olej do octavie 1,9 tdi 66 kw 200000km
Moderátor: Colommbo
olej do octavie 1,9 tdi 66 kw 200000km
Dobrý den chci se zeptat mám škodu octavia 1,9 tdi 66 kw 2002 najeto 200000 km a chci se zeptat původní olej tam byl dávanej long life a pak jsem ho koupil a dali mě tam 10w-40 a já dělal výměnu už 3x tímto olejem ale přemýšlím nad tím že bych dal 5w-40 ale prej se to nesmí dávat na zpět ps:neudělá to něco s motorem dík a co říkate na ten olej AVANOL 5W-40 dík a ahoj
Re: olej do octavie 1,9 tdi 66 kw 200000km
Já to udělal z důvodu rychlejšího zaolejování bezprostředně po startu motoru a myslím že to bylo zbytečný. Dal jsem na rady a prostě jsem ty informace tady hrozně hltal, nenech si tady zblbnout hlavu, každej toho nakecá, tu viskozitu neměň je to zbytečný a v zimě ti to v našich zeměpisných šířkách neudělá o nic lepší službu než ta desítka, pokud teda nejezdíš někde po Sibiři. Já osobně při další výměně leju desítku.Anonymous píše:Dobrý den chci se zeptat mám škodu octavia 1,9 tdi 66 kw 2002 najeto 200000 km a chci se zeptat původní olej tam byl dávanej long life a pak jsem ho koupil a dali mě tam 10w-40 a já dělal výměnu už 3x tímto olejem ale přemýšlím nad tím že bych dal 5w-40 ale prej se to nesmí dávat na zpět ps:neudělá to něco s motorem dík a co říkate na ten olej AVANOL 5W-40 dík a ahoj
PS: mám stejnej motor
Chtěl jsem tím jen říct, že člověk kterej nemá svůj názor a ví o olejích kuloví, jako jsem věděl já, přečte si právě těch pár blábolů a dělá z toho závěry, protože umět si vybrat není jen tak pro lidi, kteří si myslí, že 15w-je (nekvalitní) mineral,-10W-je už (lepší než mineral-polosyntetika) a 5W- je (syntetika) a ten je s nulou nejlepší, takových rádoby odborníků pár znám a co je horší, jsou mezi nimi i lidi, který pracujou v autoservisu.To zas byl den píše:Directore, tady nejseš v poradně pro emancipované ženy tohle je dejme tomu diskuzní ffffforum.Je tu pár borců který vjedi vo čem mluví. To že sis přečet pár blábolů kerejch je tady skutečněhodně eště neznamená že z toho někdo nebo kdegdo musí mít zblblou hlavu.Mušíš si umět vybrat ty ondoni.
Po svojí zkušenosti výměny 10W na 5W, vím že je to zbytečný, protože to jsou jen blbý keci o rychlejším zaolejování motoru. Věřil bych tomu jedině že tomu tak je v -40 °C
Re: olej do octavie 1,9 tdi 66 kw 200000km
Longlife olej je vhodný jedině pro dlouhé jízdy po dálnici. A jestli "pětku", nebo "desítku", záleží na způsobu používání auta. Olej 5w40 je vhodný pro zimní časté starty, a popojíždění po městě. Jinak 10w40 stačí.Anonymous píše:Dobrý den chci se zeptat mám škodu octavia 1,9 tdi 66 kw 2002 najeto 200000 km a chci se zeptat původní olej tam byl dávanej long life a pak jsem ho koupil a dali mě tam 10w-40 a já dělal výměnu už 3x tímto olejem ale přemýšlím nad tím že bych dal 5w-40 ale prej se to nesmí dávat na zpět ps:neudělá to něco s motorem dík a co říkate na ten olej AVANOL 5W-40 dík a ahoj
Výrobce Ti předepisuje olej VW505.00 - tak neměj obavy z přechodu z 10w40 na 5w40 - pokud je to viskozitní třída vhodná pro Tvůj způsob používání auta - NIC TO S MOTOREM NEUDĚLÁ
A k tomu Avanolu - proč zrovna tento? Pokud Ti záleží na autě, hledej u zavedených firem. A jestli je to kvůli penězům tak vem třeba toto - je to jistější: http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... litry-765/
Nic se nezničí, pokud tam předtím nebyl M6A, naopak ta pětka motoru jen prospěje, ale u té desítky můžeš klidně zůstat, ale aby měla tu normu VW 505 00, pokud to je tedy do té Oktávky 66 kW. Jestli je ale hodně zakarbonovaný motor díky pozdním výměnám oleje, tak ten karbon začne rozpouštět i moderní patnáctka.
No jo, ale víš jistě jestli ten típek z toho servysu tam nedělá třeba uklízečku?Anonymous píše:Já sem slišel že když dam z desítky petku, že se mi můžou zničit pýstní kroužky, že prej když se jednou začne používat desítka, tak se tam pětka už vracet nemá. Říkal mi to jeden típek co dělá v servysu. Já bych teda nechal tu desítku, je to lepší než zničit motor....
Dělá motoryTo zas bude den píše:No jo, ale víš jistě jestli ten típek z toho servysu tam nedělá třeba uklízečku?Anonymous píše:Já sem slišel že když dam z desítky petku, že se mi můžou zničit pýstní kroužky, že prej když se jednou začne používat desítka, tak se tam pětka už vracet nemá. Říkal mi to jeden típek co dělá v servysu. Já bych teda nechal tu desítku, je to lepší než zničit motor....
tak ten typek z toho servYsu nech necha pYstni krouzky tak a nech radeji jde delat tu uklizeckuAnonymous píše:Dělá motoryTo zas bude den píše:No jo, ale víš jistě jestli ten típek z toho servysu tam nedělá třeba uklízečku?Anonymous píše:Já sem slišel že když dam z desítky petku, že se mi můžou zničit pýstní kroužky, že prej když se jednou začne používat desítka, tak se tam pětka už vracet nemá. Říkal mi to jeden típek co dělá v servysu. Já bych teda nechal tu desítku, je to lepší než zničit motor....
No to je přesný, co jsem už taky několikrát slyšel a tím jsem právě myslel to že "lidi tho nakecaj" . Tady ale na jiném vlákně jsem psal o známím, kterej dělal na autě těsnění pod hlavou s tím, že tu hlavu nechal repasovat. Po výměně těsnění a montáže hlavy se zdálo být vše v pořádku, ale druhý den zjistil, že to hulí jak prase (modrej kouř). Volal tedy do servisu kde mu repasovali hlavu, oni mu řekli že je z jejich strany všecko v pořádku, ŽE JESTLI PRÝ NEVYMĚNIL OLEJ A NEPŘEŠEL Z 10W NA 5W, ŽE PRÝ V TĚCHTO PŘÍPADECH SE TO STÁVÁ a to neudělal. No motor prostě žral na asi 100km litr oleje. Před demontáží to údajně nežralo nic.Já osobně vím, že před demontáží to nehulilo modře, pouze bíle po startu, protože mu šla voda do válců z důvodu špatného těsnění. Každopádně po překroužkování bylo po problému. To jen tak pro zajímavost....Anonymous píše:Já sem slišel že když dam z desítky petku, že se mi můžou zničit pýstní kroužky, že prej když se jednou začne používat desítka, tak se tam pětka už vracet nemá. Říkal mi to jeden típek co dělá v servysu. Já bych teda nechal tu desítku, je to lepší než zničit motor....
Já taky umim dělat motory...hele!!!??...brm brm brm škit kuck šplouch brm brm písk břink brm brm zdech.Anonymous píše:tak ten typek z toho servYsu nech necha pYstni krouzky tak a nech radeji jde delat tu uklizeckuAnonymous píše:Dělá motoryTo zas bude den píše: No jo, ale víš jistě jestli ten típek z toho servysu tam nedělá třeba uklízečku?