oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

drak píše:... Pokud to bude peklo, uvedu to tady, napíšu přesně co se dělo a bude konec všem dohadům.
Bude to bez konce, poněvadž mj. nejsi schopen změřit emise NOx pod zatížením. :idea:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Pedro »

By mi zajimal vykon a kdy byl Nm dosazen. Protoze u takoveho nadupance 2.0 atm,to musi byt vysoko a blizko Vmax.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Pedro »

So+ne 505km,vse s vozikem 220kg. S nakladem 180kg 280km.
1/3 dalnice,1/3 statovky,1/3 okresky. System plna,plna,plna,palivo Maxx m. 100,Papoil 98, +VIF.
6,15/100. Razeni a otacky dle zateze a potreb motoru.
1/2 cesty zpet ridila pritule.
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Pedro píše:By mi zajimal vykon a kdy byl Nm dosazen. Protoze u takoveho nadupance 2.0 atm,to musi byt vysoko a blizko Vmax.
Výkon si už nepamatuji (graf na displeji ukazoval jen krouťák), ale počítám přes 200 PS, vrchol krouťáku v nějakých 6000. Motor se kousl těsně poté, co se křivka zlomila. Pro pořádek podotýkám, že šlo o holý motor na laboratorní brzdě (pronájem hodin), tj. nikoli nepřímé měření na autě přes kola. Ten motor byl určen pro amatérské závody mezi kužely v Rakousku a šlo o Mitsubishi 1,8 MPI, původně 1843 ccm převrtaný na těsně pod hranici 2000 ccm. Většina dílů pocházela od specializovaných úpravců MMC Evo z USA, včetně komplexně programovatelné ŘJ (na brzdě se mělo pouze doladit její nastavení).

Ladič, původně automobilový závodník, následně spolumajitel garáže Mitsubishi ve Vídni, nyní v důchodu, se jmenuje Tallian. Na stará kolena jezdil ty amatérské závody s Mitsubishi Coltem a Daihasu (snad) Coure. Možná se dá ještě dnes něco najít na netu, ale uplynulo již 15 let...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Colommbo »

A že se Itall nezmínil, že má strýčka ve Vídni... :o :mrgreen:
P.S. Daihatsu Cuore ( :) ) by Vláďovi asi vyhovovalo taky... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od L_U_K »

no to zíram... že by dvojka Liška & Talian in 2. Bezirk ještě ten garage kvelb měli? :D :wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Colommbo »

Ale nééé - Herr Lischka přeci bejval kožešník... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Jezevcik »

drak píše:Já ty tablety koupil protože jsem k tomu tady byl v podstatě vyprovokován. Nebavilo mne poslouchat teorii a číst chemické poučky.

Kdyby Tě to bývalo bavilo, tak by sis přečetl tuto stať z e - panolinova odkazu již na straně 6 tohoto vlákna a pak by sis nemusel dát do nádrže něco tak pofidérního a ještě za to zaplatit.

Jako další organokovové sloučeniny zvyšující oktanové číslo je možné uvést pentakarbonyl železa, ferocen, karbonyl niklu a tetraethylcín. Žádná z těchto látek se z důvodu toxicity, ceny a nežádoucích vedlejších vlivů v praxi neuplatnila, mimo jiné také proto, že produkty spálení některých typů způsobují abrazivní opotřebení motoru. Přesto i v současné době se lze ještě na evropském trhu setkat s přípravkem obsahujícím sloučeninu železa, jehož nabídka vyzdvihuje hlavně čistící účinek popsaný později, ale "zapomíná" se zmínit o škodlivosti pro motor.
drak píše:Prostě to odzkouším a uvidím. Pokud to bude peklo, uvedu to tady....
Pravděpodobně, nic relevantního nezjistíš.
drak píše:....napíšu přesně co se dělo a bude konec všem dohadům. Ono by se to jinak táhlo a táhlo.....
Pravděpodobně nebudeš laboratorně a velmi draze zkoumat následky dlouhodobého působení onoho elixíru a tak půjde zase jen o subjektivní dojmy a dohady.
drak píše:Kdo nic nezkusí, nic nezkazí. :D
Pravděpodobně - pokud si nedá říci - tak v tomto případě zkazí.



Toni by se možná uplatnil na dvoře Rudolfa II. Třeba by se po aplikaci ferrocenu do čelní jamky golem rozpohyboval i bez šému.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:A že se Itall nezmínil, že má strýčka ve Vídni...
Akorat ze pan Tallian je - na rozdil od Italla - maly, prosedively, typicky "italskych" telesnych proporci. Cirou nahodou jsem se s nim potkal vloni na jare, po 10 letech. Skoda, ze nenasel nasledovnika. :(
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

L_U_K píše:no to zíram... že by dvojka Liška & Talian in 2. Bezirk ještě ten garage kvelb měli? :D :wink:
Je videt, ze dnesni svet je fakt jedna "globalni vesnice" :lol: : ano, garaz (v zapadoevropskem slova smyslu, tj. prodej + servis) blizko zeleznicniho prejezdu a hned vedle nejakeho mistniho "flusu". Ovsem dle vyjadreni tehdejsiho sefa pres techniku zn. Mitsubishi u Denzela, Gerharda Aust-a (stale v ustredi Denzela pracuje, jenom kvuli dosazeni duchodoveho veku jiz ne ve vedouci pozici) pred temi 15 lety nejlepsi z cca 35 garazi Mitsubishi v Rakousku. Mohu potvrdit! :wink: A je mi lito, ze to nepokracuje.
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:Ale nééé - Herr Lischka přeci bejval kožešník... :lol:
Ano, jenze "tahle Liska" byla na zrzavo odbarvena starsi pani obsluhujici financni stranku chodu firmy.
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Jezevcik píše:
drak píše:Já ty tablety koupil protože jsem k tomu tady byl v podstatě vyprovokován. Nebavilo mne poslouchat teorii a číst chemické poučky.

Kdyby Tě to bývalo bavilo, tak by sis přečetl tuto stať z e - panolinova odkazu již na straně 6 tohoto vlákna a pak by sis nemusel dát do nádrže něco tak pofidérního a ještě za to zaplatit...
Komu neni rady... :mrgreen:
Jezevcik píše:Toni by se možná uplatnil na dvoře Rudolfa II. Třeba by se po aplikaci ferrocenu do čelní jamky golem rozpohyboval i bez šému.
Toni tu vystupuje jako typicky smejd. Ovsem kdyz to napr. na draka, ktery se tu prezentuje jako zdatny automechanik, plati... :cry:

P.S.: A je to uplne stejne, jako mnou hned zpocatku zmineny primer se stimulanty: nada si rict a neda si rict. :twisted:
drak

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od drak »

Je pravda že jsem automechanikem celý život a o tom jestli zdatným se nechci bavit protože člověk který si myslí že nad něho není se nikam dál neposune a setrvává na svých, někdy i mylných názorech. To vlákno na straně 6 jsem četl a musím uznat že je to dobře napsáno, všechna čest. Co se týká tablet tak jsem to chtěl jen zkusit, ne jen člověka co o tom kladně píše odsuzovat a zesměšňovat. Prostě takový nejsem a to, jak koukám tady není oblíbené. To jestli bude vliv přípravku pro motor přínosem nebo ne se uvidí a já to prostě jen zkouším. Vím že jednodušší by bylo podle toho co tady čtu zařadit toho Toniho do škatule kšeftmanů a podvodníků, měl bych také velkou podporu většiny tady. Nevím jestli to prodává nebo o co vlastně jde původně ale mě nikdy nebavilo papouškovat většinový názor. Respektuji všechny názory zde o tom napsané ale jsem zvědavej a tak dělám to co dělám. Co se týká mé praxe ,,automechanika" mohu říci jen jedno, nikdo neumí všechno, stále je co zlepšovat a zkoušet. Mě to prostě baví a pokud něco není podle představ, jdu dál a nevracím se k tomu, což může být i tento případ. je mi jedno pokud se někdo snaží mne zatlačit do řady běžných spotřebitelů v které se pohybuje sám a pro které je již vše vymyšlené a napsané. Například dnes jsou aditiva běžná věc, doporučovaná a nikdo v podstatě nepochybuje. Byla tu ale doba kdy se tomu většina lidí smála a tvrdila že to má jen tahat lidem prachy z kapsy. O spoustě věcí se říkalo že jsou na nic a dnes se používají s úspěchem běžně. Zvyšování výkonu motorů přehráváním map v Ř.J. se také dost lidí vysmívá ale dnes ten samý postup (někdy i méně dokonalý) používají i automobilky a majitel auta ani neví že má stejný motor jako soused, jen takto výkonově vylepšený. Pevné čipy přidávané do datových vedení jsou zaplať bůh minulostí, dnes je opravdu s čím si hrát.
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

drak píše:... To vlákno na straně 6 jsem četl a musím uznat že je to dobře napsáno, všechna čest.

O tohle vůbec nejde. Jde o to, že jsem byl u toho, když se chystal zákaz tetraetylolova v benzínech a řešilo se, čím ho případně nahradit, tedy se zkoušelo (podotýkám že v renomovaných zkušebnách) kde co. Ale to jsem tu již psal. Potíž je v tom, že když to sem napíšu já, tak tomu někteří, kterým šlapu na kuří oko, už ze zásady nevěří.
drak píše:... Co se týká tablet tak jsem to chtěl jen zkusit, ne jen člověka co o tom kladně píše odsuzovat a zesměšňovat. Prostě takový nejsem a to, jak koukám tady není oblíbené.
Na to, abych zvěděl, co je kdo zač, mi stačí dvě až tři věty jeho vyjádření, v osobním kontaktu ještě méně. Jsem už takový, holt profesionální deformace. :P
drak píše:... To jestli bude vliv přípravku pro motor přínosem nebo ne se uvidí a já to prostě jen zkouším. Vím že jednodušší by bylo podle toho co tady čtu zařadit toho Toniho do škatule kšeftmanů a podvodníků, měl bych také velkou podporu většiny tady. Nevím jestli to prodává nebo o co vlastně jde původně ale mě nikdy nebavilo papouškovat většinový názor.
Jak jsi se mohl dočíst, tak se to neukáže, poněvadž nejsi autorizovaná zkušebna schopná dodržet stanovené podmínky měření a reprodukovatelnost jeho výsledků. A že ferrocen zpomaluje hoření? OK, vždyť tady nikdo netvrdil opak. Obdobně tablety extáze fungují přesně tak, jak jest slibováno... :mrgreen:
A pokud jde o tu tvou "většinu", tak to, co jsi tu až dosud předvedl, přesně zapadá do schématu uvažování a jednání "průměrného obyvatele ČR", tj. většiny.
drak píše:... Respektuji všechny názory...
Jenže tady nejsme v politické aréně společenských disciplín, tady řešíme techniku, které nezbývá, než respektovat přírodní zákony a zákonitosti. :idea:
drak píše:... Například dnes jsou aditiva běžná věc, doporučovaná a nikdo v podstatě nepochybuje. Byla tu ale doba kdy se tomu většina lidí smála a tvrdila že to má jen tahat lidem prachy z kapsy. O spoustě věcí se říkalo že jsou na nic a dnes se používají s úspěchem běžně.
Tak to si pleteš pojmy s dojmy: mezi schváleným léčebným přípravkem s omezenými vedlejšími účinky a nějakým nechváleným dryákem, který ti možná pomůže, tedy pokud tě zrovna nezabije, je sakra rozdíl :!:
drak píše:... Zvyšování výkonu motorů přehráváním map v Ř.J. se také dost lidí vysmívá ale dnes ten samý postup (někdy i méně dokonalý) používají i automobilky a majitel auta ani neví že má stejný motor jako soused, jen takto výkonově vylepšený.
Opět nám jen účelově vkládáš do úst něco, co zde v této poloze nikdy nezaznělo. :x
drak píše:... Pevné čipy přidávané do datových vedení jsou zaplať bůh minulostí, dnes je opravdu s čím si hrát.
Mám ti sem nakopírovat min. půl tuctu odkazů ze současných německých či rakouských zdrojů dokazujících pravý opak? :twisted:
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od L_U_K »

a nějaký tablety na zlepšení funkce pertinaxového karburátoru nemáte v repertoáru? :D :D
Odpovědět