olej normy PSA B71 2010

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 129
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od sosko »

Mám kolegu s presne touto motorizáciou. Pred mesiacom sme už ordinovali medicínu v podobe Liqui Moly Spuhlung (trhanie, vynechávanie pri pridaní z nízkych otáčok, AISIN podtáča). Auto nemá ani 50tis km.

Inak mám zato, že PSA sa okrem emisií sústredi(lo) aj na fenomém LSPI.
Keď normu PSA B71 2312 , tak tú reevidovanú verziu 2022, ktorá rieši aj LSPI (podobne ako API SP alebo B71 2010 a B71 2302).
Takže osobne by som vyberal 0W30 s normou PSA B71 2312(2022), ale keďže väčšina výrobcov verziu normy neuvádza, zároveň by som pozeral plnenie buď API SP a/lebo PSA B71 2302.

Námatkovo dva také oleje :
Mobil Super™ 3000 Formula P 0W-30
EUROL ULTRANCE PSA 0W-30
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od Brodys »

Úplně tazateli rozumím snahu o zvýšení HTHS. Sám jsem byl před 2 roky tímhle posedlý, ale po přečtení všeho jsem se trochu uklidnil a motor zatím přede, ťuk ťuk ťuk. Bez znalosti odborníka na servis těhle s prominutím mini moturků s výkonným turbem se lze jen těžko domnívat, jaký olej bude ideální. To hlavní je milionkrát zmiňovaná včasná výměna a správný styl jízdy. Nechci zde nic vnucovat ani zastávat, ale rád bych podotknul, že v tomhle přeplňovaném oturbeném motůrku není radno zapomínat na chlazení turba, které si zde každou jízdu poctivě odmaká. Aby ve snaze vyhnout se syndromu LSPI a řádně silnému mazacímu filmu netrpělo právě ono. Kvalitní 0w30 mi přijde v tomhle případě ideální.....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
slimboy
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 03, 2019 18:49

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od slimboy »

Ano, olej 0W-30 plniaci normu PSA B71 2312 (HTHS 2,9+) bude zda sa dobra volba. Taky kompromis medzi HTHS 2,6 a HTHS 3,5. Inak ta PSA norma priamo vyzaduje maximalnu ochranu pred LSPI, takze aj to je tymto splnene. Ten Mobil Super 3000 co dal tip sosko vyssie sa mi az tak nepaci, kedze to je nizsia trieda oproti Mobil 1, ale ten LiquiMoly co som spominal na predchadzajucej strane vyzera slusne. A turbo pri normalnej jazde s pokojnym prijazdom do ciela a naslednym parkovanim nie je potrebne specialne dochladzovat, dochladi sa najneskor pri tom parkovani. Dochladzovanie by si mali strazit ti, ktori na dialnici z plnych 130 km/h odbocia na pumpu a hned ako zabrzdia vypnu motor, resp. im ho vypne Stop&Start. O dovod viac, preco S&S vypinat minimalne na dialniciach.
samir píše: pon bře 04, 2024 11:12Ahoj. Z vlastnej skusenosti v motore PSA 1.5 BlueHdi odporucam ako uz aj na fore bolo napisane Ravenol FES 0W-30 alebo Fuchs Titan GT1 Pro 2312.
samir píše: pon bře 04, 2024 13:51Ahoj Colommbo. Viem aky ma motor a ako aj sám zakladateľ témy pisal, pre oba motory benzin alebo diesel ma PSA zjednotene normy. Aj mazacie plany uvadzaju rovnaky olej pre oba typy motorizacie napr. Ravenol ECS 0W-20 s PSA B71 2010. Samozrejme je na pouzivatelovi co si do motora naleje, ci uz nieco v norme 2010, 2312, 2296 alebo nieco ine.
Len som napisal svoje overene skusenosti.
No na toto ale velky pozor. Prave kvoli dieslovej 1,5 BlueHDi teraz PSA tie olejove normy menilo. Totiz povodna verzia diesla so 7 mm retazou pohanajucou vacky ma s tymi olejmi so znizenou HTHS problem a ta retaz praska podla vsetkeho aj prave kvoli nedostatocnemu mazaniu, takze pre tuto verziu motora uz su oleje normy B71 2010 aj B71 2312 zakazane a je povoleny len olej normy Stellantis FPW9.55535/03 s neznizenou HTHS (napr. https://www.mobil.co.uk/en-gb/engine-oi ... la-p-5w-30). A realita je taka, ze obcas praska aj inovovovana 8 mm retaz pohonu vaciek na tych motoroch, takze je na zvazenie, ci pri 1.5 BludeHDi ist do oleja so znizenou HTHS. Samozrejme to praskanie ovplyvnuju okrem oleja aj dalsie faktory (prilis dlhy interval vymeny oleja, jazda v nizkych otackach).
samir
Příspěvky: 45
Registrován: stř bře 02, 2022 14:14

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od samir »

Nasiel som Polske forum kde toto presne riesili.
O tej novej norme som doteraz nevedel ale nastudujem.
Aj poliaci sa domnievaju, ze opotrebenie rozvodovej retaze je spojene s nizkou HTHS viskozitou.
Problemy so 7mm rozvodouvou retazou by sa v sucanych modeloch nemali vyskytovat, tusim hranicny rok bol 2022 ale kto vie. Vraj sa da na zaklade tvaru vika vetilov zistit ci je v motore 7mm alebo 8mm retaz.
Teraz k oleju. Ja som cca po 2600km presiel z 0W-20 na 0W-30 najma kvoli HTHS vyssej ako 2,9.
Do mesiaca ma caka 1.garancka a som zvedavy co mi naleju. Budem sa pytat.
slimboy
Příspěvky: 10
Registrován: ned úno 03, 2019 18:49

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od slimboy »

Nielen na zaklade tvaru veka, ale aj na zaklade cisla na veku - ak mas 8 mm retaz, tak cislo na veku by malo koncit 80480. No a po novom PSA povoluje pre 8 mm retaz uz len normu B71 2010, cize si veria (resp. veria, ze to vydrzi aj predlzenu zaruku a potom ich to uz netrapi). Ale ako som uz pisal, su aj pripady prasknutej 8 mm verzie. Ak auto posles po 4 rokoch z domu, tak ta to nemusi trapit, ale ak si to auto chces nechat dlho, tak olej B71 2010 z autorizaku pouzivaj radsej len ako preplachovy.
samir
Příspěvky: 45
Registrován: stř bře 02, 2022 14:14

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od samir »

Presne tak olej z autorizaku aj pouzivam :D
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od bjukemen »

ono je hlavny problem v tom ze ta retaz je tenka a to nevyriesi ziaden olej a najhorsie je to ze to vela ludi podtaca

olej z autorizaku ma isto fajnovu cenu :wink: :mrgreen:

neviem si predstavit co caka nejakeho chudaka co si kupi tuto motorizaciu ako jazdenku
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od Colommbo »

bjukemen píše: úte bře 05, 2024 9:56 ono je hlavny problem v tom ze ta retaz je tenka...
Ano, bohužel. Kdysi platívalo, že řetězové rozvody byly záležitost prakticky věčná, v dnešní době řetízků jak na bicykl může tento typ rozvodu uživatele spoléhajícího se na kvalitu a výdrž překvapit velmi nepříjemně... :(
Tady byl svět ještě v pořádku... :)
Snímek obrazovky 2024-03-05 101853.png
Snímek obrazovky 2024-03-05 101853.png (223.91 KiB) Zobrazeno 726 x
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od Brodys »

Nestrašte, v mojí Toyce z roku 2017 má být údajně také nesmrtelný řetěz :roll:
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od Colommbo »

Nestraším, upozornit však musím... :mrgreen: Frčí trend Zelená úsporám, šetří se, kde se dá a na úkor kvality a výdrže, záruku to přežije... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
1.9JTD

Re: olej normy PSA B71 2010

Příspěvek od 1.9JTD »

Veď kúpiť o 5 rokov nové lebo staré dožilo je vysoko ekologické...
Odpovědět