olej 5w20 1.0 EB

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

tomula
Příspěvky: 42
Registrován: sob říj 03, 2015 8:16

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od tomula »

Jeden ECO 1.0 máme v rodině, aktuálně najeto 120 tisíc. Po dobu záruky používán 5W-20 od Castrolu. Po záruce lijeme 5W-30, Shell Helix Ultra, A3/B3.
Auto zatím bez jediného problému, provoz půl na půl město/okresky. Dálnice jen mimořádně.
Mimochodem 5W-20 mně v rámci garanček lili i do mého 2.0 EB ST. Tam jsem to řešil tak že týden po jejich výměně jsem ten jejich olej vypustil a nalil plnotučný 0W-40 - Mobil nebo Shell, jaký patří do RS.
Ovšem ST má rozvod řetězem.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od NO HITS »

Doplním znění normy pro tento motor
  • Ford WSS-M2C948-B
    Largely based on the ACEA C2 oil sequence this spec requires a low SAPS 5W20 oil and is primarily designed for the 1.0 liter, 3-cylinder EcoBoost engine. Contains in-house tests for fuel economy and piston deposit control. Oils meeting this spec must provide a 0.9% fuel economy improvement over regular 5W-20 oils.
Teď se dívám že Ravenol SFE tuto normu má. Popel ma ok a TBN 8.8 což není zlý. Jen ta HTHS 2.9
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od Jerry3 »

Zajímalo by mne, jak kdo měří úsporu paliva v rozměru 0,9%? :mrgreen:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od lengy60 »

lefort píše:Těžko odpovědět, některé motory (PSA) s mokrým řemenem měly problémy s degradací řemenu i přes použití předepsaného oleje, jiné řemeny fungují s jakýmkoli olejem. Našich Focus 1.0 EB najel odhadem tak 60 tkm na jiný než předepsaný olej a aktuálně má 110 tkm. Při poslední výměně jsem se ale radši vrátil zpátky k předepsané 5W20. Autorizovaný servis kousek od nás používá do nových EB bez problémů i oleje 5W30. Záleží na Tobě, jak moc se budeš bát to tam nalít, ale podle mě se nic nestane...
Kde je pravda bůh suď,psalo se v této souvislosti s pozdními výměnami oleje,či špatnou šarží řemenů samotných. Já mám najeto 56 tkm,zatím v poho,na zimu břečku na léto MO 5W-40.Kolegu to potkalo nedávno ve 110 tkm,opravu snad ani neplatil.Jde tam o to,že se ten řemen začne drolit,ucpe olejový okruh a auto zastaví.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:....Jde tam o to,že se ten řemen začne drolit,ucpe olejový okruh a auto zastaví.
To je ale problém řemenu, ne oleje :evil: Řemen v oleji - toť myšlenka hodná génia Járy :idea: :)
A připomíná mi to "úkrok stranou" koncernu VW když přišel s "nápadem" Pumpe – Düse, a až se začalo ve velkém objevovat přidírání vačky, tak museli vymyslet i olej 505.01.
Ten řemen by přece měl být odolný jakémukoliv motorovému oleji, a ne mu ten olej přizpůsobovat....
Mě spíš přijde že nějaký dodavatel "ojebal" kvalitu řemenů :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od Jerry3 »

Jsem stejného názoru, ale je to pouze názor, v daném případě nepodložený.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od Pitris »

Asi ano, a odpovídá tomu i to že některé ty řemeny se nedrolí, ale já bych teda nechtěl mít pod kapotou časovanou bombičku u které neni vidět na hodiny :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od NO HITS »

Mezi námi není snad takovej problem po 5-6 letech nebo 100tkm ten řemen nechat vyměnit. Řemen s kladkou stojí okolo 1700Kč a většině uživatelů to vychází jednou za vlastnictví auta. Ti co ho mají dýl tak 2x.
Upřímně si myslím, že interval 10let/240tkm na řemen, ať už v oleji nebo ne, je prostě nesmysl. Sice to na papíře a v očích zákazníka vypadá úžasně, ale je to stejnej případ jako intervaly 30-50tkm na olej.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od lefort »

Jenže problém je ten, že nevíš, jestli ten nový nebude horší (ve smyslu snášenlivosti s olejem) než ten původní...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od Pitris »

Zlatý řetěz.... A nemyslím tím řetízek ala VW.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od lengy60 »

Vím jen tohle:
Som zabudol písať...auto je opravené na náklady automobilky, cca 950€. Problém bol, že sa začal rozpadať rozvodový remeň, začali sa odlupovat kúsky z neho a tie upchali sitko a bol slabý tlak oleja, auto hádzalo do núdzového režimu. Známa chýba.
Najeto 103 tkm,r.v. 2015 . C3 Picasso.Psalo se o tom i na zahraničních fórech,kde se jim to vysypalo někde kolem 70 tkm.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2269
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od tonny »

lengy60 píše:Najeto 103 tkm,r.v. 2015 . C3 Picasso.Psalo se o tom i na zahraničních fórech,kde se jim to vysypalo někde kolem 70 tkm.
Protože neměli tak často olej = více kyselejší, více naleptával.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od NO HITS »

Viděl bych to jako tonny, příčinu v dlouhých intervalech výměn a "nefunkci" oleje
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od pepoh »

Pitris píše:Asi ano, a odpovídá tomu i to že některé ty řemeny se nedrolí, ale já bych teda nechtěl mít pod kapotou časovanou bombičku u které neni vidět na hodiny :x
torzne kmity na odlahcenych motoroch... znicene retaze a ozubene kola. tsi problem uz <40tkm, retazove kity presli viacerymi zmenami-nepomohlo, a nakoniec aj vag ma remen.. :idea:
lengy60 píše: Kde je pravda bůh suď,psalo se v této souvislosti s pozdními výměnami oleje,či špatnou šarží řemenů samotných. Já mám najeto 56 tkm,zatím v poho,na zimu břečku na léto MO 5W-40.Kolegu to potkalo nedávno ve 110 tkm,opravu snad ani neplatil.Jde tam o to,že se ten řemen začne drolit,ucpe olejový okruh a auto zastaví.
psa-b71-2312-t7448.html#p196467 stary remen (biely popis) sa droli, novy (zlty popis) nie.
orientacne 350€ komplet vymena v servise. cez hrdlo sa da remen skontrolovat.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: olej 5w20 1.0 EB

Příspěvek od lengy60 »

Tak sem si to přečetl,včetně odkaz na vlákno oleje PSA a je snad jasno.Ne olej,ale řemen na hovno..jedu dnes na výměnu oleje mimo interval,tak se na to hned zeptám,cože tam mám za drek.Byť jezdím přesně opačně,než doporučuje výrobce,našeptávač,strážci emisí a měním olej po cca 7 tkm,tak to radši nechám prověřit.Dokonce ani iridiové svíčky mi nezbouraly písty a válce,byť tam taky nemají co dělat,takže to tak tragické.Největší zlo,je z mého pohledu dlouhodobé podtáčení motoru a je úplně jedno,zda je tam řemen nebo řetízek.Nejvíce mě vždy pobaví rekce některých spolujezdců,když mi řeknou,že ten motor drtím.Ty vole,4 tisíce a drtím?Mimochodem,tyhle problémy už byly i s motory HTP od počátku a úplně ze stejných důvodů,tedy podtáčení.Kdo jezdil normálně,tak tyhle problémy neměl.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět