olej fabia 1.2 12V
Moderátor: Colommbo
V daném případě nejde o chlazení válců, ale o to, že přepálený olej špatně maže hydroštely, ty se poškodí, v důsledku čehož přestanou řádně chodit ventily, podpálí se jejich sedla atd. atd.Anonymous píše:už sem slyšel nezávisle od dvou automechaniků, že má tento motor jeden velkej tech.problém a to je chlazení válců (respektive 3.válce)... takže se nějakým způsobem uvaří (přesně to nepopíšu jsem laik) a pak je buď nutná výměna celého kusu motoru (cena: desítky tisíc), nebo někde nechat přebrousit, ale celkově je u toho moc práce (demotáž takřka celého motoru) takže taky mooc drahé. Jako laik bych si řekl, že kdo s tím jezdí s prominutím jako prase tak se mu to stane, ale syn jednoho z mechaniků měl tento agregát a odpálil ho zpo 40tis. km...nadruhou stranu ten samej borem mi říkal že servisuje firemní Fábii 1,2 12V HTP která má nalítanejch 150tis a bez problémů, takže nechápu. Víte někdo o čem mluvím / máte s tím zkušenosti? Já mám HTP 3 roky staré,nalítané jen 30tis. km a nechci se ho vzdávat, sám jezdím šetrně, pravidleně servisuji atd... pls poraďteAnonymous píše:Ten clanok som cital a myslim si, ze keby to bola uplna pravda (urcite na tom nieco pravdy je) tak by to skoda urcite nejakym sposobom riesila. Urcite je dost ludi ktorym sa to stalo, ale ked si vezmem, ze fabia 1.2 je najpredavanejsie auto, tak je to zanedbatelne mnozstvo. Znamy v autoskole ma len 1.2 12v fabie a meni ich po 250tkm a nikdy sa s takym problemom nestretol (nechcel som tym naznacit, ze ten problem sa nevyskytuje), servisovane v skode, olej 5w-40. Nepovazujem tento motor za technicy super, ale urcite spolahlivy, do akej miery je, to musi kazdy posudit z vlastnej skusenosti. Do firmy na behanie je ten motor dostacujuci.
A to, že je něco "nejprodávanější", neříká o kvalitě, resp. vlastnostech daného výrobku VŮBEC NIC! Ostatně právě v koncernové nabídce je takových příkladů přehršel...
Sloučím odpovědi na více příspěvků do jednoho:
Jezdíl jsem s autobusem u DPmB, dělal jsem tam v dílně, a teď jezdím (nejenom) s trolejbusem z komínské vozovny. Motory, auta a oleje mám jako koníček.
Shell Helix Ultra 5w40 normu VW502.00 PLNÍ.
Proč olej 5w50 do motoru HTP, když se jezdí po dálnici? Právě kvůli té dálnici - při déle trvající zátěži se zahřívá (přehřívá) olej, protože je tam část výfukového potrubí velmi blízko olejovému kanálu. Může to být však i úmysl konstruktéra, protože tento motor byl určen převážně na jízdu po městě, a (většinou) jízdu s ne zcela prohřátým motorem (a olejem), a tam ten "přídavný ohřev od výfuku" má své opodstatnění (protože jen prohřátý olej "dělá to, co má, a tak, jak má").....a při takových jízdách po městě bez problémů stačí 5w40 (10w40).
A motor 1.2MPI není totéž, co 1.2HTP.....
Jezdíl jsem s autobusem u DPmB, dělal jsem tam v dílně, a teď jezdím (nejenom) s trolejbusem z komínské vozovny. Motory, auta a oleje mám jako koníček.
Shell Helix Ultra 5w40 normu VW502.00 PLNÍ.
Proč olej 5w50 do motoru HTP, když se jezdí po dálnici? Právě kvůli té dálnici - při déle trvající zátěži se zahřívá (přehřívá) olej, protože je tam část výfukového potrubí velmi blízko olejovému kanálu. Může to být však i úmysl konstruktéra, protože tento motor byl určen převážně na jízdu po městě, a (většinou) jízdu s ne zcela prohřátým motorem (a olejem), a tam ten "přídavný ohřev od výfuku" má své opodstatnění (protože jen prohřátý olej "dělá to, co má, a tak, jak má").....a při takových jízdách po městě bez problémů stačí 5w40 (10w40).
A motor 1.2MPI není totéž, co 1.2HTP.....
Odpovím v SZ, a odkazem na jiné vlákno, kde se toto už řešilo: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ia+++++12vAnonymous píše:.....pitrisi, po přečtení mnoha tvých příspěvku (vypadajíc nezaujatě a odborně) bych rád radu právě od Tebe, jestli do toho HTP 12V dát 5W-40 nebo 5W-50 (s intervalem výměny 10tis. km) - jezdím hodně dálnice..a když jeden z nich tak bych chtěl aby splňoval tu normu VW502.000. Můžeš mi napsat 2,3 varianty (značky) olejů, které by jsi použil Ty?
Díky!