Chtěl bych znát Váš názor na používání motocyklového oleje v benzínovém motoru osobního vozu. Motor nemá žádné speciální požadavky, min.API je SG nebo ACEA A3. Výkon motoru cca 180 HP.
Ekonomické hledisko nechci řešit, že je moto olej dražší, je v tomto případě jedno. Viskozita by měla být 10W-40, 10W-50 nebo 10W-60, výměna po 10.000 km, provoz město/štreka 60/40%...
Já se domnívám, že nejde nic pokazit, vzhledem ke kvalitě moto olejů(PAO+ESTER nebo jen Ester) a zesílené antiwear aditivaci kvůli převodovce.
Olej 4T do osobního vozu
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Myslím, že by to nemělo ničemu vadit, alespoň ne ta aditivace pro převodovku, to "třecí" aditivum pro mokrou spojku nevím, ale taky bych v tom neviděl problém....Pitris píše:Ale já bych motoolej do auta nedával - právě kvůli té aditivaci pro spojku a převodovku.
Do hodně soutěžáků na okruhy i do vrchu jsem se setkal, že tam dávají motooleje a tuším, že Diablo mělo předepsanej moto olej 20W-50.... Jde mi spíš o praktickou zkušenost, jestli to někdo používal a jak po tom vypadal motor zevnitř.
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Raz som to vyskusal a motoru sa to velmi pacilo. Z ekonomickeho hladiska to ale nebolo vyhodne. Vzhladom k esterom a zatazeniu u motorov v moto,tak myslim ze negativa urcite nehrozia. Problemom ale moze byt teplota oleja u auta,kde stupa podstatne pomalsie ako u moto. Ale na 1 rok alebo 10 tisic interval,myslim,ze sa nic neskazi