olej ford escort 1.6 DOHC

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

ka-spel píše:Taky se přidám do diskuze. Starám se kamarádovi o auto Escort 1,8 posledního roku výroby. Koupil to v bazaru. Jelikož km (120 tis. :?: ) byly nejisté, byť auto bylo dost zachovalé a dovoz z D a tady majitel důchodce, tak jsem mu naordinoval čistič Cyclo a na 2 tis. km "levný" Lidl W5 5W40. Potom přešel na Ford F 5W30 a má ho tam už 10 tis. km. Zatím dolíval 0,5 l. Podle mě už je to dlouho a už ho naháním na výměnu a přemýšlím jestli zůstat u Ford F 5W30 (za necelých 700, nekup to a v místě) nebo přejít na 5W40 Total. Jinak auto je na každodenní couračky do práce 2-3 km a jízdy do 20 km do okolí. Žádné velké štreky.
ka-spel píše:Když to shrnu, má smysl přecházet z Ford F 5W30 5l za 690 na Total 5w40 5l za cca 750? O nic víc nejde. Vzhledem krátkým jízdám bych zůastal spíš u té 5w30. Nějaké dovolenkové štreky po dálnici tomu nehrozí. I když jsou to pojížďky a krátké trasy tak těch cca 15 tis. km ročně udělá.
Jestli jezdí jen "couračky", a "baští" mu to půl litru na 10tkm, tak klidně zůstaň u toho 5w30.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

5W-30 max do 100 000km..Pak 5w-40 a to zcela jednoznačně!! Ted jsem dělal Mondeo 97,kteremu klepal motor-klepal na čepu..No přál bych vám vidět ty rýhy ve válcích a podřené písty..To auto mělo najeto 230 000km,převážně po městě a jeté na 5W-30!! Oproti tomu znám jiné mondeo s 380 000km najetými na 10W-40 a motor si jen ševelí.. 8) -majitel je pečlivka,mění olej po 10 000km... :wink:

Tak si to přeberte..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
modelář

Příspěvek od modelář »

To NOVON: Podle Tvého popisu bych si tipl, že uživatel patřil do kategorie chronických podtáčečů (zvláště motory Ford si to jakoby bez problémů - ty přicházejí až později - nechávají líbit), což se navíc v kombinaci s olejem se sníženou HTHS i SAE viskozitou ukázalo být GO dostatečně rychle přibližující recepturou...
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

K tématu. Kamarád má Mondeo Mk3 2,0 TDCi posledního roku výroby, tuším 2006. Jezdí štreky a má tam ten Ford F 5W30. Koupil jako ojetinu a najeto cca 100 tis. Dnes jsem s ním mluvil a říkal, že má najeto 10 tis. a měnit bude ve 30 tis. Myslím, že vzhledem k ceně 690 za 5l je to volovina a měnit by měl podstatně dřív a vykašlat se na prodloužené intervaly.
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

ka-spel píše:K tématu. Kamarád má Mondeo Mk3 2,0 TDCi posledního roku výroby, tuším 2006. Jezdí štreky a má tam ten Ford F 5W30. Koupil jako ojetinu a najeto cca 100 tis. Dnes jsem s ním mluvil a říkal, že má najeto 10 tis. a měnit bude ve 30 tis. Myslím, že vzhledem k ceně 690 za 5l je to volovina a měnit by měl podstatně dřív a vykašlat se na prodloužené intervaly.
Já bych to viděl stejně, jako Ty. :wink: Nechápu lidi, kteří mají auto za třeba třičtvrtě mega, a snaží se ušetřit (ve srovnání k tomu) "pár korun" na oleji :oops:
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Hombre »

Stačí si přečíst fóra fordů , a tam se to mele manuálisti A1 a ti co mají pár km za sebou s A3. Může to být vysvětlováno horem spodem a stejně vítězí modla - manuál. Já byl v květnu na STK a u mého 2,0i Mondeoo MKIII byly emise lepší jak před dvěma roky při dovozu. Mám tam olej 5W40 A3, nalítáno 140 tis. km a vymontovaný klapky ze sání. Mechoš čučel jako puk a nevěřil číslům , tak opakoval ze stejným výsledkem. :wink:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Hombre píše:Stačí si přečíst fóra fordů , a tam se to mele manuálisti A1 a ti co mají pár km za sebou s A3. Může to být vysvětlováno horem spodem a stejně vítězí modla - manuál. Já byl v květnu na STK a u mého 2,0i Mondeoo MKIII byly emise lepší jak před dvěma roky při dovozu. Mám tam olej 5W40 A3, nalítáno 140 tis. km a vymontovaný klapky ze sání. Mechoš čučel jako puk a nevěřil číslům , tak opakoval ze stejným výsledkem. :wink:
HOMBRE: Ahoj,je to sice mimo TOPIC,ale chtěl bych se zeptat na ty klapky v sání.Píšeš,že je máš demontovane a předpokládám ovládací podtlak zaslepený..Zajímalo by mě,jestli se to nějak projevilo před demontáží a po..,myslím výkon,spotřeba??Někde píšou,že motor trošku hůře zabírá "odspodu",je tomu tak?? Díky
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Hombre »

Na spotřebu to nemá žádný vliv a výkon zůstávvá stejný. Jen v nízkých otáčkách /2000 ot/ nemá rád plný plyn, protože ty vykuchaný klapky nahrazuješ jen jedinou a to plynovou. V těchto otáčkách nemusíš přidávat moc plynu, již při sebemenším polechtání motor okamžitě ostře reaguje, a to i ve vysokých otáčkách. Jak motor znatelně nakopával kolem 4200 ot, tak to zůstalo ale zvýšil se nárůst krouťáku od 3800 ot, to znamená, že to začíná znatelně více tahnout od těchto otáček.
Při razantnější akceleraci má sání zvuk, jako by tam byl hříbek a volnoběžné otáčky jsou nižší, s kultivovanějším projevem chodu, možná i tím, že nedávám olej A1 ale A3. :D
Odpovědět