olej do Ford
Moderátor: Colommbo
olej do Ford
Dobrý den,mám Ford escort 97 koupil jsem ho a nevím co tam je v motoru za olej.má tam být ACEA A1-02/A5-02/B1-02 ; API SL ; Ford WSS-M2C 912 A1/913 A/913 B
Tak to znamená že tam mám dát 5W30 ted má nejeto 160 000km
a co když by tam byl do ted 10W40 nebude to nějak vadit?
Děkuji
Tak to znamená že tam mám dát 5W30 ted má nejeto 160 000km
a co když by tam byl do ted 10W40 nebude to nějak vadit?
Děkuji
Myslím, že tady najdeš odpověď
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=2683
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=2683
Tak to v klidu použij 5W30 A1/B1 za slušnou cenu i přímo ve Fordu Ford Formula E nebo Divinol Multilight Ford popř. je za slušnou cenu Valvoline Durablend FE nebo Havoline (Texaco) Energy a několik dalších, podle toho co kde seženeš. V Ostravě Ti můžu Divinol sehnat za cca 600,- /5l. Divinolu ani přechodu z 10W40 se bát nemusíš několik kluků na www.fordfans.cz (pokud ještě nejsi tak se tam určitě zaregistruj)to udělalo a jen si to pochvalovali. Několik jich používá ten Divinol. Já do svého TD 97 liju taky Divinol ale 5W40 protože do TD je 5W30 A1/B1 předepsán až od konce roku 98. Do Focuse rodičů ale Divinol Multilight Ford 5W30 A1/B1 leji s klidem. Pro benzíny to Ford předepsal hned v roce kdy ta norma vznikla a to v r. 96. Pro klid duše zkrať první interval výměny o 1/3 až 1/2. A právě jsem se koukl že už zaregistrován na fordfans jsi.
asi tady někoho nadzvednu ze židle ale napíšu to.Měl jsem Ford Fiesta 1.1i kde výrobce předepisoval A1B1 5W30 od začátku jsem mu dával 15W40 a to olej pro diesla nejdříve m7 ads. později CF 4 caterpillar také 15W40. upozornuji jezdil pořád i v mrazech ,bylo tam najeto než jsem to prodal něco kolem 270000 km upozornuji že si to vzalo na 8000 km asi tak dvě tři decky oleje. Olej jsem měnil po 8000 km. to auto jezdí doted bez problému ,prodal jsem ho jednomu ode mne z práce je s tím spokojen. Co mne k tomu ted řeknete.
že je pěkná blbost použít olej ACEA A2/B2 15W40 do motoru, kde je předepsán A1/B1 5W30. Na druhou stranu je to technicky možné, protože pokud je motor konstruovaný na oleje se sníženou viskozitou, nevadí použití oleje s normální viskozitou (obráceně nelze), který "dotěsní" i o "hodně" zvětšené vůle v motoru, které nastanou mnohem dřív při použití oleje s nevhodnou viskozitní třídou, než kdyby se použil správný olej.
Ale že by ta Fiesta jela stejně dobře, jako když měla najeto 20tkm, to snad ne....a kdybys sedl do stejné Fiesty, která by měla stejně najeto, ale na správný olej, asi by ses divil....
Ale že by ta Fiesta jela stejně dobře, jako když měla najeto 20tkm, to snad ne....a kdybys sedl do stejné Fiesty, která by měla stejně najeto, ale na správný olej, asi by ses divil....
1616 píše:asi tady někoho nadzvednu ze židle ale napíšu to.Měl jsem Ford Fiesta 1.1i kde výrobce předepisoval A1B1 5W30 od začátku jsem mu dával 15W40 a to olej pro diesla nejdříve m7 ads. později CF 4 caterpillar také 15W40. upozornuji jezdil pořád i v mrazech ,bylo tam najeto než jsem to prodal něco kolem 270000 km upozornuji že si to vzalo na 8000 km asi tak dvě tři decky oleje. Olej jsem měnil po 8000 km. to auto jezdí doted bez problému ,prodal jsem ho jednomu ode mne z práce je s tím spokojen. Co mne k tomu ted řeknete.
...k tomu Ti povieme že je to pekne svinstvo sa takto chovať k motoru...netvrdím že m7ads je zly olej sam som ho používal,ale určite by som ho nedaval do benzinu ked je určeny pre dieslove stroje...
...a nezda sa mi že by jazdil super ked životnosť tohoto motora je okolo 250 000km potom to už ide dole vodou...
Asi se budeš divit ale já ji vlastnil takže vím co se dělo jezdila normálně jak měla a i spotřeba byla stejná, a kopec co jsem s ní jezdil na 5 r.stupen rychlostí 120 km vyjížela jak za mlada i naloženejPitris píše:že je pěkná blbost použít olej ACEA A2/B2 15W40 do motoru, kde je předepsán A1/B1 5W30. Na druhou stranu je to technicky možné, protože pokud je motor konstruovaný na oleje se sníženou viskozitou, nevadí použití oleje s normální viskozitou (obráceně nelze), který "dotěsní" i o "hodně" zvětšené vůle v motoru, které nastanou mnohem dřív při použití oleje s nevhodnou viskozitní třídou, než kdyby se použil správný olej.
Ale že by ta Fiesta jela stejně dobře, jako když měla najeto 20tkm, to snad ne....a kdybys sedl do stejné Fiesty, která by měla stejně najeto, ale na správný olej, asi by ses divil....
No a přece to tak je když by to tak nebylo nepsal bych to,můžete se přijet všichni přesvědčit,jediná neřest toho motoru je že je hlučnější na ventilech ale to jsou ty 1.1 všechny.A to vím že to je pro diesla ten olej ,byl zdarma tak sem ho tam cpal.Co se na tom motoru dělalo? jen filtr a olej jo ještě seřízení ventilů a výměna chladící k.Nemyslete taky jsem se divil a divím ale je to prostě tak.A že po 250000 km jde dolů taky není pravda ,ono taky záleží jak ten motor honíšbjukemen píše:1616 píše:asi tady někoho nadzvednu ze židle ale napíšu to.Měl jsem Ford Fiesta 1.1i kde výrobce předepisoval A1B1 5W30 od začátku jsem mu dával 15W40 a to olej pro diesla nejdříve m7 ads. později CF 4 caterpillar také 15W40. upozornuji jezdil pořád i v mrazech ,bylo tam najeto než jsem to prodal něco kolem 270000 km upozornuji že si to vzalo na 8000 km asi tak dvě tři decky oleje. Olej jsem měnil po 8000 km. to auto jezdí doted bez problému ,prodal jsem ho jednomu ode mne z práce je s tím spokojen. Co mne k tomu ted řeknete.
...k tomu Ti povieme že je to pekne svinstvo sa takto chovať k motoru...netvrdím že m7ads je zly olej sam som ho používal,ale určite by som ho nedaval do benzinu ked je určeny pre dieslove stroje...
...a nezda sa mi že by jazdil super ked životnosť tohoto motora je okolo 250 000km potom to už ide dole vodou...
A proto 11 z 10 odborníků doporučuje do Porche Cayene M6A a bude jezdit čím dál tím lépe a sníží se mu spotřeba z 30ti litrů na 81616 píše:asi tady někoho nadzvednu ze židle ale napíšu to.Měl jsem Ford Fiesta 1.1i kde výrobce předepisoval A1B1 5W30 od začátku jsem mu dával 15W40 a to olej pro diesla nejdříve m7 ads. později CF 4 caterpillar také 15W40. upozornuji jezdil pořád i v mrazech ,bylo tam najeto než jsem to prodal něco kolem 270000 km upozornuji že si to vzalo na 8000 km asi tak dvě tři decky oleje. Olej jsem měnil po 8000 km. to auto jezdí doted bez problému ,prodal jsem ho jednomu ode mne z práce je s tím spokojen. Co mne k tomu ted řeknete.
[quote="Pitris"]že je pěkná blbost použít olej ACEA A2/B2 15W40 do motoru, kde je předepsán A1/B1 5W30. Na druhou stranu je to technicky možné, protože pokud je motor konstruovaný na oleje se sníženou viskozitou, nevadí použití oleje s normální viskozitou (obráceně nelze), který "dotěsní" i o "hodně" zvětšené vůle v motoru, které nastanou mnohem dřív při použití oleje s nevhodnou viskozitní třídou, než kdyby se použil správný olej.
Ale že by ta Fiesta jela stejně dobře, jako když měla najeto 20tkm, to snad ne....a kdybys sedl do stejné Fiesty, která by měla stejně najeto, ale na správný olej, asi by ses divil....[/quote]
Koukam, ze se tu resi skoro to same na vice vlaknech. A Ty stale radis (uvazujes) stejne... Jenze lepsi by bylo, zjistit si neco o tech motorech a historii.
Ford presel na oleje ACEA A1 u velka casti sve produkce BEZ JEDINE konstrukcni upravy. Motor, ktery se delal v roce 94 mel v predpisu klidne 15W40 API SG a hned nato tentyz typ motoru ACEA A1. Proste marketingovy tah vedeni Fordu. Tyto oleje se totiz bezne nedelaly a Fordi servis mel tedy vice kseftu za vice penez. Dalsi objektivnim duvodem mohla byt snaha o snizeni emisi.
V servisech byl predpis, nahrazovat motorove oleje oleje podle noveho predpisu "vsude". Servisy casto mely skladem jenom A1 5W30 a ta se lila "vsude". No a jak se to projevilo? bylo spousta "mrtvych" motoru. Zasahlo to ponejvice prvni mondea s motorem 1,8TD a fiesty s timto motorem bez turba. Smrtici byl tento predpis take pro mene rozsirene motory2.5TD (hlavne rozvody). Ale ani benzinakum tento predpis nedelal "dobre". Obecne a vicemene timto krokem se snizila prumerna zivotnost Fordich motoru na probeh cca 200000km (drive 350000km). To ovsem jen zvedlo prodeje.
Nyni uz je situace v servisech lepsi a dokonce jsem sveho casu mel pocit, ze je tahle Fordi specifikace na ustupu. Bezny uz je u Fordu i olej ACEA A3.
Zkusenosti "1616" se vubec nedivim. A ani bych se nedivil, kdyby na tom byl motor s predepsanym olejem hure, nez tento. Oleje pro naftove motory mivaji vetsi podil "DD" aditiv. Ty benzinak sice plne nevyzije, ale nicemu v zasade nevadi (bude alespon "cisty" motor).
Sam mam v soucasne dobe dva fordy s oficialnim predpisem ACEA A1 a v obou je olej 10W40 API SL.
PS: je zajimave, jak je predepisovani oleju do motoru v Evrope pokrivene.
Nedavno jsem resil olej do Hondy CR-V CDTi (bez filtru pevnych castic). Byl jsem nemile prekvapen "vychcanosti" prodejce (J a r o v) resp. dovozce. Ten uvadi jedinou moznost a to 5W30 A1. Dokonce je toto doporuceni uvedene v ceskem prekladu navodu jako jedine. Zarazejici vsak je, ze v oficialnim manualu Hondy je olej doporucovan podle "klasicke" kllimaticke tabulky a ACEA umoznuje B1, B3 i B5. Jestlize tedy pozadavek na tento "lepsi" olej nevysel od vyrobce, kdo ma zajem a profit z tohoto predpisu?
Ale že by ta Fiesta jela stejně dobře, jako když měla najeto 20tkm, to snad ne....a kdybys sedl do stejné Fiesty, která by měla stejně najeto, ale na správný olej, asi by ses divil....[/quote]
Koukam, ze se tu resi skoro to same na vice vlaknech. A Ty stale radis (uvazujes) stejne... Jenze lepsi by bylo, zjistit si neco o tech motorech a historii.
Ford presel na oleje ACEA A1 u velka casti sve produkce BEZ JEDINE konstrukcni upravy. Motor, ktery se delal v roce 94 mel v predpisu klidne 15W40 API SG a hned nato tentyz typ motoru ACEA A1. Proste marketingovy tah vedeni Fordu. Tyto oleje se totiz bezne nedelaly a Fordi servis mel tedy vice kseftu za vice penez. Dalsi objektivnim duvodem mohla byt snaha o snizeni emisi.
V servisech byl predpis, nahrazovat motorove oleje oleje podle noveho predpisu "vsude". Servisy casto mely skladem jenom A1 5W30 a ta se lila "vsude". No a jak se to projevilo? bylo spousta "mrtvych" motoru. Zasahlo to ponejvice prvni mondea s motorem 1,8TD a fiesty s timto motorem bez turba. Smrtici byl tento predpis take pro mene rozsirene motory2.5TD (hlavne rozvody). Ale ani benzinakum tento predpis nedelal "dobre". Obecne a vicemene timto krokem se snizila prumerna zivotnost Fordich motoru na probeh cca 200000km (drive 350000km). To ovsem jen zvedlo prodeje.
Nyni uz je situace v servisech lepsi a dokonce jsem sveho casu mel pocit, ze je tahle Fordi specifikace na ustupu. Bezny uz je u Fordu i olej ACEA A3.
Zkusenosti "1616" se vubec nedivim. A ani bych se nedivil, kdyby na tom byl motor s predepsanym olejem hure, nez tento. Oleje pro naftove motory mivaji vetsi podil "DD" aditiv. Ty benzinak sice plne nevyzije, ale nicemu v zasade nevadi (bude alespon "cisty" motor).
Sam mam v soucasne dobe dva fordy s oficialnim predpisem ACEA A1 a v obou je olej 10W40 API SL.
PS: je zajimave, jak je predepisovani oleju do motoru v Evrope pokrivene.
Nedavno jsem resil olej do Hondy CR-V CDTi (bez filtru pevnych castic). Byl jsem nemile prekvapen "vychcanosti" prodejce (J a r o v) resp. dovozce. Ten uvadi jedinou moznost a to 5W30 A1. Dokonce je toto doporuceni uvedene v ceskem prekladu navodu jako jedine. Zarazejici vsak je, ze v oficialnim manualu Hondy je olej doporucovan podle "klasicke" kllimaticke tabulky a ACEA umoznuje B1, B3 i B5. Jestlize tedy pozadavek na tento "lepsi" olej nevysel od vyrobce, kdo ma zajem a profit z tohoto predpisu?