olej do 2.0 TDI PD- prechod z LongLife na 15 000 km

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jules Winnfield

olej do 2.0 TDI PD- prechod z LongLife na 15 000 km

Příspěvek od Jules Winnfield »

JE TO BEZ FILRTA PEVNYCH CASTIC.
VYROBCA PREDPISUJE NORMU:
VW 506 01 .........pri LongLife
VW 505 01 .........bez LongLife

Uvazujem prejst na vymenu po 15 000 km, ten long life co som lial do teraz CASTROL EDGE 507 00 5W30 dost zral olej.

uvazujem nad Aral Tronic 431 5W-40, 4L http://olejposta.sk/r_60.html
alebo Q8 Formula Excel 5W-40 http://olejposta.sk/r_40.html

Rocne robim asi 20 000 km, prevazne mimo mesta.
Moja

Příspěvek od Moja »

Doporučuji Q8. Aral ne!
Návštěvník

Re: olej do 2.0 TDI PD- prechod z LongLife na 15 000 km

Příspěvek od Návštěvník »

Jules Winnfield píše:JE TO BEZ FILRTA PEVNYCH CASTIC.
VYROBCA PREDPISUJE NORMU:
VW 506 01 .........pri LongLife
VW 505 01 .........bez LongLife

Uvazujem prejst na vymenu po 15 000 km, ten long life co som lial do teraz CASTROL EDGE 507 00 5W30 dost zral olej.

uvazujem nad Aral Tronic 431 5W-40, 4L http://olejposta.sk/r_60.html
alebo Q8 Formula Excel 5W-40 http://olejposta.sk/r_40.html

Rocne robim asi 20 000 km, prevazne mimo mesta.
Při použití oleje 0W-30 nebo 5W-30 bývá někdy zvýšená spotřeba oleje. Zkuste tedy nějaký 5W-40, který bude mít normu 505 01, třeba ten Q8.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Přechod z prodlouženého na pevný interval je pro motor lepší.
Pokud uvažuješ o buď Aral, nebo Q8, tak opravdu spíš tu Q8, jinak nároky na olej, který musí plnit normu VW 505.01 jsou vyšší, než na "obyčejnou" 505.00 - tam by vyloženě špatný olej být neměl: http://olejposta.sk/s_1-m_0-t_0-v_4-a_5-n_0.html
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Moja píše:Doporučuji Q8. Aral ne!
Měl jste s Aralem nějakou špatnou zkušenost?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jestli to hodně žere olej tak taky zkontroluj turbo. Taky liju Castrol OW30 s prodlouženou délkou intervalu, žralo mi to hodně oleje a po čase jsem zjistil, že odešlo turbo. Vezmi někoho na 2proudovou cestu ať jede za tebou a pořádně to prošlápni, pokud ti z výfuku půjde bílý dým, tak je turbo v háji. Nebo zajeď do servisu ať ti zkontrolují lopatky na turbu, je to pro motor celkem nebezpečné jezdit s vadným turbem.
Jinak taky přecházím na pevný interval - jaký olej by jste mi doporučili?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Něco jiného než Castrol, nejlépe 5W-40, ta třicítka turbu moc nesvědčí, ale hlavně včas měnit.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

TURBO BOLO KOMPLET VYCISTENE A VYMENENA NA NOM REGULACIA (PLECHOVKA) PRETOZE PADALO TO DO NUDZOVEHO REZIMU. PO TOM UZ SLAPE OK. TEN OLEJ ZERIE ASI LITER NA 5 000 KM.
SKUSIM DAT TERAZ Q8 5W40
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

U tohoto motoru je spotřeba 1l oleje na 5000 km naprosto v pohodě: tím nemyslím jen vlastní normu spotřeby oleje, ale především srovnání s jinými kusy stejného motoru!
Odpovědět