Olej Mobil -který je lepší

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

MM píše:co je spatne na norme API SM??
není na ní špatné nic - je to nejnovější norma API, a jsou to oleje určené do motorů plnících nejnovější (a nejpřísnější) emisní normy. A proto je v nich (zjednodušeně řečeno) méně těch aditiv, která jsou sice výborná na třeba dlouhodobou antioxidaci nebo schopnost "vypořádat se" s kyselým (chemicky) prostředím v motoru, ale právě ty emise udržet nízko "moc neumí". Takže tyto oleje se dají (a dobře) použít i ve starších motorech, ale je velmi vhodné při jejich použití o "něco" zkrátit interval výměny. Ještě si dovolím citovat článek ing. Černého"
:arrow: Vývoj v oblasti detergentů a disperzantů samozřejmě pokračuje. Potřebné to bude zejména pro novou generaci motorových olejů, tzv. low SAPS, které se v roce 2005 objevily na trhu. O nich již byla na stránkách AutoEXPERTU několikrát zmínka, proto si jen připomeňme, že jde o motorové oleje se sníženým obsahem popelovin, fosforu a síry pro generaci motorů splňující emisní limity Euro 4. Tyto oleje musí mít snížen obsah všech aditiv, které tvoří popel, tedy i detergentů, protože obsahují kov. To může mít důsledky ve zhoršených detergentních účincích a nutnosti zkrácení výměnných intervalů low SAPS olejů. U těchto olejů je třeba dodržovat výměnné intervaly předepsané výrobcem motoru a dané hodnoty považovat opravdu za maximální. :arrow:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tomu rozumím, ale potom je tedy lépe do "starších" motorů dávat oleje, které plní hlavně normu API SL! (za stejné, nebo i menší peníze mám více potřebných aditiv:-))
Jestli jsem to dobře zachytil, tak právě někdy od toho roku 2005 se výrobci olejů snaží aby jejich oleje plnily i zde zmíněnou "novou" normu API SM a např. u Totalu Quartz 9000 5W-40 se to odráží na mírně zhoršených některých technických parametrech a to nemám údaje o TBN. U jednoho z ELFů, kde tyto údaje mám jak s API SL, tak SM se to právě a hlavně na snížené hodnotě TBN také dost splnění nové normy projevilo.
Docela obdivuji zde zmiňovaný Mobil1, který i přes splnění normy API SM (a ostatních nižších) má stále výborné parametry.
Total

Re: Olej Mobil -který je lepší

Příspěvek od Total »

Pitris píše:
jeo píše:Ahoj, chci dát do své Fábky 1.4 olej Mobil, nyní váhám, zda mám použít 0W-40 nebo 5W-30. Auto má najeto 17000. Výměnu chci dělat vždy asi po 12tis. najetých km. Který z nich je lepší a proč ? Dík
Při výměně po 12tkm vůbec API SM nevadí. Oba dva jsou kvalitní, ta 0w40 má větší teplotní rozsah - vhodný jak pro "kruté" mrazy, tak pro zatížení v horkých letních dnech. Oproti té 5w30, která je pro naše klimatické podmínky taky dobře použitelná - jen je potřeba se vyvarovat delšímu zvýšenému tepelnému zatížení - má ale vyšší viskozitní index.
5w30 VI 164
0w40 VI 186
:wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

ano, oproti té 5w30 má 0w40 vyšší VI
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

je možné tu 5W-3O ještě víc specifikovat proti té 5W-40, děkuji.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:ano, oproti té 5w30 má 0w40 vyšší VI
- to je co?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

obecně - olej s letní třídou 40 je možno oproti "třicítce" při zajištění dostatečného mazacího filmu více teplotně zatěžovat. Ale pozor ve třídě 5w30 (nebo 0w30), jsou tam oleje s normální (A3/B3), nebo se sníženou (A1/B1, A5/B5) viskozitou, na kterou MUSÍ být motor uzpůsoben.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:
Pitris píše:ano, oproti té 5w30 má 0w40 vyšší VI
- to je co?
VI = viskozitní index
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Anonymous píše:
Pitris píše:ano, oproti té 5w30 má 0w40 vyšší VI
- to je co?
VI = viskozitní index
Ahoj Pitris, nedávno jsi tu psal, že používáš nyní oleje Q8. Jedná se mě konkrétně o třídu 5W-40. Nyní používám do Xsary Total. Porovnával jsi někdy technické parametry olejů Total a Q8? Lze Total tím Q8 nahradit? Díky.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dík Pitris za to doplňující vysvětlení. Musím pochválit tohle forum, je fakt dobrý a hodně mě zaujalo! Zduř
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Porovnával jsi někdy technické parametry olejů Total a Q8? Lze Total tím Q8 nahradit?
Pokud nahradíš olej olejem jiné značky, ale stejné výkonnové, kvalitativní a viskozitní třídy (ACEA, API a SAE) - NENÍ žádný problém.
A pokud se týká Totalu a Q8.
http://www.lubadmin.com/upload/produit/ ... 18/162.pdf
http://www.cztuning.cz/index.php?action ... ew&zboid=6 dole,
klidně můžeš jít do té Q8, ty oleje mají téměř stejné hodnoty; Total má akorát o 24°C vyšší teplotu vzplanutí, a proto má i o něco vyšší VI.
Návštěvník

Re: Olej Mobil -který je lepší

Příspěvek od Návštěvník »

jeo píše:Ahoj, chci dát do své Fábky 1.4 olej Mobil, nyní váhám, zda mám použít 0W-40 nebo 5W-30. Auto má najeto 17000. Výměnu chci dělat vždy asi po 12tis. najetých km. Který z nich je lepší a proč ? Dík
Hej jeo!
Čo hovorí predpis výrobcu motora o oleji - napíš to sem!
Odpovědět