inskeu píše:.....že predchádzajúci majiteľ lial do Favorita pravdepodobne olej OMV Start o viskozite 15W-40, ktorý by mal spĺňať API SG/CD.....
Ten MaxLife můžeš.....
inskeu píše:......Problém je vtom, že olej je čierny a naposledy bol menený pred cca. 5 - 6000 km ale až v roku 2001. Bude stačiť ak sa použije ten prípravok na preplach motora a následne sa vymení olej a olejový filtr....
To, že je olej po 5tkm černý, je v pořádku - dělá to, co má.....
Ale jestli byl ten olej měněný naposledy v roce 2001
- tak to teda "pěkně děkuji" -
- předchozí majitel byl (s prominutím) vůl
- otázkou je, jak vypadají třecí plochy v motoru po stránce koroze.....(vložky válců, kroužky, klika, vačka, ložiska, ventily......
)
V tomto případě bych motor už s tím "blátem, co dřív byl olej" NESTARTOVAL, vypustil ho -
- a klidně bez výměny filtru, i když by ho bylo lepší taky vyměnit, koupil aspoň 2litry nějakého levného 15w40 API SJ, nebo SL (2litry stačí, půl litru "přidá" ten čistič) -
(třeba
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=241 ), nalil do motoru, použil ten čistič, pak vypustil, vyměnil i filtr (teď už každopádně ano), a potom ten Valvoline.
(Ale samozřejmě se dá ten čistič použít hned - do toho OMV; tu výměnu "navíc" vynechat)
inskeu píše:.....kedy meniť olej v prevodovke a rozvodovke, prípadne aký olej použiť.....
Jestli byl předchozí majitel "tak pečlivý
" i na převodovku, tak bez diskuze HNED
Výrobce předepisoval pro převodovku (a rozvodovku - je to společná skříň - jeden výpustný šroub) celoročně olej SAE 80W a GL4 - v tom případě třeba
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=502 ale já měl vyzkoušeno, (pokud ta převodovka "neteče"), tak použít (pro dobré řazení za studena) olej SAE 75W - já používal Mogul Trans 75W, ale třeba tady z e-shopu
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=755 A mám pocit, (pokud mě paměť neklame), že tam patří 2litry, ale je tam kontrolní šroub, a nový olej se tam lije dírou po demontovaném náhonu tachometru.