Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

NOVON píše:pavelRS: No snad si to uvnitř dobře sedne a nebude vyluzovat zadne zvuky,rozumej puvodni ozubená kola s těmi vyměněnými-jinak ojetými.

Nevidím důvod proč by měly. Ty zůstanou všechny původní, jediné co se vymění je differenciál. Navíc mám na 13 let staré převodovce krom šestky i vyměněnou pětku. Zvukový komfort zůstal stejný.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od NOVON »

PavelRS píše:NOVONe,

je fajn, že mluvíš za mě. Ale nemusíš se obtěžovat. Já nejsem ten, kdo by měl růžové brýle a myslel si, že má "nejlepší auto na světě." Tak doufám, že jsme si to už konečně vyjasnili.

Co se týče tvojí osoby, tak si všímám na základě diskuzí, jak téhle, tak dřívějších, jisté věci a asi nebudu daleko od pravdy. Ale nemám potřebu tady podsouvat ostatním "svojí pravdu" respektive svůj názor, narozdíl od druhých.
Co se týče mé osoby?Jak zajímavé..,buď konkrétní.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Durex »

NOVON píše:PavelRS: Neomdlívej..Dyť o nic nejde a konec světa to není,stát se to mi,tak druhy den mám jinou převodovku za 2000 kč a jezdím dál.
To máš, ale v jakém stavu? A pak pak práce a pri té výměně by se určo na něco přišlo. Takže by to taky nebylo za 2000 kč...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Durex »

torro píše:
Jerry3 píše:Nějak mi není jasné, jak se může na dané součásti něco samovolně roznýtovat. Ale jo, stále jde přece jen o VAG, kde je možné úplně všechno.
Neroznýtoval, střihl. Ano, výrobní vada, kterou však velmi těžko odhalíš. Jo, možná ultrazvukem, jako plynové potrubí. Ale to dělá málokdo, protože je to finančně náročné. Pracuji dost dlouho v automotive. Vyrábíme komponenty pro široké spektrum odběratelů a zrovna VAG má největší požadavky na kontrolní mechanizmy a tvrdě je vyžaduje a audituje. Audity jsou přepadové a dělají je lidi, co se jen tak nenechají oblafnout. Navíc jako ránu jistoty si platí fyzickou, 100% kontrolu.

Největší ležérové na kvalitu jsou Francouzi a, světe div se, Japonci. Takový je život.
A víš proč jsou tak tvrdé požadavky na kontrolní mechanismy? U nás je asi největší prudič Ford. VW, BMW a pod standard.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od NOVON »

PavelRS píše:
NOVON píše:pavelRS: No snad si to uvnitř dobře sedne a nebude vyluzovat zadne zvuky,rozumej puvodni ozubená kola s těmi vyměněnými-jinak ojetými.

Nevidím důvod proč by měly. Ty zůstanou všechny původní, jediné co se vymění je differenciál. Navíc mám na 13 let staré převodovce krom šestky i vyměněnou pětku. Zvukový komfort zůstal stejný.
Budu velmi rád když na mé slova nedojde,to mi věř.
Bohužel realných zkušenosti je z praxe více nez-li přesvědčivých slov s diskuzních fór.
Ona totiž vlastní zkušenost je nejlepší zkušenost..
Naposledy upravil(a) NOVON dne pon kvě 13, 2019 16:08, celkem upraveno 1 x.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od NOVON »

Durex píše:
NOVON píše:PavelRS: Neomdlívej..Dyť o nic nejde a konec světa to není,stát se to mi,tak druhy den mám jinou převodovku za 2000 kč a jezdím dál.
To máš, ale v jakém stavu? A pak pak práce a pri té výměně by se určo na něco přišlo. Takže by to taky nebylo za 2000 kč...
Jaká práce? A jo vlastně mám platit i sám sobě,to je fakt.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Durex »

Ital píše:Jako polytechnická výchova dobrý, ale jak píše Jerry, je lepší, když věci fungují a ani se neví, že tam jsou.
Maně jsem si vzpomněl na mé ladění karburátoru u nového motocyklu Gasgas (Keihin), což nebyla takto drahá lapálie, ale takylapálie. Sice jsem se to tímto naučil a získal povědomost o tryskách, jehlách a jak to funguje, ale radši jsem v tomto směru měl Husqvarnu (Mikuni), kde jsem nikdy na karburátor ani nesáhl a netušil jsem co tam je za trysky, jehlu... :D Prostě lapálie nasere...
Mezi Mikuni a Keihin není moc rozdíl. V podstatě každý týden je mám v ruce. Jde spíš o to, jak se podaří výrobci sladit motor s karburací a jak to natryskuje. Jinak je to v drtivém případě rovnotlaký karbec ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Durex »

NOVON píše:
Durex píše:
NOVON píše:PavelRS: Neomdlívej..Dyť o nic nejde a konec světa to není,stát se to mi,tak druhy den mám jinou převodovku za 2000 kč a jezdím dál.
To máš, ale v jakém stavu? A pak pak práce a pri té výměně by se určo na něco přišlo. Takže by to taky nebylo za 2000 kč...
Jaká práce? A jo vlastně mám platit i sám sobě,to je fakt.
Tak on to evidentně nedělá sám. Takže jen aby se srovnavalo srovnatelné. Pokud bych si to dělal sám, bylo by to v podstatě to nejdražší. Udělal bych to pořádně a rozhodně tam nešoupnul něco z vrakáče, abych to za týden mohl delat znova. Čas je docela drahej. A když si to člověk dokáže udělat sám (teď nemám na mysli onanii), tak ten čas mohl věnovat jinde a nebo si vydělat jinou opravou. Takže ano, je to zadarmo, ale vlastně neni ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Oprava je plně v rukách dotyčného, tedy i díly. Jedná se o firmu, která se specializuje výhradně na opravy a repase převodovek a reference mají velmi dobré. Nový differenciál je ale opravdu nad moje finanční možnosti - 20 tisíc Kč.

NOVON: Tak ty kolečka neměníš, ale rovnou seženeš celou z vrakáče za "dvojku."

PS: I pan "nejmenovaný největší expert" na převodovky VW v ČR používá při opravách převodovek použité díly. Takže asi tak.
Naposledy upravil(a) PavelRS dne pon kvě 13, 2019 16:44, celkem upraveno 1 x.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Ital »

Tak, je to ojetá nadupaná vytuněná verze od koncernu (VW). Každá z těch čtyř vlastností i sama o sobě může zakládat na lapálii. Takže vlastně není div, při souběhu všech se dalo něco čekat. Zas přidám jednu historku - do značkového servisu Škoda, kde jsem byl s levnou verzí Fábie, přijel hoch s trošku vzhledově natuněnou O1. Přejímací technik po odchodu řidiče (asi na kafe - já jsem byl na dílně) otevřel kapotu (zahlédl jsem tam nějaký sportovní airbox, či co) a po krátkém pohledu volá všechny mechaniky: Poďte se podívat, asi ňákej tuner...
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Durex »

A pointa?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Tovární úprava, výbavový stupeň - v mém případě.

Krom dodatečného přidělání koleček na šestikvalt vše origo a ve velmi pěkném stavu.

Čekat se možná dal nějaký problém, ale že dojedu na evidentně poddimenzovaný díl, který způsobil škodu za desetitisíce, to jsem opravdu nevěděl a nečekal.

Však taky sami přišli "rychle" s úpravou... a nejen u převodovky EHA...

Durex: Pointa nikde...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Ital »

Asi to sem nepatří, ale přidám ještě jednu zkušenost. U té Husqvarny - to byl opravdu sportovní stroj, ale původně alespoň nový, pak už 3 roky stár, se zlomila pružina šaltpáky. Nebyl jsem první ani poslední. To se tam dělo - nekvalitní díl. Tehdy jsem to ještě nevěděl, ani že musím ihned zastavit. Což jsem neudělal a odlomený drát se dostal do soukolí náhonu přívěry výfuku (opět jsem nebyl první ani poslední) a zničil kolečko. To se samostatně neprodává, pouze celý náhon, tento za krásných 10000,- Kč (jaká podoba). Uf! Naštěstí mám dobrého kamaráda ve Strakonicích, který mi to kolečko dal vyrobit (opět jsem nebyl první a asi ani poslední). Stálo zlomek ceny celého náhonu. Nemít žádný kamarády, tomu já říkám neštěstííí :D
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Převodovku jsem si přivezl o víkendu domů. Dnes mi přijde ještě jeden spojkový díl a vezu to mechanikovi. Takže by to mohlo být do konce příštího týdne pojízdné.

U převodovky tedy vyměněný obal skříně spojky, differenciál, ložiska. Dál hnaná hřídel a kolečko dvojky. Zuby na ní byly ok, ale byla na vnitřku vydřená stejně jak hřídel. Taky prý u těchto převodovek celkem běžné.

Takže toto je aktuální stav.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Pitris »

Tak jaký je aktuální stav? Už pojedeš?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět