Olej do vyjeté převodovky
Moderátor: Colommbo
Olej do vyjeté převodovky
Zdravím, mám tady 16 let starý Fiat Stilo 1.9 JTD s manuální převodovkou, najeto minimálně 250k. Jdou mi tam hůř řadit první dva stupně (hlavně dvojka). S řadicí pákou jdu volně, najednou je cítit odpor a musím tam kvalt "narvat". Ale nesylším při tom zuby ani nic jiného, jenom to jde ztuha.
Je mi jasné, že neexistuje vodička, která převodovku zrepasuje, ale neexistuje něco, co by jí mohlo pomoct?
Olej je tam nový Liqui Moly 75W-80. Lanovody jdou hezky.
Díky za odpovědi
Je mi jasné, že neexistuje vodička, která převodovku zrepasuje, ale neexistuje něco, co by jí mohlo pomoct?
Olej je tam nový Liqui Moly 75W-80. Lanovody jdou hezky.
Díky za odpovědi
Re: Olej do vyjeté převodovky
kulisa? skontrolovat a namazat? len tipujem.
s medziplynom si neskusal? ak to vtedy ide, može to byt synchron.
s medziplynom si neskusal? ak to vtedy ide, može to byt synchron.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej do vyjeté převodovky
Kulisa je v pohodě. Jo když jedu pomalu, tak tam tu dvojku dám v pohodě. Viděl bych to spíš na ty synchrony
Re: Olej do vyjeté převodovky
Ne pomalu. Když podřazuješ ze 3 na 2 Bez meziplynu, a s meziplynem.... Je tam rozdíl Tím poznáš stav synchronů....
A olej co tam máš - má správné API GL
A olej co tam máš - má správné API GL
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do vyjeté převodovky
Ma tam byt Tutela Technyx 1.8 litru.
Re: Olej do vyjeté převodovky
napadla ma jedna vec, ktorá zdanlivo s týmto nesuvisí. A to kvapalina v spojke - hlavný spojkový valec , pomocný spojkový valec (ak je...) Vymen za cerstvu.
Ono sa na toto casto zabuda a aj ked sa to nezdá robí to potom ( neviem ako) neplechu. Najcastejšie sa to prejavuje tak, že napríklad nevies dat 1rs , alebo ti tam nechce ist z 1 na 2, opacne to ide.
Nepýtajte sa ma ako toto suvisí s radením - neviem. Len som sa s takým prípadom stretol. Islo o Camry. Ale tam to islo blbo aj na trojku. Kvapalina bola už čierna. Pravdepodobne nikdy nemenená.
Ono sa na toto casto zabuda a aj ked sa to nezdá robí to potom ( neviem ako) neplechu. Najcastejšie sa to prejavuje tak, že napríklad nevies dat 1rs , alebo ti tam nechce ist z 1 na 2, opacne to ide.
Nepýtajte sa ma ako toto suvisí s radením - neviem. Len som sa s takým prípadom stretol. Islo o Camry. Ale tam to islo blbo aj na trojku. Kvapalina bola už čierna. Pravdepodobne nikdy nemenená.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej do vyjeté převodovky
Tak s meziplynem zatím nejsem kamarád, nějak to zkusím.
Jinak tam má být Tutela ZC 75 Synth 1,65 l, alespoň podle návodu. Ikdyž je pravda, že když jsem tam lil nový, tak z kontrolního otvoru pořád nic neteklo a dal jsem tam trochu víc. Ale dělalo to to samé i se starou náplní. Doporučená i nová jsou GL-5.
Jo tu kapalinu jsem stejně chtěl vyměnit, tak mám o důvod víc.
Jinak tam má být Tutela ZC 75 Synth 1,65 l, alespoň podle návodu. Ikdyž je pravda, že když jsem tam lil nový, tak z kontrolního otvoru pořád nic neteklo a dal jsem tam trochu víc. Ale dělalo to to samé i se starou náplní. Doporučená i nová jsou GL-5.
Jo tu kapalinu jsem stejně chtěl vyměnit, tak mám o důvod víc.
Re: Olej do vyjeté převodovky
Ano, máte pravdu v manuálu je ZC Synt. Na stránkách Selenie už je Technyx a náplň 1,8l , asi ho přestali vyrábět, ale třeba se dá sehnat. Já jsem do tý převodovky dal jiný olej se stejnou API i specifikací a po týdnu jsem rychlosti málem vykopával, jak nechtěla řadit. Ve výsledku byla výměna třikrát dražší.
Re: Olej do vyjeté převodovky
To se mi nezdá, Technyx by měl být GL-4 a ZC Synth je GL-5. Chtěl jsem ji vzít, ale v tom obchodě nebyla skladem a stála 450/l, zatímco LM byl a měli u něj nějakou chybu takže stál 200/l (normálně taky 350).
Zase jsem teď někde četl, že GL-5 by se pro manuální převodovky neměl používat, ale když to doporučuje výrobce... Jsem z toho zmatený ještě víc než předtím
Nevěřím, že by jiný výrobce měl takový dopad na řazení. Asi jako když někdo dopručuje do motoru pouze Selenii, že s jinými oleji mu auto nejede, vibruje a žere malé děti.
Zase jsem teď někde četl, že GL-5 by se pro manuální převodovky neměl používat, ale když to doporučuje výrobce... Jsem z toho zmatený ještě víc než předtím
Nevěřím, že by jiný výrobce měl takový dopad na řazení. Asi jako když někdo dopručuje do motoru pouze Selenii, že s jinými oleji mu auto nejede, vibruje a žere malé děti.
Re: Olej do vyjeté převodovky
Tak tomu klidně věř! Já se spletl celkem 6x, neboť jsem si myslel úplně to samé, co teď ty.
Jinak Technyx je GL4+, tedy ho možno do převodovky s předpisem GL5 v klidu použít.
Jinak Technyx je GL4+, tedy ho možno do převodovky s předpisem GL5 v klidu použít.
Re: Olej do vyjeté převodovky
Ano. Výrobce převodovky určí jestli GL4 nebo GL5 - kvůli materiálu synchronů. A je to potřeba dodržet (nyní nově 4+, lze tam i tam).
A jen tak na okraj k Selenii do motoru: hlavně Alfa Romeo, ale i některý Fiat má tak trošku výrobou specifické motory. A k nim specifický olej. Ta Selenia je jedním z nich - těm motorům přizpůsobená. Dá se použít i jiný, ale ne jedajaký - musíš vědět.
A jen tak na okraj k Selenii do motoru: hlavně Alfa Romeo, ale i některý Fiat má tak trošku výrobou specifické motory. A k nim specifický olej. Ta Selenia je jedním z nich - těm motorům přizpůsobená. Dá se použít i jiný, ale ne jedajaký - musíš vědět.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do vyjeté převodovky
Takže mi radíte tam hodit tu Selenii jo? A radši ZC Synth 75W-80, nebo ten Technyx 75W-85? Cena je srovnatelná. Jezdím každý den do práce 10 km a jednou za dva týdny 400 km dálnice.
Jinak teď jsem motorový olej měnil právě na Selenii a žádné změny jsem si oproti Totalu nevšiml. Ale motor roho asi taky už má za sebou dost.
EDIT: Ještě jsem teď četl něco o Matryx 75W-85, který by měl být ještě lepší než oba předchozí. Tak jak?
Jinak teď jsem motorový olej měnil právě na Selenii a žádné změny jsem si oproti Totalu nevšiml. Ale motor roho asi taky už má za sebou dost.
EDIT: Ještě jsem teď četl něco o Matryx 75W-85, který by měl být ještě lepší než oba předchozí. Tak jak?
Re: Olej do vyjeté převodovky
S tou převodovkou bych poslechl Jerryho A event. můžeš použít třeba Lubrifilm.
A k té Selenii do motoru -> JTD-čko má mít olej s normou FIAT 9.55535-N2, ale tento motor není tak "háklivý" jako třeba Twin Spark-ky. Ty potřebují opravdu olej který tam patří - s vyšší viskozitou za tepla a posílenou oxidační stabilitou.
A k té Selenii do motoru -> JTD-čko má mít olej s normou FIAT 9.55535-N2, ale tento motor není tak "háklivý" jako třeba Twin Spark-ky. Ty potřebují opravdu olej který tam patří - s vyšší viskozitou za tepla a posílenou oxidační stabilitou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do vyjeté převodovky
Pro mé převodovky Toyot vyhodil vyhledávač MO tento, je GL4 i GL5 https://www.millersoils.cz/ee-transmission-75w90?c=383Pitris píše:Výrobce převodovky určí jestli GL4 nebo GL5 - kvůli materiálu synchronů. A je to potřeba dodržet (nyní nově 4+, lze tam i tam).
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Olej do vyjeté převodovky
Matryx rozhodně není "lepší"!