motory bez filtru pevných částic ⇒ strana 28.
Motorový olej
Specifikace motorového oleje
Druh oleje se řídí podle přesných specifikací.
Ve výrobním závodě byl motor naplněn kvalitním olejem, který můžete používat
celoročně s výjimkou oblastí s extrémním klimatem.
Při plnění můžete oleje vzájemně míchat. To však neplatí pro vozidla
s proměnlivými servisními intervaly (QG1).
Samozřejmě jsou motorové oleje dále vyvíjeny. Proto údaje v tomto Návodu
k obsluze odpovídají stavu v době jeho redakční uzávěrky.
Servisy Škoda jsou společností Škoda Auto aktuálně informovány o změnách. Proto
Vám doporučujeme výměnu oleje provést v servisu Škoda.
Specifikace motorového oleje pro vozidla s pevnými servisními intervaly
(QG0, QG2)
Specifikace motorového oleje pro vozidla s proměnlivými servisními
intervaly (QG1)
Upozornění!
Vozidla s proměnlivými servisními intervaly (QG1) musí používat pouze výše
uvedené oleje. Z důvodů zachování vlastností oleje, které jsou dány jeho specifikací,
doporučujeme doplnění oleje pouze olejem stejné specifikace. Ve
výjimečném případě smíte doplnit max. 0,5 l motorového oleje specifikace
VW 502 00 (pouze zážehové motory), resp. specifikace VW 505 01 (pouze vznětové
motory). Jiné motorové oleje nesmíte použít - nebezpečí poškození motoru!
Poznámka
• Před delší cestou doporučujeme zakoupit motorový olej podle specifikace pro
Vaše vozidlo a vozit jej s sebou. Tak budete mít k doplnění vždy správný olej.
• Doporučujeme použít oleje ze sortimentu Škoda originálních olejů.
• Další informace viz Servisní knížka.
Specifikace motorového oleje
Zážehové motory
VW 501 01
VW 502 00
VW 504 00
ACEA A2 a), popř. A3 a)
a) Jen jednou pro dolití, pokud nejsou k dispozici již výše jmenované oleje.
Vznětové motory
VW505 01 b)
VW 507 00 c)
b) Jen pro motory bez filtru pevných částic ⇒ strana 28.
c) Jen pro motory s filtrem pevných částic ⇒ strana 28.
Specifikace motorového oleje
Zážehové motory
VW 504 00
alternativně VW 503 00
Vznětové motory
VW 507 00
alternativně VW 506 01a)
a) Jen pro motory bez filtru pevných částic ⇒ strana 28.
olej normy VW 504.00 samozřejmě jde použít, ale předpokládám, že s motorem 1.2 HTP se bude jezdit hlavně ve městě, a na to je lepší pevný interval výměny - MAXIMÁLNĚ 15 tkm nebo 1 rok, (504.00 umožňuje prodloužený interval, který se ale hodí na dlouhé dálniční jízdy) - já bych hledal olej normy VW 502.00, a viskozitní třídu 5w40 (nebo 5w30) - hlavně teď na zimu, na léto bych (eventuelně) tu 10w40 nezavrhoval. I v "desítce" se dají najít oleje splňující normu VW 502.00
A ohledně toho míchání různých olejů, pokud smícháš oleje různých značek, ale stejné viskozitní, kvalitativní a výkonnové normy, tak se nestane téměř nic. Pokud ty normy budou "o jedno" níž, nebo výš, tak to nevadí do brzké výměny (nedoporučuje se to), ale výsledná směs bude kvalitou odpovídat tomu horšímu použitému, a třeba API SE/CC s SL/CF NEMÍCHAT
A ohledně toho míchání různých olejů, pokud smícháš oleje různých značek, ale stejné viskozitní, kvalitativní a výkonnové normy, tak se nestane téměř nic. Pokud ty normy budou "o jedno" níž, nebo výš, tak to nevadí do brzké výměny (nedoporučuje se to), ale výsledná směs bude kvalitou odpovídat tomu horšímu použitému, a třeba API SE/CC s SL/CF NEMÍCHAT
Naposledy upravil(a) Pitris dne sob pro 20, 2008 11:59, celkem upraveno 2 x.
Re: olej nová škoda fabia 1,2 HTP
Jestli, že máš na nové auto, tak to neřeš a jeď do zn.sevisu.
A máš na mysli oleje se sníženou, nebo normální viskozitou? V obou Tebou uvedených viskozitních třídách jsou oleje A1 i A3.Anonymous píše:V každem připadě dodržet,aby to druhe čislo v SAE bylo 30 .40 je pro novy vuz zbytečně husta
Jenomže většinou oleje dle SAE 5W-30 a 0W-30 maji API SM,takže pohledat
Tu viskozitní třídu je potřeba zvolit podle jízdních a teplotních podmínek, kde bude auto provozováno, důležitá je pro tento motor ona norma VW.
Motor to sice má i když ne zrovna moc povedený. Na to, že má tak malý výkon, se musí používat skutečně kvalitní oleje a hlavně včas měnit. Na stránkách www.cimbu.cz se o problémech těchto motorů také něco píše.tom píše:Toto auto olej nepotřebuje, protože nemá motor.
...tak potm, keď je malý výkon motora a je to trojvalec musí ísť olej:Anonymous píše:Motor to sice má i když ne zrovna moc povedený. Na to, že má tak malý výkon, se musí používat skutečně kvalitní oleje a hlavně včas měnit. Na stránkách www.cimbu.cz se o problémech těchto motorů také něco píše.tom píše:Toto auto olej nepotřebuje, protože nemá motor.
ACEA A3 ks = tri valce
SAE 5W-40 kW = výkon medzi 0,005kW až 40 kW