A to je pravě ono - u hybridu motor / potažmo olej pracuje v jiných než normálních pracovních podmínkách, ve kterých je olej daleko více namáhán a spalovací motor více opotřebováván častým studeným během (se všemi nectnostmi které z toho plynou - voda a palivo v oleji které se nemají jak odpařit),
a protože to co
....bude dělat jen minimum uživatelů -> tak proto 0w30. Aby z toho za čas po naředění byla aspoň ta 0w20.Shi píše:....sledovat zda olej nepřibývá,
- smířit se s tím, že ať už se s autem jezdí jakkoliv, tak je rozumné zkrátit předepsaný interval na polovinu, protože doba kdy ježdění především dlouhých tras znamenalo, že je olej v pohodě, už je za námi.
To je sice gut ale když....
tak se olej prohřát nestačí. A proto 0w30 která (je v kombinaci s HTHS skupiny C2 dostatečně tekutá za studena ale) je odolnější z hlediska mazivosti po zředění palivem kvůli často studenému běhu motoru jak 0w20. Proto 0w30. Aby z toho za čas po naředění byla aspoň ta 0w20.