Olej do prevodovky
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do prevodovky
Urcite ne, kdyz do cisteho prevodoveho oleje nalejes aditivum, konkretne lubrifilm, ktery ma v sobe castecky, tak ti udela z prevodaku takoveto svetle kakao. Menil jsem ve fabii kvuli prave spatne zvoleny viskozite po 10tkm a mel takovou barvu. Ted kdyz jsem kontroloval hladinu v prevodovce, kde mam prevodak rowe doplneny o tyto 2 aditiva, tak opet kakao.
Re: Olej do prevodovky
Jenže když vypouštíš fabrický olej z převodovky, tak je to "kakao" proto, že je (většinou) už přejetý, plný kovového otěru a je v něm i voda - ne proto, že by do něj někdo v továrně přilil dodatečná aditiva....
A navíc tohle:
A navíc tohle:
....je důvod i v převodovce olej vyměnit, a že celoživotní je blbost.....plný kovového otěru a je v něm i voda
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do prevodovky
A v pohode? Ja jsem nad tim par let zpatky taky dumal (taky MQ200) a vicero lidi mi reklo, ze zkouseli ruzne aftermarket oleje, ale casto se prevodovka se potom velmi rychle zacala chovat divne. Tak jsem nad tim dal nelaboroval, napochodoval k dealerovi, dal skoro 2000 Kc za G05 251 2A2 a bylo vyreseno (taky jsem s tim teda otravoval pana Sixtu a ten to v mem pripade schvalil ). Na tom je nejvetsi problem ze ten olej strasne rychle zdrazuje, z nejakych cca 10 let starych diskuzi jsem pochopil ze byly doby, kdy stal 300 Kc/l (OEM), a za takovou cenu ani nemelo smysl zvazovat pokusy s aftermarket oleji. Pri dnesni cene uz to k zamysleni je, ale porad je to jen jednou za 60t/5let a to neni tak zle.tomvm píše:Me podle vinka zjistili prevodovy olej, ktery tam podle sixty nepatri, takze babo rad a ani nefungoval. Ja mam v prevodovce rowe 75w80 s lubrifilmem a bishopem ale je to prevodovka mq200 ve fabii
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Olej do prevodovky
Ano radi prevodovka dobre. Vypada ze tenhle koktejl oleje s aditivama tomu sedl a ja se te taky zeptam, barva oleje byla stejna jak prvonapln ? Zaznamenal jsi nejake zmeny po vymene ?
Re: Olej do prevodovky
Nekde najdu fotku, ale - ano, vyjety olej byl tmavsi, menil jsem ho az na nejake drobne prave presne po 5letech/60tis km (5,05 roku a 61660 km ). Vyrazne zmeny pred a po jsem si nevsiml, obcas se mi zdalo ze to neco dela trosku jinak, ale to je takova ta docasna precitlivelost kratce po vymene. Proste pred i po to jezdilo normalne.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Olej do prevodovky
Pánové, potřeboval bych pomoci vyřešit dilema - do ST budu dávat nový šnekový svor od MFactory a bude tak potřeba nový olej do převodovky. Výrobce říká kromě normy viskozitu 75W, pravděpodobně bude jako náplň z výroby Castrol Syntrans FE 75W s Brookfield viskozitou 10000 (dostupný pravděpodobně i ve Ford přebalu), jako alternativu bych měl Millers TRX Synth 75W s Brookfield viskozitou 6100 a Ravenol MTF-3 s viskozitou 11000. Od Ravenolu by se dal asi použít i MTF-2 75W80, plní danou specifikaci. Teď babo raď, jde mi o "kvalitu" mazání při ostřejším provozu a občasných trackdayích. Díky!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej do prevodovky
Protože jsem stara struktura, dal bych multigradovy olej.
K vyse psanym prispevkum doplnim, ze kdyz jsem v r 2017 menil v Alme vsechny naplne, prevodak byl asi puvodni, v peclive vedene servisce zadny zaznam u původního majitele.
Olej tmave hnedy, ubytek minimalni.
Převodovka na nej ticha, razeni kdyz jsem jeste vic jezdil, teplo, zima, ok.
Novemu oleji trvalo cca 2tkm nez zacal fungovat. Nasledne uz bez problemu.
K vyse psanym prispevkum doplnim, ze kdyz jsem v r 2017 menil v Alme vsechny naplne, prevodak byl asi puvodni, v peclive vedene servisce zadny zaznam u původního majitele.
Olej tmave hnedy, ubytek minimalni.
Převodovka na nej ticha, razeni kdyz jsem jeste vic jezdil, teplo, zima, ok.
Novemu oleji trvalo cca 2tkm nez zacal fungovat. Nasledne uz bez problemu.
Re: Olej do prevodovky
Díky Petře, co jsem pátral na fórech, v USA hodně lidí právě ten Ravenol MTF-2 používá. Origo olej je prý totálně řídký, chci něco, co bude dobře chránit převodovku a diferenciál, i za cenu toho, že to trošku zhorší řazení v zimě.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej do prevodovky
Mám Ravenol MTF-2 v převodovce, a i v zimě po startu (teda -15, míň v Brně nebylo), fungovalo řazení bezvadně.
I když každá ta almara je jiná....
I když každá ta almara je jiná....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do prevodovky
Díky, půjdu do něj!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Olej do prevodovky
Ja mam v diferaku Bmw 330i olej ENI rotra 75w90 + aditiva lubrifilm B2. Najeto zatim 30tis km. Na vymenu je cas. Udelam to tak po 50 tis km. Mohl bych i pozdeji. Ale dam tam tentokrat Millers oil EE Nano transmision 75w90. Ma tam cenu zase davat ten lubrifilm B2 ? Kdyz uz jsem ho tam dal 1x predtim ? To zalepi a zaceli mikro dirky, trhliny...Tak jestli to tam dat znovu po 50 tis km. Diky
Re: Olej do prevodovky
Řekl bych že s B2 nic nepokazíš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do prevodovky
Adosi, co chces zacelovat. Diry v plasti banja,aby nebyl unik ?
Ne snad lizatka a pory v nic. V difu nebo rozvodovce. Ac je stejna napln.
Ne snad lizatka a pory v nic. V difu nebo rozvodovce. Ac je stejna napln.
Re: Olej do prevodovky
Měnit olej v převodovce Ano
https://www.autozive.cz/je-potreba-meni ... .sznhp.box
https://www.autozive.cz/je-potreba-meni ... .sznhp.box
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do prevodovky
Na Dufy takova zajimavost, kdyz vite presne co hledate, tak 235 Kc, ale kdyz to nevite a hledate podle vyrobnich cisel, tak 273 Kc za identicky produkt. (Tipl bych si spisteda ze je kazdy v systemu naimportovany od jineho dodavatele nez ze by to byla nejaka propracovana dojici taktika, ale i tak... ).
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso