olej 5w20 1.0 EB
Moderátor: Colommbo
Re: olej 5w20 1.0 EB
Jeden ECO 1.0 máme v rodině, aktuálně najeto 120 tisíc. Po dobu záruky používán 5W-20 od Castrolu. Po záruce lijeme 5W-30, Shell Helix Ultra, A3/B3.
Auto zatím bez jediného problému, provoz půl na půl město/okresky. Dálnice jen mimořádně.
Mimochodem 5W-20 mně v rámci garanček lili i do mého 2.0 EB ST. Tam jsem to řešil tak že týden po jejich výměně jsem ten jejich olej vypustil a nalil plnotučný 0W-40 - Mobil nebo Shell, jaký patří do RS.
Ovšem ST má rozvod řetězem.
Auto zatím bez jediného problému, provoz půl na půl město/okresky. Dálnice jen mimořádně.
Mimochodem 5W-20 mně v rámci garanček lili i do mého 2.0 EB ST. Tam jsem to řešil tak že týden po jejich výměně jsem ten jejich olej vypustil a nalil plnotučný 0W-40 - Mobil nebo Shell, jaký patří do RS.
Ovšem ST má rozvod řetězem.
Re: olej 5w20 1.0 EB
Doplním znění normy pro tento motor
- Ford WSS-M2C948-B
Largely based on the ACEA C2 oil sequence this spec requires a low SAPS 5W20 oil and is primarily designed for the 1.0 liter, 3-cylinder EcoBoost engine. Contains in-house tests for fuel economy and piston deposit control. Oils meeting this spec must provide a 0.9% fuel economy improvement over regular 5W-20 oils.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: olej 5w20 1.0 EB
Zajímalo by mne, jak kdo měří úsporu paliva v rozměru 0,9%?
Re: olej 5w20 1.0 EB
Kde je pravda bůh suď,psalo se v této souvislosti s pozdními výměnami oleje,či špatnou šarží řemenů samotných. Já mám najeto 56 tkm,zatím v poho,na zimu břečku na léto MO 5W-40.Kolegu to potkalo nedávno ve 110 tkm,opravu snad ani neplatil.Jde tam o to,že se ten řemen začne drolit,ucpe olejový okruh a auto zastaví.lefort píše:Těžko odpovědět, některé motory (PSA) s mokrým řemenem měly problémy s degradací řemenu i přes použití předepsaného oleje, jiné řemeny fungují s jakýmkoli olejem. Našich Focus 1.0 EB najel odhadem tak 60 tkm na jiný než předepsaný olej a aktuálně má 110 tkm. Při poslední výměně jsem se ale radši vrátil zpátky k předepsané 5W20. Autorizovaný servis kousek od nás používá do nových EB bez problémů i oleje 5W30. Záleží na Tobě, jak moc se budeš bát to tam nalít, ale podle mě se nic nestane...
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: olej 5w20 1.0 EB
To je ale problém řemenu, ne oleje Řemen v oleji - toť myšlenka hodná génia Járylengy60 píše:....Jde tam o to,že se ten řemen začne drolit,ucpe olejový okruh a auto zastaví.
A připomíná mi to "úkrok stranou" koncernu VW když přišel s "nápadem" Pumpe – Düse, a až se začalo ve velkém objevovat přidírání vačky, tak museli vymyslet i olej 505.01.
Ten řemen by přece měl být odolný jakémukoliv motorovému oleji, a ne mu ten olej přizpůsobovat....
Mě spíš přijde že nějaký dodavatel "ojebal" kvalitu řemenů
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej 5w20 1.0 EB
Jsem stejného názoru, ale je to pouze názor, v daném případě nepodložený.
Re: olej 5w20 1.0 EB
Asi ano, a odpovídá tomu i to že některé ty řemeny se nedrolí, ale já bych teda nechtěl mít pod kapotou časovanou bombičku u které neni vidět na hodiny
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej 5w20 1.0 EB
Mezi námi není snad takovej problem po 5-6 letech nebo 100tkm ten řemen nechat vyměnit. Řemen s kladkou stojí okolo 1700Kč a většině uživatelů to vychází jednou za vlastnictví auta. Ti co ho mají dýl tak 2x.
Upřímně si myslím, že interval 10let/240tkm na řemen, ať už v oleji nebo ne, je prostě nesmysl. Sice to na papíře a v očích zákazníka vypadá úžasně, ale je to stejnej případ jako intervaly 30-50tkm na olej.
Upřímně si myslím, že interval 10let/240tkm na řemen, ať už v oleji nebo ne, je prostě nesmysl. Sice to na papíře a v očích zákazníka vypadá úžasně, ale je to stejnej případ jako intervaly 30-50tkm na olej.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: olej 5w20 1.0 EB
Jenže problém je ten, že nevíš, jestli ten nový nebude horší (ve smyslu snášenlivosti s olejem) než ten původní...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: olej 5w20 1.0 EB
Zlatý řetěz.... A nemyslím tím řetízek ala VW.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej 5w20 1.0 EB
Vím jen tohle:
Som zabudol písať...auto je opravené na náklady automobilky, cca 950€. Problém bol, že sa začal rozpadať rozvodový remeň, začali sa odlupovat kúsky z neho a tie upchali sitko a bol slabý tlak oleja, auto hádzalo do núdzového režimu. Známa chýba.
Najeto 103 tkm,r.v. 2015 . C3 Picasso.Psalo se o tom i na zahraničních fórech,kde se jim to vysypalo někde kolem 70 tkm.
Som zabudol písať...auto je opravené na náklady automobilky, cca 950€. Problém bol, že sa začal rozpadať rozvodový remeň, začali sa odlupovat kúsky z neho a tie upchali sitko a bol slabý tlak oleja, auto hádzalo do núdzového režimu. Známa chýba.
Najeto 103 tkm,r.v. 2015 . C3 Picasso.Psalo se o tom i na zahraničních fórech,kde se jim to vysypalo někde kolem 70 tkm.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: olej 5w20 1.0 EB
Protože neměli tak často olej = více kyselejší, více naleptával.lengy60 píše:Najeto 103 tkm,r.v. 2015 . C3 Picasso.Psalo se o tom i na zahraničních fórech,kde se jim to vysypalo někde kolem 70 tkm.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: olej 5w20 1.0 EB
Viděl bych to jako tonny, příčinu v dlouhých intervalech výměn a "nefunkci" oleje
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: olej 5w20 1.0 EB
torzne kmity na odlahcenych motoroch... znicene retaze a ozubene kola. tsi problem uz <40tkm, retazove kity presli viacerymi zmenami-nepomohlo, a nakoniec aj vag ma remen..Pitris píše:Asi ano, a odpovídá tomu i to že některé ty řemeny se nedrolí, ale já bych teda nechtěl mít pod kapotou časovanou bombičku u které neni vidět na hodiny
psa-b71-2312-t7448.html#p196467 stary remen (biely popis) sa droli, novy (zlty popis) nie.lengy60 píše: Kde je pravda bůh suď,psalo se v této souvislosti s pozdními výměnami oleje,či špatnou šarží řemenů samotných. Já mám najeto 56 tkm,zatím v poho,na zimu břečku na léto MO 5W-40.Kolegu to potkalo nedávno ve 110 tkm,opravu snad ani neplatil.Jde tam o to,že se ten řemen začne drolit,ucpe olejový okruh a auto zastaví.
orientacne 350€ komplet vymena v servise. cez hrdlo sa da remen skontrolovat.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: olej 5w20 1.0 EB
Tak sem si to přečetl,včetně odkaz na vlákno oleje PSA a je snad jasno.Ne olej,ale řemen na hovno..jedu dnes na výměnu oleje mimo interval,tak se na to hned zeptám,cože tam mám za drek.Byť jezdím přesně opačně,než doporučuje výrobce,našeptávač,strážci emisí a měním olej po cca 7 tkm,tak to radši nechám prověřit.Dokonce ani iridiové svíčky mi nezbouraly písty a válce,byť tam taky nemají co dělat,takže to tak tragické.Největší zlo,je z mého pohledu dlouhodobé podtáčení motoru a je úplně jedno,zda je tam řemen nebo řetízek.Nejvíce mě vždy pobaví rekce některých spolujezdců,když mi řeknou,že ten motor drtím.Ty vole,4 tisíce a drtím?Mimochodem,tyhle problémy už byly i s motory HTP od počátku a úplně ze stejných důvodů,tedy podtáčení.Kdo jezdil normálně,tak tyhle problémy neměl.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW