Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od NOVON »

rosso píše:Nedělal bych z toho kovbojku, ať je to VAG, PSA, nebo i zde toliko opěvovaný Japonec, všechno je dnes bohužel ošulené tak, že to má co dělat, aby to přežilo záruku :)
No konecne nekdo bez "růžových brýlí" :-)
To jsem zase resil nedávno dvouhmotu na subaru outback.V nahrade nedostupná ani u výrobce ve fabrice LUK,jen originál z japonska za 36 tis.kč
A Pavel tady pláče nad opravou za 10 tis.kč :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Ano, to jsem mohl mít taky na RS za 3000 Kč... a byť obal není z olova, tak fakt nejsem superman abych viděl dovnitřku té převodovky v jakém je stavu. A stejně tak nikdo jiný. Takže bych to taky mohl dělat za půl rok znova a platit opět práci.

Díky, to fakt ne. Radši si připlatím a udělám repas převodovky a vím, že bude v pořádku. Řadila pěkně bez škrtání, hlučná nebyla. Tak proč bych shánel dalšího zajíce v pytli... :roll:

PS: odhad hezký, ale ještě to vynásob 1.5... :evil: :roll:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od NOVON »

Těch 15 tis je jen za opravu převodovky,ne?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

10 tisíc převodovka, 8 tisíc nová spojka, olej do převodovky další tisíc plus práce. Ta převodovka se na opravu taky neodveze sama a ještě nějaký věci kolem. Takže 25 jak nic...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od NOVON »

Přijde mi,že na kompletni repas převodovky s prací je 10 tis.kč málo.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

rosso píše:Nedělal bych z toho kovbojku, ať je to VAG, PSA, nebo i zde toliko opěvovaný Japonec, všechno je dnes bohužel ošulené tak, že to má co dělat, aby to přežilo záruku :)
Asi proto dnes v USA jezdí povětšinou japonské a korejské vozy, když ty německé vlastní jen ti mimořádně dobře finančně situovaní, a to ještě jen proto, aby svůj sociální status ještě více podtrhli nějakým všeobecně uznávaným vnějším příznakem. O "amerikách" to už dnes opravdu není, dokonce ani v USA. Jakože sám bych si přinejmenším citově laskominy dělal. Jenže rozumová volba by pak už nejspíš odpovídala dnes běžnému vzorci spotřebitelského chování.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

NOVON píše:PavelRS: Neomdlívej..Dyť o nic nejde a konec světa to není,stát se to mi,tak druhy den mám jinou převodovku za 2000 kč a jezdím dál.
Skutečně se domníváš, že takto uvažuje příznivce RS, jenž si za nemalý peníz nechal naroubovat šestku, byť jde o starou Oct.01? Buď si děláš srandu anebo Pavla cíleně provokuješ. :(
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

NOVON píše:To jsem zase resil nedávno dvouhmotu na subaru outback.V nahrade nedostupná ani u výrobce ve fabrice LUK,jen originál z japonska za 36 tis.kč
A Pavel tady pláče nad opravou za 10 tis.kč :-)
On ani tak nepláče, jeho to spíše principiálně štve a já mu naprosto rozumím.

Na druhou stranu nerozumím tomu tvému srovnání, mj. proto, že neuvádíš bližší okolnosti. Já na to tedy rovnou napíšu, že mojí bývalé šéfové kdysi na Oct.01 už mimo záruční lhůtu odešla dvouhmota a ve značkovém servisu zaplatila za opravu skoro 37 tis. Kč (pravda, i s prací, ale někdy kolem r. 2005 to bylo o dost více peněz než dnes). Přitom měla od nova najeto jen cca 30 tis. km.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

NOVON píše:Přijde mi,že na kompletni repas převodovky s prací je 10 tis.kč málo.
Tak alespoň na něčem se 100%-ně shodnem! :twisted:
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

Ano, mě to hlavně principiálně štvě. No spíš doslova víte co...

K té opravě. Nedá se to asi nazvat kompletním repasem. Je třeba jiný obal skříně spojky a differenciál. Ani jedno nebude nové. A vyměnit ložiska. Ty nová budou, nicméně to nebudou od VAGu za jejich cenu ale od výrobců, kteří je dělají do prvovvýroby. A tam je cena řádově nižší. Firma, kde převodovka je, nemá takové přirážky.

On nový obal a nový differenciál je raketa, co se týče financí, obojí by vyšlo dohromady kolem 40 tisíc Kč.

Ten differenciál... U něj jsem zjistil zajímavou věc. Po diskuzi s člověkem, který mi bude opravu provádět. I když zajímavou... Spíš opět VAG v hlavní roli...

Tenhle differenciál, 62/17, nebo-li stálý převod 3.647, měla převodovka EHA u RS, jako jedna z prvních u benzinu. Před tím byl u prvních TDiček. Jinak se používá do dnes napříč koncernem u TSI motorů. Byl např. v OII, je v OIII i jej má Karoq, či Kodiaq. Plus u pár dieselů byl.

Opravce mi řekl, že se setkal už konkrétně u tohodle diffu, že upadly nýty a ne jednou, u RS samozřejmě taky. I mi to potvrdil jiný uživatel, že se s tím taky setkal u OI RS.

Mám doma katalog dílů na koncern a vím, že v červenci 2007 naběhly převodovky s upravenými obaly, kde byly větší, odolnější či jiná ložiska a ještě jiné úpravy. Koukl jsem se dnes znovu a to samé bylo u differenciálu 62/17, který mám v RS. Změna byla jak u diffu pro mojí převodovku EHA, tak pro ostatní motorizace. A týkalo se to i differenciálu 61/18 pro naftu.

Zeptal jsem se tedy opravce, v čem to spočívalo a co se měnilo. Po chvíli to bylo jasné. Upravené differenciály mají silnější čep, delší pojistnou závlačku a hlavně mají větší nýty...

Čili ve VAGu si muselI být moc dobře vědomi, že to bylo poddimenzované a docházelo k poruchám. Proto tahle změna. Samozřejmě se o tom skoro nikde nedá kloudně nic dohledat... vlastně vůbec nikde :evil:

Tímhle differenciálem opravce disponuje, takže budu mít tuto novějí verzi...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od NOVON »

pavelRS: No snad si to uvnitř dobře sedne a nebude vyluzovat zadne zvuky,rozumej puvodni ozubená kola s těmi vyměněnými-jinak ojetými.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:
NOVON píše:PavelRS: Neomdlívej..Dyť o nic nejde a konec světa to není,stát se to mi,tak druhy den mám jinou převodovku za 2000 kč a jezdím dál.
Skutečně se domníváš, že takto uvažuje příznivce RS, jenž si za nemalý peníz nechal naroubovat šestku, byť jde o starou Oct.01? Buď si děláš srandu anebo Pavla cíleně provokuješ. :(
Ale dyť je to stroj Jerry,tohle se může stát u čehokoliv s větší,či menší pravděpodobností.
Plánovaná životnost O1 byla jeste vysoká,nejakých 10,12 let,ale i tak už je většina těchto aut za ní.RS je trosku jiná než běžné okty,ale furt je to "jednička" oktávka,tak že být Pavlem,sundám už konečně růžové brýle.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od PavelRS »

NOVONe,

je fajn, že mluvíš za mě. Ale nemusíš se obtěžovat. Já nejsem ten, kdo by měl růžové brýle a myslel si, že má "nejlepší auto na světě." Tak doufám, že jsme si to už konečně vyjasnili.

Co se týče tvojí osoby, tak si všímám na základě diskuzí, jak téhle, tak dřívějších, jisté věci a asi nebudu daleko od pravdy. Ale nemám potřebu tady podsouvat ostatním "svojí pravdu" respektive svůj názor, narozdíl od druhých.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Jerry3 »

NOVONe, je vidět, že Pavlův přístup k věci ani trochu nechápeš.
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Oktávka I RS 1.8T - pneu, chip, brzdy, 6-ti kvalt

Příspěvek od Ital »

Jako polytechnická výchova dobrý, ale jak píše Jerry, je lepší, když věci fungují a ani se neví, že tam jsou.
Maně jsem si vzpomněl na mé ladění karburátoru u nového motocyklu Gasgas (Keihin), což nebyla takto drahá lapálie, ale takylapálie. Sice jsem se to tímto naučil a získal povědomost o tryskách, jehlách a jak to funguje, ale radši jsem v tomto směru měl Husqvarnu (Mikuni), kde jsem nikdy na karburátor ani nesáhl a netušil jsem co tam je za trysky, jehlu... :D Prostě lapálie nasere...
Odpovědět