oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Jezevcik »

Toni píše:
My, co jezdíme na benzín.......
,,Naštěstí máme nižší náklady na servis." :lol:
A na to jsi přišel jak?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od lengy60 »

Jezevcik píše:
Toni píše:
My, co jezdíme na benzín.......
,,Naštěstí máme nižší náklady na servis." :lol:
A na to jsi přišel jak?
To bylo myšleno na moderní dieselové motory,těch historických vozidel se to pochopitelně netýká. :lol: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Colommbo »

Tož tohle je trefa do černého, Míro! :wink: Myslím, že Tomáš už začíná brousit kudly... :lol: :lol: :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od L_U_K »

pánové - za sebe: Ď za info, ten onen EGR ventil ta ohávéčková řetězová fabie nemá... ovšem má něco jinýho - žízeň... a že jí chutná "jakejkoli" benzin mi syn potvrdil, protože ji za mými zády krmí u ONO a jí - té mrše staré to nevadí... takže Trachtova zásada č.2: vn=st mezi vyšetřované zmatek.... :wink:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od lengy60 »

Colommbo píše:Tož tohle je trefa do černého, Míro! :wink: Myslím, že Tomáš už začíná brousit kudly... :lol: :lol: :lol:
Tož já předpokládám,že má Tomáš smysl pro humor a zlobit se nebude. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Jezevcik »

lengy60 píše:
Jezevcik píše:
Toni píše:
My, co jezdíme na benzín.......
,,Naštěstí máme nižší náklady na servis." :lol:
A na to jsi přišel jak?
To bylo myšleno na moderní dieselové motory,těch historických vozidel se to pochopitelně netýká. :lol: :wink:
Já smysl pro humor mám, hoši, ale ono už se to tradovalo i tenkrát.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Pitris »

To mě se zase líbí jeho Češtin Hopsálek :mrgreen:
Toni píše:....Tento pocit vede, jak již bylo řečeno ,,jet pylu"....
....Tvrzení ,že se úspora nesníží při zaslepení EGR je naprosto milné....
A ty jeho příspěvky a odpovědi formou Ctrl+C a Ctrl+V :? taky ukazují na úroveň jeho intelektu :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Pitris »

drak píše:musím říci že to co si lidé myslí že jejich auto umí, není vždy pravda a pokud by například katalyzátory a filtry pevných částic uměly to co se o nich říká, byla by auta pračkami vzduchu. Pravda je jedna že zanedbanému motoru s nedostatečným spalováním ať již z důvodu již malých tlaků, přípravy směsi a spalováním oleje nepomůže nic co se na něj přišroubuje i kdyby to mělo 100 řídících jednotek a 200 čidel. Druhá pravda je ta že toto se změní tehdy až finanční situace obyvatelstva se zlepší, třetí pravda je že jsme obelháváni ve všem co se kolem automobilové ekologie pouští mezi lid. Jde o to prodávat různé přídavné přístroje a tím více vydělávat. To jestli opravdu tak fungují jak je předkládáno je vedlejší....
V tomto máš pravdu :wink: ale pak trošku nechápu....
drak píše:Tak jsem minulý týden ty tablety koupil a aplikoval. Najel jsem přesně 856km. Myslím že motor jde o něco lépe za plynem a lehce ztichl, jinak jsem nic jiného zatím nepozoroval a spotřebu porovnám později....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše:To mě se zase líbí jeho Češtin Hopsálek :mrgreen:
Pokud se jmenuje Antonín, tak má zcela nepochopitelně chybu i ve vlastním jméně.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Problém je v tom, že žádný zázračný prostředek na cokoli vlastně neexistuje. Každý, který má nějaký účinek jedním směrem, s sebou nese řadu negativních účinků jinými směry. A tohle platí zcela obecně.

Abychom zůstali u aut, určitě není problém např. načipovat turbomotor s jednostranným cílem zvýšit jeho výkon. Jenže tvrdit, že přitom zachovám emise a ještě snížím spotřebu, je přinejmenším drzá troufalost (životnost samotného motoru, resp. agregátu, teď zcela pomíjím). Pokud jde o ferrocen, nepochybně funguje jako zpomalovač hoření. Jenže tím zároveň zvyšuje teplotu ve spalovacím prostoru a tím pádem i produkci NOx pod zatížením.

No a když už jsem se rozepsal, dodám i pár slov k EGR. EGR se poprvé objevila u benzínových motorů právě kvůli úspoře paliva při částečném zatížení, nikoli kvůli snížení produkce NOx: tehdy se NOx ještě vůbec neměřily, to přišlo až později, v souvislosti s průšvihy kolem přízemního ozonu v městských aglomeracích. Celá věc je o tom, že pokud motor běží pod částečným zatížením a do spalovacího prostoru dostanu výfukové plyny obsahující méně kyslíku než čerstvý vzduch, pak při lambdě 1 dokážu vyrobit stejný točivý moment potřebný k jízdě s menší dávkou paliva, navíc při snížení teploty spalování, tj. nižší produkci NOx. Toť celé kouzlo.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1761
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od kornel »

čo to ale v reále presne znamená.. vo vzťahu k EGR :?:
Návštěvník píše: pokud motor běží pod částečným zatížením
Od čoho je otvorenie EGR závislé, aké akčné veličiny :?:
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

kornel píše:...
Návštěvník píše: pokud motor běží pod částečným zatížením
Od čoho je otvorenie EGR závislé, aké akčné veličiny :?:
Nejjednodušší možný případ - tak tomu bylo prapůvodně - podtlak v sání (atmosféricky plněného motoru). Částečné zatížení = částečně přivřená škrticí klapka = velký podtlak v sání = plné otevření EGR ventilu = velký podíl výfukových plynů ve spalovacím prostoru. Dnes je EGR ventil obvykle ovládán ŘJ motoru. První elektronicky ovládaný EGR ventil měly motory GDI od MMC: jen na tomhle ventilu svého času viselo 5 patentů.
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:... pak při lambdě 1 dokážu vyrobit stejný točivý moment potřebný k jízdě s menší dávkou paliva, ...
Tohle musím doplnit, resp. upřesnit: problémem benzínového motoru se škrticí klapkou je to, že při běžné jízdě (ve smyslu nikoli "co to dá") vyrábí více výkonu, než je pro dané tempo třeba. EGR tohle úspěšně řeší. Proto při částečném zatížení "šetří" palivo.
drak

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od drak »

Já ty tablety koupil protože jsem k tomu tady byl v podstatě vyprovokován. Nebavilo mne poslouchat teorii a číst chemické poučky. Prostě to odzkouším a uvidím. Pokud to bude peklo, uvedu to tady, napíšu přesně co se dělo a bude konec všem dohadům. Ono by se to jinak táhlo a táhlo..... Kdo nic nezkusí, nic nezkazí. :D
Jinak příspěvek o ventilu zpětného vedení výfukových plynů byl super, konkrétní a vše co bylo řečeno sedí. Co se týče zvyšování výkonu u jakéhokoli motoru a následných emisí je problematické hlavně v tom kdo a jakým způsobem to dělá. Ono jen k turbu přidat palivo je opravdu hrůza a jak bylo napsáno, i ta životnost je menší. Vím ale že jsou lidé kteří dokáží mapy v Ř.J. přehrát na voze přivázaném na výkonové brzdě tak že je vše v pořádku. Pak záleží na samotném řidiči co bude dál. Zničit děláním blbostí lze i normální motor z továrny.
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

drak píše:... Vím ale že jsou lidé kteří dokáží mapy v Ř.J. přehrát na voze přivázaném na výkonové brzdě tak že je vše v pořádku...
Jenže tohle představuje mnoho hodin práce na motorové brzdě, což stojí neskutečné peníze (pokud zrovna brzdu nevlastním). Měl jsem příležitost být u toho, když skutečný machr ladil ŘJ atmosférického motoru 2,0 pro závodní účely, tj. bez ohledu na spotřebu a exhalace, a přesto se mu kousl (na brzdě!), poněvadž ho poskládal příliš "na těsno". Podotýkám, že v té chvíli byl na hodnotě těsně přes 280 Nm! Kdo něco o motorech ví, tak tuší, o jak "tvrdé" úpravy šlo.
Odpovědět