Olej do Mazdy 3
Moderátor: Colommbo
Olej do Mazdy 3
Dobrý den,
kamarád si zakoupil mírně zajetou (15 tisíc) Mazdu 3 s motorem 2.0 Skyactiv X 137 kw. Najeto má 15 tisíc.
Chtěl by tam místo té 0w-20 kterou tam lije Mazda dávat něco lepšího.
Díky za doporučení.
kamarád si zakoupil mírně zajetou (15 tisíc) Mazdu 3 s motorem 2.0 Skyactiv X 137 kw. Najeto má 15 tisíc.
Chtěl by tam místo té 0w-20 kterou tam lije Mazda dávat něco lepšího.
Díky za doporučení.
Re: Olej do Mazdy 3
Ajajaj, to zase bude mela Než se do toho všichni vloží, doporučil bych doplnit jak s tím kamarád jezdí, délky tras, město, vesnice, pila, piánko. Dál by bylo dobré uvést,co doporučuje výrobce, tipnul bych, že to bude benevolentní jako u Toyoty. Za mě jen chci říct , že tam může dát i něco lepšího z 0w20 a držet intervaly výměn okolo 8 tisíc a bude to zřejmě v pohodě
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej do Mazdy 3
Je to 2019 - 2021, verze BP?
Jinak ano, prosíme o trošku rozšířenější info ohledně provozu vozu
Jinak ano, prosíme o trošku rozšířenější info ohledně provozu vozu
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Olej do Mazdy 3
Kluci tak jsem posbíral info, má to auto týden, jezdí docela svižně. Provoz kombinovaný, okresky, město. Dálnice minimálně. Každé ráno 15 km do práce.
Co doporučuje výrobce neví, brožurku k tomu nedostal. Ovšem v servisní knížce je uvedeno olej 0W-20, stejně tak na nálepce na motoru. Výměny chce dělat 12000/1 rok.
Rok výroby je 2022.
Co doporučuje výrobce neví, brožurku k tomu nedostal. Ovšem v servisní knížce je uvedeno olej 0W-20, stejně tak na nálepce na motoru. Výměny chce dělat 12000/1 rok.
Rok výroby je 2022.
Re: Olej do Mazdy 3
Já bych volil 0w30 a (předpokládám GPF) C2. Třeba Yacco LUBE F nebo Ravenol VSF....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej do Mazdy 3
Jsi rychlejší v obou vláknech
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Olej do Mazdy 3
ak nemá manuál k vozidlu (čo je pre mňa vskutku divné) tak by som ja osobne oficiálnou komunikáciou mailom priamo cez importéra Mazda zistil presné povolené špecifikácie/ciu oleja pre tento motor... Od tohto by som sa odrazil ja osobne, pretože s týmto motorom ešte nikto skúsenosti nemá a koncepciou a technológiami špecifický. Vlastné výmysly a domnienky by som tu asi neskúšal... až sa niečo nedajbože poserie na motore (a tým nemám na mysli kvôli použitiu iného oleja než tej 0w20 použivanej doteraz...), Mazda sa kamarátovi pekne krásne vyserie na nejakú spoluúčasť až sa zistí výrobcom nepovolené mazivo.
Re: Olej do Mazdy 3
Souhlas, dost příruček je online ke stažení
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Olej do Mazdy 3
Tak požádáno oficiální zastoupení Mazdy pro ČR o informaci o alternativách.
Každopádně už teď víme že v autorizáku u nás dávají 0w-30 C2.
Každopádně už teď víme že v autorizáku u nás dávají 0w-30 C2.
Re: Olej do Mazdy 3
....ještě používají u práce i rozum a 0w20 pro ně není dogma.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do Mazdy 3
Veď ti to Pitris písal
Inak podľa všetkého je to MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) tj tá dvacina to umaže s prstom v ...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej do Mazdy 3
citované zdroj: https://www.garaz.cz/clanek/benzinovy-m ... k-21006045
"Dvoulitrová jednotka s kompresorem je malým zázrakem. Spojuje totiž to nejlepší ze světa benzinových (vysoký výkon, rychlejší odezva na plyn, hladký chod, rychlejší topení, čistší výfukové plyny) a dieselových motorů (vyšší točivý moment, úspornější provoz, nižší emise). Jde na to cestou kompresního zapalování řízeného svíčkou: Mimořádně chudá směs paliva a vzduchu je stlačena na mimořádně vysoký tlak. Jiskra následně zapálí velmi malé, husté množství paliva, které zvýší teplotu a tlak ve válci, a tím se pod tlakem zapálí i zbývající palivo (jako u vznětového motoru). Palivo se spálí rychleji a důkladněji, takže výsledný výkon je vyšší a emise nižší než u tradičního motoru."
tu nejde len o to, že je to zároveň aj mild-hybrid... to je technológiami a celkovým konceptom spaľovacieho motora úplne nová špecifická pohonná jednotka s ktorou nie sú ešte absolútne žiadne ani len strednodobé skúsenosti, nie to dlhodobé. Tu tvrdiť, že niečo umaže niečo s prstom v ... nie je na mieste
Moj názor je liať výslovne len to, čo oficiálne potvrdí zastúpenie Mazda ako povolené výrobcom. To, že v nejakom servise niečo používajú je fajn a malo by to stačiť na plnú dôveru zákazníka, ale mne by to v tomto prípade nestačilo a nechal by som si to potvrdiť oficiálne importérom.. ako som už písal.
"Dvoulitrová jednotka s kompresorem je malým zázrakem. Spojuje totiž to nejlepší ze světa benzinových (vysoký výkon, rychlejší odezva na plyn, hladký chod, rychlejší topení, čistší výfukové plyny) a dieselových motorů (vyšší točivý moment, úspornější provoz, nižší emise). Jde na to cestou kompresního zapalování řízeného svíčkou: Mimořádně chudá směs paliva a vzduchu je stlačena na mimořádně vysoký tlak. Jiskra následně zapálí velmi malé, husté množství paliva, které zvýší teplotu a tlak ve válci, a tím se pod tlakem zapálí i zbývající palivo (jako u vznětového motoru). Palivo se spálí rychleji a důkladněji, takže výsledný výkon je vyšší a emise nižší než u tradičního motoru."
tu nejde len o to, že je to zároveň aj mild-hybrid... to je technológiami a celkovým konceptom spaľovacieho motora úplne nová špecifická pohonná jednotka s ktorou nie sú ešte absolútne žiadne ani len strednodobé skúsenosti, nie to dlhodobé. Tu tvrdiť, že niečo umaže niečo s prstom v ... nie je na mieste
Moj názor je liať výslovne len to, čo oficiálne potvrdí zastúpenie Mazda ako povolené výrobcom. To, že v nejakom servise niečo používajú je fajn a malo by to stačiť na plnú dôveru zákazníka, ale mne by to v tomto prípade nestačilo a nechal by som si to potvrdiť oficiálne importérom.. ako som už písal.
Re: Olej do Mazdy 3
Netvrdím to ja,ale priamo výrobca, ktorý do nových motorov Skyactive - X M Hybrid odporúča v prvom rade: "Originálny olej Mazda Supra-X 0W-20" či alternatívny: API SN alebo vyššie, alebo ACEA A5/B5 - SAE 0W20 alebo 5W30
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej do Mazdy 3
To je aj pointa, či dane odporúčania koreluju s oficiálnym predpisom... Ak je to tak, tak smelo do toho
Re: Olej do Mazdy 3
U hybridů vidím dva problémy:
1. Je to start stop systém, u kterého ten start/stop nejde vypnout a navíc se aktivuje mnohem víc, než u spalováku se start stop systémem. To znamená, že olej je namáhán jinak než u spalováku a navíc ten motor zažije mnohem víc startů, než jaké by odpovídaly ekvivalentnímu nájezdu spalováku. Dobře matoucí jsou auta, která ukazují ujeté kilometry na spalovák a majitel pak má pocit, že když má spalovák natočeno málo, takže je zbytečné olej měnit. To, že je k tomu potřeba připočíst stovky nebo i tisíce více-méně studentých nebo polostudených startů trkne málokoho.
2. Olej se dlouhou dobu nemusí pořídně zahřát, tj množství vody a paliva, které se do oleje dostane a udrží se tam může být vyšší, než tomu bývalo dříve.
Není to problém umazat klidně i olejem 0w-20, ovšem problém je udržet olej po celou dobu výměnného intervalu v dobrém stavu, aby mazal jako 0w-20 a ne třeba jako 0w-8. Pro mě to nemá jiné řešení, než:
- sledovat zda olej nepřibývá,
- smířit se s tím, že ať už se s autem jezdí jakkoliv, tak je rozumné zkrátit předepsaný interval na polovinu, protože doba kdy ježdění především dlouhých tras znamenalo, že je olej v pohodě, už je za námi.
1. Je to start stop systém, u kterého ten start/stop nejde vypnout a navíc se aktivuje mnohem víc, než u spalováku se start stop systémem. To znamená, že olej je namáhán jinak než u spalováku a navíc ten motor zažije mnohem víc startů, než jaké by odpovídaly ekvivalentnímu nájezdu spalováku. Dobře matoucí jsou auta, která ukazují ujeté kilometry na spalovák a majitel pak má pocit, že když má spalovák natočeno málo, takže je zbytečné olej měnit. To, že je k tomu potřeba připočíst stovky nebo i tisíce více-méně studentých nebo polostudených startů trkne málokoho.
2. Olej se dlouhou dobu nemusí pořídně zahřát, tj množství vody a paliva, které se do oleje dostane a udrží se tam může být vyšší, než tomu bývalo dříve.
Není to problém umazat klidně i olejem 0w-20, ovšem problém je udržet olej po celou dobu výměnného intervalu v dobrém stavu, aby mazal jako 0w-20 a ne třeba jako 0w-8. Pro mě to nemá jiné řešení, než:
- sledovat zda olej nepřibývá,
- smířit se s tím, že ať už se s autem jezdí jakkoliv, tak je rozumné zkrátit předepsaný interval na polovinu, protože doba kdy ježdění především dlouhých tras znamenalo, že je olej v pohodě, už je za námi.