Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
... a k tomu aký olej nič? 0W20 vs 5W30? Aká prevádzka vhodná ku ktorému oleju? Skúsenosti so spotrebou 0W20 pri novších typoch motorov? Ja to tiež teraz riešim lebo som sa dostal k hybridu Toyota a má ako prioritný olej 0W20, druhá voľba 5W30... doteraz v toyote dávali 5W30 ... hybrid je trošku špecifický tým neustálym zapínaním - vypínaním motora tak tá 0W20 by snáď bola logická...
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
0W-20 nebo 5W-30 neřeš, řeš HTHS viskozitu.
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
HTHS ? v 0W20 je to asi jasné a v 5W30 skoro tiež... auto je skôr do mesta a prímesto, žiadne naháňanie dialnice... myslím hybrid
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Zřejmě to až tak jasné není:Návštěvník píše:HTHS ? v 0W20 je to asi jasné a v 5W30 skoro tiež...
Jtk545 píše:Mazda Dexelia Supra 0w20 (ACEA 2008 A3/B4, API SL/CF)
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
ano to som prehliadol, bral som že 0W20 sú automaticky nie A3.... tak inak ak by acea bola rovnaká - napr. v mojom prípade - výber medzi 0W20 a 5W30 v prípade hybridu? výrobca tlačí na 1. miesto 0W20...
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Já osobně (být Tebou) bych si našel / zjistil, jakou má olej Mazda Dexelia Ultra 5w30 (ACEA A5/B5, API SL/CF) HTHS viskozitu. Pokud sníženou, dal bych Mazda Dexelia Supra 0w20 (ACEA 2008 A3/B4, API SL/CF), protože ta má - pokud je pravda A3/B3 - HTHS viskozitu normální. Jestli by ale i ta 5w30 Dexelia byla s normální HTHS, dal bych tu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Tý vole co to jsou do prdele za oleje? 0w20...? To jako nějak vůbec ještě maže a chrání motor ? Nikdy bych si takové auto nekoupil. Do kterého by se měli tyto oleje lít. Jo spotřeba, emise ale to nahrává servisum a motor tak zdechne za 100-150 tis km. Já bych nenosil do servisu žádný olej a udělal na černo výměnu oleje někde u známého který není amatér. Koupil origo filtr a olej podle rad a ne podle lží automobilek. Pěkně stáhl momentákem a dal si pozor na škrábance atd. Servis nemůže poznat, že si to měnil. A k čemu 0w...já nevím mě to přijde ujeté. To prostě dělají automobilky schválně nebo nevím. U nás je často jak v rusku -40 ?
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Netřeba k tomu přistupovat tak radikálně. Kolega z oplího klubu dává (předepsaný) 0W20 s úspěchem do svého Dodge V8 5.7 HEMI, mění po 5tis.km a jezdí naprosto spokojeně. Tedy do některých motorů ano, do jiných asi raději nee, otázkou pak je, co ten SkyActive...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Tak zrovna do V8 hemi 5.7 bych teda nečekal, že se dává tento olej
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Tam bych narval min 5w40adosM píše:Tak zrovna do V8 hemi 5.7 bych teda nečekal, že se dává tento olej
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Průkopníky v tomto trendu jsou zejména automobilky Honda, Toyota, Subaru, Ford, Chrysler nebo Hyundai. Většina nových automobilů těchto značek je naplněna motorovými oleji SAE 0/5W-20, u nichž se hodnoty HTHS viskozity pohybují nad 2,6 mPa.s viz http://www.autodily-stela.cz/products/b ... ych-oleju/adosM píše:Tý vole co to jsou do prdele za oleje? 0w20...? To jako nějak vůbec ještě maže a chrání motor ? Nikdy bych si takové auto nekoupil. Do kterého by se měli tyto oleje lít. Jo spotřeba, emise ale to nahrává servisum a motor tak zdechne za 100-150 tis km. Já bych nenosil do servisu žádný olej a udělal na černo výměnu oleje někde u známého který není amatér. Koupil origo filtr a olej podle rad a ne podle lží automobilek. Pěkně stáhl momentákem a dal si pozor na škrábance atd. Servis nemůže poznat, že si to měnil. A k čemu 0w...já nevím mě to přijde ujeté. To prostě dělají automobilky schválně nebo nevím. U nás je často jak v rusku -40 ?
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Priznajme si, na tomto fóre by väčšina z vás dala do každého motora 5W-40.adosM píše:Tam bych narval min 5w40adosM píše:Tak zrovna do V8 hemi 5.7 bych teda nečekal, že se dává tento olej
Ja by som dokonca zmenil aj adresu tohto fóra na www.oleje.cz/5w40klub
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
A preco nie ? Je to taka idealna SAE trieda pre nase podnebie a za dobru cenu na tie nase skratene vymeny Jasne aj xyW30 umaze pohode kopec aut. Nejako by som zaruku "prezil " s tym 0W20 a potom tam asi supol 0W30 s normalnou HTHS. Aby 2.5liter vo vyssej zatazi umazal takyto olej ? Bud klame vyrobca auta aj oleju (obaja tvrdia ze je v pohode) alebo sme tu ozaj vsetci 100 rokov za opicami s nasou 5W40-koue1H píše:Priznajme si, na tomto fóre by väčšina z vás dala do každého motora 5W-40.
Ja by som dokonca zmenil aj adresu tohto fóra na http://www.oleje.cz/5w40klub
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Stránka nebyla nalezena...e1H píše:... na http://www.oleje.cz/5w40klub
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
S olejem do diesel motorů skyactive je to velkej průser. Četl jsem článek, že to Mazda nemá bohužel vychytaný a zadírají se tuším vačky z důvodu špatného mazání. Na vině je olej (dodávaný přímo mazdou) s nízkým obsahem bezfosfátového popela (kvůli DPF). Byl o tom letos článek ve Světě motorů, kde se redakce dotazovala na tento problém přímo u zastoupení Mazdy. Ta ale strkala hlavu do písku a prý to bude řešit individuálně s každým zákazníkem. Oprava přes 70 tis Kč. Doporučení je měnit po 10 000 km. Časopis mám někde založený, zkusím to najít a hodit sem ještě nějaké bližší info.