A na to jsi přišel jak?Toni píše:
My, co jezdíme na benzín.......
,,Naštěstí máme nižší náklady na servis."
oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Moderátor: Colommbo
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
To bylo myšleno na moderní dieselové motory,těch historických vozidel se to pochopitelně netýká.Jezevcik píše:A na to jsi přišel jak?Toni píše:
My, co jezdíme na benzín.......
,,Naštěstí máme nižší náklady na servis."
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Tož tohle je trefa do černého, Míro! Myslím, že Tomáš už začíná brousit kudly...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
pánové - za sebe: Ď za info, ten onen EGR ventil ta ohávéčková řetězová fabie nemá... ovšem má něco jinýho - žízeň... a že jí chutná "jakejkoli" benzin mi syn potvrdil, protože ji za mými zády krmí u ONO a jí - té mrše staré to nevadí... takže Trachtova zásada č.2: vn=st mezi vyšetřované zmatek....
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Tož já předpokládám,že má Tomáš smysl pro humor a zlobit se nebude.Colommbo píše:Tož tohle je trefa do černého, Míro! Myslím, že Tomáš už začíná brousit kudly...
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Já smysl pro humor mám, hoši, ale ono už se to tradovalo i tenkrát.lengy60 píše:To bylo myšleno na moderní dieselové motory,těch historických vozidel se to pochopitelně netýká.Jezevcik píše:A na to jsi přišel jak?Toni píše:
My, co jezdíme na benzín.......
,,Naštěstí máme nižší náklady na servis."
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
To mě se zase líbí jeho Češtin Hopsálek
A ty jeho příspěvky a odpovědi formou Ctrl+C a Ctrl+V taky ukazují na úroveň jeho intelektuToni píše:....Tento pocit vede, jak již bylo řečeno ,,jet pylu"....
....Tvrzení ,že se úspora nesníží při zaslepení EGR je naprosto milné....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
V tomto máš pravdu ale pak trošku nechápu....drak píše:musím říci že to co si lidé myslí že jejich auto umí, není vždy pravda a pokud by například katalyzátory a filtry pevných částic uměly to co se o nich říká, byla by auta pračkami vzduchu. Pravda je jedna že zanedbanému motoru s nedostatečným spalováním ať již z důvodu již malých tlaků, přípravy směsi a spalováním oleje nepomůže nic co se na něj přišroubuje i kdyby to mělo 100 řídících jednotek a 200 čidel. Druhá pravda je ta že toto se změní tehdy až finanční situace obyvatelstva se zlepší, třetí pravda je že jsme obelháváni ve všem co se kolem automobilové ekologie pouští mezi lid. Jde o to prodávat různé přídavné přístroje a tím více vydělávat. To jestli opravdu tak fungují jak je předkládáno je vedlejší....
drak píše:Tak jsem minulý týden ty tablety koupil a aplikoval. Najel jsem přesně 856km. Myslím že motor jde o něco lépe za plynem a lehce ztichl, jinak jsem nic jiného zatím nepozoroval a spotřebu porovnám později....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Pokud se jmenuje Antonín, tak má zcela nepochopitelně chybu i ve vlastním jméně.Pitris píše:To mě se zase líbí jeho Češtin Hopsálek
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Problém je v tom, že žádný zázračný prostředek na cokoli vlastně neexistuje. Každý, který má nějaký účinek jedním směrem, s sebou nese řadu negativních účinků jinými směry. A tohle platí zcela obecně.
Abychom zůstali u aut, určitě není problém např. načipovat turbomotor s jednostranným cílem zvýšit jeho výkon. Jenže tvrdit, že přitom zachovám emise a ještě snížím spotřebu, je přinejmenším drzá troufalost (životnost samotného motoru, resp. agregátu, teď zcela pomíjím). Pokud jde o ferrocen, nepochybně funguje jako zpomalovač hoření. Jenže tím zároveň zvyšuje teplotu ve spalovacím prostoru a tím pádem i produkci NOx pod zatížením.
No a když už jsem se rozepsal, dodám i pár slov k EGR. EGR se poprvé objevila u benzínových motorů právě kvůli úspoře paliva při částečném zatížení, nikoli kvůli snížení produkce NOx: tehdy se NOx ještě vůbec neměřily, to přišlo až později, v souvislosti s průšvihy kolem přízemního ozonu v městských aglomeracích. Celá věc je o tom, že pokud motor běží pod částečným zatížením a do spalovacího prostoru dostanu výfukové plyny obsahující méně kyslíku než čerstvý vzduch, pak při lambdě 1 dokážu vyrobit stejný točivý moment potřebný k jízdě s menší dávkou paliva, navíc při snížení teploty spalování, tj. nižší produkci NOx. Toť celé kouzlo.
Abychom zůstali u aut, určitě není problém např. načipovat turbomotor s jednostranným cílem zvýšit jeho výkon. Jenže tvrdit, že přitom zachovám emise a ještě snížím spotřebu, je přinejmenším drzá troufalost (životnost samotného motoru, resp. agregátu, teď zcela pomíjím). Pokud jde o ferrocen, nepochybně funguje jako zpomalovač hoření. Jenže tím zároveň zvyšuje teplotu ve spalovacím prostoru a tím pádem i produkci NOx pod zatížením.
No a když už jsem se rozepsal, dodám i pár slov k EGR. EGR se poprvé objevila u benzínových motorů právě kvůli úspoře paliva při částečném zatížení, nikoli kvůli snížení produkce NOx: tehdy se NOx ještě vůbec neměřily, to přišlo až později, v souvislosti s průšvihy kolem přízemního ozonu v městských aglomeracích. Celá věc je o tom, že pokud motor běží pod částečným zatížením a do spalovacího prostoru dostanu výfukové plyny obsahující méně kyslíku než čerstvý vzduch, pak při lambdě 1 dokážu vyrobit stejný točivý moment potřebný k jízdě s menší dávkou paliva, navíc při snížení teploty spalování, tj. nižší produkci NOx. Toť celé kouzlo.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
čo to ale v reále presne znamená.. vo vzťahu k EGR
Od čoho je otvorenie EGR závislé, aké akčné veličinyNávštěvník píše: pokud motor běží pod částečným zatížením
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Nejjednodušší možný případ - tak tomu bylo prapůvodně - podtlak v sání (atmosféricky plněného motoru). Částečné zatížení = částečně přivřená škrticí klapka = velký podtlak v sání = plné otevření EGR ventilu = velký podíl výfukových plynů ve spalovacím prostoru. Dnes je EGR ventil obvykle ovládán ŘJ motoru. První elektronicky ovládaný EGR ventil měly motory GDI od MMC: jen na tomhle ventilu svého času viselo 5 patentů.kornel píše:...Od čoho je otvorenie EGR závislé, aké akčné veličinyNávštěvník píše: pokud motor běží pod částečným zatížením
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Tohle musím doplnit, resp. upřesnit: problémem benzínového motoru se škrticí klapkou je to, že při běžné jízdě (ve smyslu nikoli "co to dá") vyrábí více výkonu, než je pro dané tempo třeba. EGR tohle úspěšně řeší. Proto při částečném zatížení "šetří" palivo.Návštěvník píše:... pak při lambdě 1 dokážu vyrobit stejný točivý moment potřebný k jízdě s menší dávkou paliva, ...
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Já ty tablety koupil protože jsem k tomu tady byl v podstatě vyprovokován. Nebavilo mne poslouchat teorii a číst chemické poučky. Prostě to odzkouším a uvidím. Pokud to bude peklo, uvedu to tady, napíšu přesně co se dělo a bude konec všem dohadům. Ono by se to jinak táhlo a táhlo..... Kdo nic nezkusí, nic nezkazí.
Jinak příspěvek o ventilu zpětného vedení výfukových plynů byl super, konkrétní a vše co bylo řečeno sedí. Co se týče zvyšování výkonu u jakéhokoli motoru a následných emisí je problematické hlavně v tom kdo a jakým způsobem to dělá. Ono jen k turbu přidat palivo je opravdu hrůza a jak bylo napsáno, i ta životnost je menší. Vím ale že jsou lidé kteří dokáží mapy v Ř.J. přehrát na voze přivázaném na výkonové brzdě tak že je vše v pořádku. Pak záleží na samotném řidiči co bude dál. Zničit děláním blbostí lze i normální motor z továrny.
Jinak příspěvek o ventilu zpětného vedení výfukových plynů byl super, konkrétní a vše co bylo řečeno sedí. Co se týče zvyšování výkonu u jakéhokoli motoru a následných emisí je problematické hlavně v tom kdo a jakým způsobem to dělá. Ono jen k turbu přidat palivo je opravdu hrůza a jak bylo napsáno, i ta životnost je menší. Vím ale že jsou lidé kteří dokáží mapy v Ř.J. přehrát na voze přivázaném na výkonové brzdě tak že je vše v pořádku. Pak záleží na samotném řidiči co bude dál. Zničit děláním blbostí lze i normální motor z továrny.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Jenže tohle představuje mnoho hodin práce na motorové brzdě, což stojí neskutečné peníze (pokud zrovna brzdu nevlastním). Měl jsem příležitost být u toho, když skutečný machr ladil ŘJ atmosférického motoru 2,0 pro závodní účely, tj. bez ohledu na spotřebu a exhalace, a přesto se mu kousl (na brzdě!), poněvadž ho poskládal příliš "na těsno". Podotýkám, že v té chvíli byl na hodnotě těsně přes 280 Nm! Kdo něco o motorech ví, tak tuší, o jak "tvrdé" úpravy šlo.drak píše:... Vím ale že jsou lidé kteří dokáží mapy v Ř.J. přehrát na voze přivázaném na výkonové brzdě tak že je vše v pořádku...