Ano, mě to hlavně principiálně štvě. No spíš doslova víte co...
K té opravě. Nedá se to asi nazvat kompletním repasem. Je třeba jiný obal skříně spojky a differenciál. Ani jedno nebude nové. A vyměnit ložiska. Ty nová budou, nicméně to nebudou od VAGu za jejich cenu ale od výrobců, kteří je dělají do prvovvýroby. A tam je cena řádově nižší. Firma, kde převodovka je, nemá takové přirážky.
On nový obal a nový differenciál je raketa, co se týče financí, obojí by vyšlo dohromady kolem 40 tisíc Kč.
Ten differenciál... U něj jsem zjistil zajímavou věc. Po diskuzi s člověkem, který mi bude opravu provádět. I když zajímavou... Spíš opět VAG v hlavní roli...
Tenhle differenciál, 62/17, nebo-li stálý převod 3.647, měla převodovka EHA u RS, jako jedna z prvních u benzinu. Před tím byl u prvních TDiček. Jinak se používá do dnes napříč koncernem u TSI motorů. Byl např. v OII, je v OIII i jej má Karoq, či Kodiaq. Plus u pár dieselů byl.
Opravce mi řekl, že se setkal už konkrétně u tohodle diffu, že upadly nýty a ne jednou, u RS samozřejmě taky. I mi to potvrdil jiný uživatel, že se s tím taky setkal u OI RS.
Mám doma katalog dílů na koncern a vím, že v červenci 2007 naběhly převodovky s upravenými obaly, kde byly větší, odolnější či jiná ložiska a ještě jiné úpravy. Koukl jsem se dnes znovu a to samé bylo u differenciálu 62/17, který mám v RS. Změna byla jak u diffu pro mojí převodovku EHA, tak pro ostatní motorizace. A týkalo se to i differenciálu 61/18 pro naftu.
Zeptal jsem se tedy opravce, v čem to spočívalo a co se měnilo. Po chvíli to bylo jasné. Upravené differenciály mají silnější čep, delší pojistnou závlačku a hlavně mají větší nýty...
Čili ve VAGu si muselI být moc dobře vědomi, že to bylo poddimenzované a docházelo k poruchám. Proto tahle změna. Samozřejmě se o tom skoro nikde nedá kloudně nic dohledat... vlastně vůbec nikde
Tímhle differenciálem opravce disponuje, takže budu mít tuto novějí verzi...