olej fabia 1.2 12V

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Informace od pramene
http://www.shell.cz/home/content/cze/pr ... lix_ultra/
Ty jsou totiž nejlepší :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:
Anonymous píše:Ten clanok som cital a myslim si, ze keby to bola uplna pravda (urcite na tom nieco pravdy je) tak by to skoda urcite nejakym sposobom riesila. Urcite je dost ludi ktorym sa to stalo, ale ked si vezmem, ze fabia 1.2 je najpredavanejsie auto, tak je to zanedbatelne mnozstvo. Znamy v autoskole ma len 1.2 12v fabie a meni ich po 250tkm a nikdy sa s takym problemom nestretol (nechcel som tym naznacit, ze ten problem sa nevyskytuje), servisovane v skode, olej 5w-40. Nepovazujem tento motor za technicy super, ale urcite spolahlivy, do akej miery je, to musi kazdy posudit z vlastnej skusenosti. Do firmy na behanie je ten motor dostacujuci.
už sem slyšel nezávisle od dvou automechaniků, že má tento motor jeden velkej tech.problém a to je chlazení válců (respektive 3.válce)... takže se nějakým způsobem uvaří (přesně to nepopíšu jsem laik) a pak je buď nutná výměna celého kusu motoru (cena: desítky tisíc), nebo někde nechat přebrousit, ale celkově je u toho moc práce (demotáž takřka celého motoru) takže taky mooc drahé. Jako laik bych si řekl, že kdo s tím jezdí s prominutím jako prase tak se mu to stane, ale syn jednoho z mechaniků měl tento agregát a odpálil ho zpo 40tis. km...nadruhou stranu ten samej borem mi říkal že servisuje firemní Fábii 1,2 12V HTP která má nalítanejch 150tis a bez problémů, takže nechápu. Víte někdo o čem mluvím / máte s tím zkušenosti? Já mám HTP 3 roky staré,nalítané jen 30tis. km a nechci se ho vzdávat, sám jezdím šetrně, pravidleně servisuji atd... pls poraďte :oops:
V daném případě nejde o chlazení válců, ale o to, že přepálený olej špatně maže hydroštely, ty se poškodí, v důsledku čehož přestanou řádně chodit ventily, podpálí se jejich sedla atd. atd.
A to, že je něco "nejprodávanější", neříká o kvalitě, resp. vlastnostech daného výrobku VŮBEC NIC! Ostatně právě v koncernové nabídce je takových příkladů přehršel...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Já jsem slyšel spíše o problémech s těsněním hlavy.
modelář

Příspěvek od modelář »

Tak to by byl jen další střípek do nepovedené mozaiky...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Ale nic to nemění na tom, že 1.2MPI 6V nám slouží už sedmým rokem (50tis) denodenně bez závad až na jednu, která zmizela po odtáhnutí do servisu :lol:
Každopádně kritizuji doporučený výměnný interval luftfiltru. Nevím jak kde, ale v Ostravě je po 15tis Km zcela nepoužitelný (teď měním ročně cca 9000 Km)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27507
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Sloučím odpovědi na více příspěvků do jednoho:
Jezdíl jsem s autobusem u DPmB, dělal jsem tam v dílně, a teď jezdím (nejenom) s trolejbusem z komínské vozovny. Motory, auta a oleje mám jako koníček.
Shell Helix Ultra 5w40 normu VW502.00 PLNÍ.
Proč olej 5w50 do motoru HTP, když se jezdí po dálnici? Právě kvůli té dálnici - při déle trvající zátěži se zahřívá (přehřívá) olej, protože je tam část výfukového potrubí velmi blízko olejovému kanálu. Může to být však i úmysl konstruktéra, protože tento motor byl určen převážně na jízdu po městě, a (většinou) jízdu s ne zcela prohřátým motorem (a olejem), a tam ten "přídavný ohřev od výfuku" má své opodstatnění (protože jen prohřátý olej "dělá to, co má, a tak, jak má").....a při takových jízdách po městě bez problémů stačí 5w40 (10w40).
A motor 1.2MPI není totéž, co 1.2HTP.....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27507
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:.....pitrisi, po přečtení mnoha tvých příspěvku (vypadajíc nezaujatě a odborně) bych rád radu právě od Tebe, jestli do toho HTP 12V dát 5W-40 nebo 5W-50 (s intervalem výměny 10tis. km) - jezdím hodně dálnice..a když jeden z nich tak bych chtěl aby splňoval tu normu VW502.000. Můžeš mi napsat 2,3 varianty (značky) olejů, které by jsi použil Ty?
Díky!
Odpovím v SZ, a odkazem na jiné vlákno, kde se toto už řešilo: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ia+++++12v
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pitris píše:...
A motor 1.2MPI není totéž, co 1.2HTP.....
Pitrisi, prosím, řekni mi v čem je rozdíl, abych měl jasno.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

v podstate je to to iste - Skoda Fabia 1.2 HTP (6V aj 12V) su vlastne MPI, pretoze MPI znamena viac bodove vstrekovanie. HTP je High Torque Performance a to s vstrekovanim nema nic spolocne.
Mirek1

Příspěvek od Mirek1 »

Asi je to překlep. Zřejmě bylo myšleno motory 1,2 HTP a 1,2 TSI.
modelář

Příspěvek od modelář »

Mirek1 píše:Asi je to překlep. Zřejmě bylo myšleno motory 1,2 HTP a 1,2 TSI.
To stěží: motory 1,2 HTP a 1,2 TSI spolu nemají nic společného.
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše: 1.2MPI 6V
Předpokládám, že jde o 1,2 HTP, pouze pod jiným označením. 1,2 HTP je samozřejmě zároveň rovněž MPI.
Mirek1

Příspěvek od Mirek1 »

Pitris píše:...A motor 1.2MPI není totéž, co 1.2HTP.....
Reagoval jsem na to, co napsal Pitris, tj. že se jedná o rozdílné motory, resp. nemají nic společného.
Jan Nowak

Příspěvek od Jan Nowak »

Osobně si myslím, že 1,2 Mpi a 1,2 Htp jsou jedny a ty samé motory. Označení je podle mě různé podle toho, na jaký trh bylo auto původně určeno.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27507
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Co vím, tak motory 1.2MPI se dělaly před HTP-čkama, a vycházely ještě ze škodováckých. HTP už je "made in" VW.....a je u nich kladen důraz právě na vyšší kroutící moment už v nižších otáčkách. Ale nechci to tvrdit na 100%, je možné, že MPI byly jen 1.0 a 1.4 (čtyřválce).
Odpovědět