oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Moderátor: Colommbo
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
LUKu,co zivocisny uhli nebo naopak Saratice...
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
kornel píše: Od čoho je otvorenie EGR závislé, aké akčné veličiny
..u elektronicky ovl. EGR predpokladám do toho majú čo hovoriť aj otáčky motora.. je tomu tak?Návštěvník píše:
Nejjednodušší možný případ - tak tomu bylo prapůvodně - podtlak v sání (atmosféricky plněného motoru). Částečné zatížení = částečně přivřená škrticí klapka = velký podtlak v sání = plné otevření EGR ventilu = velký podíl výfukových plynů ve spalovacím prostoru. Dnes je EGR ventil obvykle ovládán ŘJ motoru. První elektronicky ovládaný EGR ventil měly motory GDI od MMC: jen na tomhle ventilu svého času viselo 5 patentů.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Nějak mně to nejde dohromady s tvrzením o přehřívání turba při zaslepení EGR.Návštěvník píše:Nejjednodušší možný případ - tak tomu bylo prapůvodně - podtlak v sání (atmosféricky plněného motoru). Částečné zatížení = částečně přivřená škrticí klapka = velký podtlak v sání = plné otevření EGR ventilu = velký podíl výfukových plynů ve spalovacím prostoru. Dnes je EGR ventil obvykle ovládán ŘJ motoru. První elektronicky ovládaný EGR ventil měly motory GDI od MMC: jen na tomhle ventilu svého času viselo 5 patentů.kornel píše:...Od čoho je otvorenie EGR závislé, aké akčné veličinyNávštěvník píše: pokud motor běží pod částečným zatížením
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Co krevní tlak, Návštěvníku? Uklidni se a běž to ven mimo ČR rozdejchat,tady bys mohl potkat nějakýho blbce. Okopíruj kam chceš a co chceš, stejně tam kde žiješ i tady je možné si dělat co chceš, nikdo tě neomezuje. I když ty bys rád velitelem, co? U čeho jsi byl, nebo ne je diskutabilní, všude o tom určitě hodně píšou a vyčíst toho jde. Co jsem já tady předvedl? To je jedno, hlavní předváděčku tady máš ty a já si nemusím, na rozdíl od tebe nic dokazovat. Brouk Pytlík taky všude byl a všechno znal. Trochu kolem sebe kopeš, kdo ti nepřitakává toho se snažíš zesměšnit a tak se uklidni, nebo tě klepne pepka.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Tam už to může být úplně cokoli, otáčky, poloha plynu, teplota toho či onoho, zapnutá/vypnutá klima atd. atd.kornel píše:...u elektronicky ovl. EGR predpokladám do toho majú čo hovoriť aj otáčky motora.. je tomu tak?
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
V čem konkrétně? A zaregistroval jsi vůbec tohle?Jens píše:Nějak mně to nejde dohromady s tvrzením o přehřívání turba při zaslepení EGR.
Návštěvník píše:... tak tomu bylo prapůvodně - podtlak v sání (atmosféricky plněného motoru).
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Blbců je všude plno (nežiji v ČR, tak to mohu odpovědně prohlásit), mně ale vadí právě ti v ČR. Proč? Inu proto, že jsem hrdý na své češství a že doma se množství blbců utěšeně rozrůstá.drak píše:Co krevní tlak, Návštěvníku? Uklidni se a běž to ven mimo ČR rozdejchat,tady bys mohl potkat nějakýho blbce.
Díky alespoň za to! Dělám to, co mne baví, mj. rád nastavuji zrcadlo lidské hlouposti. A neberu si přitom servítky.drak píše:Okopíruj kam chceš a co chceš, stejně tam kde žiješ i tady je možné si dělat co chceš, nikdo tě neomezuje.
Jestliže já jsem byl tam, kde se tvoří technické předpisy pro konstrukci silničních kolových vozidel, pak jsem nepochybně byl přinejmenším u kormidla, když už třeba ne přímo na velitelském můstku, zatímco ty, jako automechanik, jsi utahoval šrouby někde hluboko v podpalubí, pod čárou ponoru.drak píše:I když ty bys rád velitelem, co?
Představ si, že mi ke štěstí úplně stačí to, u čeho jsem byl, a nemám potřebu, čas ani náladu cokoli vyhledávat, natož ještě ověřovat, co kdo kam zase naslintal. To je ostatně výhoda a zároveň prokletí internetu, přinejmenším tedy jeho otevřené části.drak píše:U čeho jsi byl, nebo ne je diskutabilní, všude o tom určitě hodně píšou a vyčíst toho jde.
Nastavuji zrcadlo výhradně těm, kdož se velkohubě pletou do věcí, o kterých mají jen velmi mlhavou a k tomu ještě mylnou představu. Ale chápu, že jim to není po chuti. Možná, tedy kdyby nebyli tak moc omezení svým "průměrným češstvím" (v tom nejpejorativnějším slova smyslu), by se něco i dozvěděli. Ale takhle si nezaslouží nic jiného, než se nechat podvádět od šmejdů. Ovšem "průměrný Čech" se opět zlobí na mě, ne na ty šmejdy: viz můj starší příspěvek o anténním systému u staroušků na vesnici... Jak typicky české!drak píše:Co jsem já tady předvedl? To je jedno, hlavní předváděčku tady máš ty a já si nemusím, na rozdíl od tebe nic dokazovat. Brouk Pytlík taky všude byl a všechno znal. Trochu kolem sebe kopeš, kdo ti nepřitakává toho se snažíš zesměšnit a tak se uklidni, nebo tě klepne pepka.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Pitris píše:To mě se zase líbí jeho Češtin HopsálekA ty jeho příspěvky a odpovědi formou Ctrl+C a Ctrl+V taky ukazují na úroveň jeho intelektuToni píše:....Tento pocit vede, jak již bylo řečeno ,,jet pylu"....
....Tvrzení ,že se úspora nesníží při zaslepení EGR je naprosto milné....
Ale Pitrísku , myslel jsem si , že se u loví někdo jiný, ale nevadí
Zanechal jsem pravopisné chyby, abych ti mohl říct, že češtinu ovládáš dokonale, ale o daném tématu víš leda tak kulový.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Jezevcik píše:Pokud se jmenuje Antonín, tak má zcela nepochopitelně chybu i ve vlastním jméně.Pitris píše:To mě se zase líbí jeho Češtin Hopsálek
Drahý Jezevčíčku, Toni je přezdívka z Rakouska, v Rakousku se ( y ) nevyskytuje...
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
[ Pokud jde o ferrocen, nepochybně funguje jako zpomalovač hoření. Jenže tím zároveň zvyšuje teplotu ve spalovacím prostoru a tím pádem i produkci NOx pod zatížením.
Ovšem tohle je naprostý výherce..
Náčelníčku....ty jsi vůbec nestudoval co jsem ti o ferrocenu poslal, to by jsi potom nemohl přirovnat ferrocen k LPG...
Náčelníčku, tak ještě jednou a naposledy. Ferrocen nevyrábí Šmejdi, ale vědci. Ferrocen je (katalyzátor)
urychlovač spalování.
Palivo začíná hořet dříve, při nižších teplotách.
Rychlejší shoření = vyšší výkon.
Vyšší výkon snižuje spotřebu.
Snižuje prostupnost tepla, a tak zvyšuje účinnost procesu spalování.
Při teplotách dosahovaných při spalování funguje také jako mazivo.
Dochází k hladšímu chodu motoru a odstraňuje se tzv. klepání.
Rychlejší hoření = nižší tvorba emisí.
S Ferrocenem se výrazně omezí tvorba sazí a dalších exhalátů (CO, NO, HC)
Snižuje se i znečišťování motorového oleje.
Ovšem tohle je naprostý výherce..
Náčelníčku....ty jsi vůbec nestudoval co jsem ti o ferrocenu poslal, to by jsi potom nemohl přirovnat ferrocen k LPG...
Náčelníčku, tak ještě jednou a naposledy. Ferrocen nevyrábí Šmejdi, ale vědci. Ferrocen je (katalyzátor)
urychlovač spalování.
Palivo začíná hořet dříve, při nižších teplotách.
Rychlejší shoření = vyšší výkon.
Vyšší výkon snižuje spotřebu.
Snižuje prostupnost tepla, a tak zvyšuje účinnost procesu spalování.
Při teplotách dosahovaných při spalování funguje také jako mazivo.
Dochází k hladšímu chodu motoru a odstraňuje se tzv. klepání.
Rychlejší hoření = nižší tvorba emisí.
S Ferrocenem se výrazně omezí tvorba sazí a dalších exhalátů (CO, NO, HC)
Snižuje se i znečišťování motorového oleje.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Návštěvník píše:Výkon si už nepamatuji (graf na displeji ukazoval jen krouťák), ale počítám přes 200 PS, vrchol krouťáku v nějakých 6000. Motor se kousl těsně poté, co se křivka zlomila. Pro pořádek podotýkám, že šlo o holý motor na laboratorní brzdě (pronájem hodin), tj. nikoli nepřímé měření na autě přes kola. Ten motor byl určen pro amatérské závody mezi kužely v Rakousku a šlo o Mitsubishi 1,8 MPI, původně 1843 ccm převrtaný na těsně pod hranici 2000 ccm. Většina dílů pocházela od specializovaných úpravců MMC Evo z USA, včetně komplexně programovatelné ŘJ (na brzdě se mělo pouze doladit její nastavení).Pedro píše:By mi zajimal vykon a kdy byl Nm dosazen. Protoze u takoveho nadupance 2.0 atm,to musi byt vysoko a blizko Vmax.
Ladič, původně automobilový závodník, následně spolumajitel garáže Mitsubishi ve Vídni, nyní v důchodu, se jmenuje Tallian. Na stará kolena jezdil ty amatérské závody s Mitsubishi Coltem a Daihasu (snad) Coure. Možná se dá ještě dnes něco najít na netu, ale uplynulo již 15 let...
Jéžiš, jde pouze o Turbo-Kit z ebay. Takových to blbostí jsme už, vytvořili...
Raději řekni, co do toho motoru nalil...?
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Úplně jsem odpadl smíchy! Tušíš vůbec přinejmenším, co je to oktanové číslo (když už jsme v příslušném vláknu) a jak souvisí s rychlostí hoření?Toni píše:Ferrocen je (katalyzátor)
urychlovač spalování.
Palivo začíná hořet dříve, při nižších teplotách.
Rychlejší shoření = vyšší výkon.
Vyšší výkon snižuje spotřebu.
Snižuje prostupnost tepla, a tak zvyšuje účinnost procesu spalování.
Při teplotách dosahovaných při spalování funguje také jako mazivo.
Dochází k hladšímu chodu motoru a odstraňuje se tzv. klepání.
Rychlejší hoření = nižší tvorba emisí.
S Ferrocenem se výrazně omezí tvorba sazí a dalších exhalátů (CO, NO, HC)
Snižuje se i znečišťování motorového oleje.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Pacientka: "Pane doktore, já už jsem to tři měsíce nedostala."Toni píše:Náčelníčku....ty jsi vůbec nestudoval co jsem ti o ferrocenu poslal, to by jsi potom nemohl přirovnat ferrocen k LPG...
Lékař: "Vždyť jsem vám také nic neposílal."
Tedy hlásím, že jsem nic neobdržel. A dokonce jsem ani nepřirovnával ferrocen k LPG.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Vy možná (že by vás bylo víc ), ale žádného turba jsem si nějak nevšiml.Toni píše:Jéžiš, jde pouze o Turbo-Kit z ebay. Takových to blbostí jsme už, vytvořili...
No od šmejdů s ferrocenem určitě nic!Toni píše:Raději řekni, co do toho motoru nalil...?
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Jezevčíčku....Jezevcik píše:drak píše:Já ty tablety koupil protože jsem k tomu tady byl v podstatě vyprovokován. Nebavilo mne poslouchat teorii a číst chemické poučky.
Kdyby Tě to bývalo bavilo, tak by sis přečetl tuto stať z e - panolinova odkazu již na straně 6 tohoto vlákna a pak by sis nemusel dát do nádrže něco tak pofidérního a ještě za to zaplatit.
Jako další organokovové sloučeniny zvyšující oktanové číslo je možné uvést pentakarbonyl železa, ferocen, karbonyl niklu a tetraethylcín. Žádná z těchto látek se z důvodu toxicity, ceny a nežádoucích vedlejších vlivů v praxi neuplatnila, mimo jiné také proto, že produkty spálení některých typů způsobují abrazivní opotřebení motoru. Přesto i v současné době se lze ještě na evropském trhu setkat s přípravkem obsahujícím sloučeninu železa, jehož nabídka vyzdvihuje hlavně čistící účinek popsaný později, ale "zapomíná" se zmínit o škodlivosti pro motor.
Toni by se možná uplatnil na dvoře Rudolfa II. Třeba by se po aplikaci ferrocenu do čelní jamky golem rozpohyboval i bez šému.
Bacha na ten ctrl + v někteří to nemají rádi...
Toto už jsme probírali. Pánové napsali pravdu pouze :
Jako další organokovové sloučeniny zvyšující oktanové číslo je možné uvést pentakarbonyl železa, ferocen
Žádná z těchto látek se z důvodu toxicity,
To si spletli pánové s tetraethylolovem...
ceny
Zeptej se Pedra kolik zaplatil za ten jeho koktejl, aby si mohl odtlačit na plný plyn vozík...
že produkty spálení některých typů způsobují abrazivní opotřebení motoru.
Ano, proto jsme probírali, že Ferrocen je Lékařský
Průmyslový
Chemický
To je jako kdybych napsal, dal jsem benzín do auta a motor to nevydržel.
Proč to nevydržel? Protože jsem použil čistý benzín s nízkým oktanovým číslem
I benzín se musí nejdříve chemicky upravit, aby byl možný k použítí.
Měl bys raději číst zprávy z laborky a né to co někdo sesmolil a ani neví o čem píše...