Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Moderátor: Colommbo
Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Ahojte
zaujali ma články ohľadom Octavie so 700 000 km! Kúpili ju chalani z Carthrottle a aj keď veľa neočakávali, auto prekvapilo. Najmä po rozborke motora, ktorý nebol vôbec opotrebený.
https://driveit.sk/skoda-octavia-motor-19-tdi-700tkm/
https://driveit.sk/octavia-19-tdi/
Octavia má pôvodné diely...výfuk!!!! tlmiče a zo spodu je v super stave. Pravidlene jazdila dlhé trasy a jedným z receptov bola VYMENA oleja v rozumnych intervaloch a kvalitne filtre. Dlhe trasy zohrali tiež veľmi veľa.
Chcel by som vedieť, či aj klasický benzínový atmosférický motor také porcie vydrží. Viete o niečom? Je jasné, že benzínová atmosféra je spoľahlivá, ale vydržia mechanické časti toľko, čo na starých diesloch?
Ja mám Mazdu 6 2,0 i r.v 2006 ...na nej 200 tkm a trošku už cucká oleja...pri týchto motoroch je malá generálka potrebná tak pri 350 - 400 tkm. Mená sa aj rozvodová retaz...slušné číslo tiež...možno pri dlhých trasách by vydržal to, čo octavia, napriek benzínovej motorizácii....
Ináč tu je ďalší rekordman, tentokrát SDI
https://www.cas.sk/clanok/697291/specia ... ez-rudolf/
zaujali ma články ohľadom Octavie so 700 000 km! Kúpili ju chalani z Carthrottle a aj keď veľa neočakávali, auto prekvapilo. Najmä po rozborke motora, ktorý nebol vôbec opotrebený.
https://driveit.sk/skoda-octavia-motor-19-tdi-700tkm/
https://driveit.sk/octavia-19-tdi/
Octavia má pôvodné diely...výfuk!!!! tlmiče a zo spodu je v super stave. Pravidlene jazdila dlhé trasy a jedným z receptov bola VYMENA oleja v rozumnych intervaloch a kvalitne filtre. Dlhe trasy zohrali tiež veľmi veľa.
Chcel by som vedieť, či aj klasický benzínový atmosférický motor také porcie vydrží. Viete o niečom? Je jasné, že benzínová atmosféra je spoľahlivá, ale vydržia mechanické časti toľko, čo na starých diesloch?
Ja mám Mazdu 6 2,0 i r.v 2006 ...na nej 200 tkm a trošku už cucká oleja...pri týchto motoroch je malá generálka potrebná tak pri 350 - 400 tkm. Mená sa aj rozvodová retaz...slušné číslo tiež...možno pri dlhých trasách by vydržal to, čo octavia, napriek benzínovej motorizácii....
Ináč tu je ďalší rekordman, tentokrát SDI
https://www.cas.sk/clanok/697291/specia ... ez-rudolf/
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Můj Accord z r. 2005 a s 240-ti tkm spotřeba oleje neměřitelná a motor O.K.
Jinak k té druhé (byť prvně položené) otázce:
Třeba tady je dvojnásobná porce kilometrů http://www.auto.cz/s-toyotou-ujel-1-000 ... ovou-95149
http://www.auto.cz/honda-accord-milion-mil-62641
Ale občas se najde kousek s milionem i ze stáje VW či odjinud. Vždy je to ale o údržbě....
Jinak k té druhé (byť prvně položené) otázce:
Třeba tady je dvojnásobná porce kilometrů http://www.auto.cz/s-toyotou-ujel-1-000 ... ovou-95149
http://www.auto.cz/honda-accord-milion-mil-62641
Ale občas se najde kousek s milionem i ze stáje VW či odjinud. Vždy je to ale o údržbě....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Toyota Tercel v benzínu přes 1 mil. km. Švýcarský dovozce ji zákazníkovi zdarma vyměnil za novou dle jeho výběru.
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
davidTJ: Přes pul míče (no já mám vyjmečně 310 tis.km-menil jsrm akorat spojku a turbo) dneska vetsina naftovych motorů "staré školy",žádná vyjimka to není.Dnes už takový motor nekoupíš,to bys musel jit s ročníkem o 10 let níže oproti tvoji mazdě.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Jak v jeho mazdě, ten samý motor mám u mondea. Nalítáno 250 tisíc , bez dělání ventilů a rozvodů. Rozvody se dělají ve 260 tis. Kdyby prvních 100 tisíc nelítal na olej A1, tak nebude ani cucat přes gufera čtvrtého válce. Jezdí většinou krátké trasy, kdyby jezdil jen nějaké dlouhé, tak ty km taky udělá, ale motor po rozborce bude v horším stavu. Dvojnásobná pístová rychlost.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
V mojom prípade dlhé trasy =Hombre píše: Jezdí většinou krátké trasy, kdyby jezdil jen nějaké dlouhé, tak ty km taky udělá, ale motor po rozborce bude v horším stavu. Dvojnásobná pístová rychlost.
1. okresky - cca ustálených 100-105km/h tachometrových - nejakých cca 2200-2300ot./min na 6 pr. stupni (samozrejme, do stúpaní a pri obehnutí adekvátne podraďujem, mám rád motor bežiaci s ľahkosťou v každej situácii)
2. dialnice - cca 120km/h tachometrových - cca 2700ot./min na 6.pr. stupni, (s výnimkou obiehavania málokedy rýchlejšie, letieť dialnice 140-150 a viac ma absolútne nebaví, zbytočne neefektívne vycucané palivo vs. šoférske vyžitie.
Krátke trasy do 15km =
1. mesto tak max. 5-10% z jázd, otáčky pod 2300-2400ot./min nepúšťam.
Záver: v mojom prípade nevidím žiaden povšimnutia hodný rozdiel v piestových rýchlostiach dlhé vs. krátke trasy a tým pádom aj s nejakým údajným možným vyšším opotrebovaním pri dlhých trasách Celkovo môj názor je, že motor rozhodne viac opotrebuvávajú a ničia časté krátke trasy a štarty, než dlhé štreky po dialniciach a hoci kľudne aj v mierne vyšších tempách a otáčkach.
Naposledy upravil(a) kornel dne ned kvě 27, 2018 10:39, celkem upraveno 1 x.
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Nejhorší jsou krátké jízdy a dlouhé intervaly výměn oleje (a airfiltru).
A rozhodně vydrží víc motor provozovaný ve vyšších otáčkách než mírně nad volnoběhem....
Benziňák 2,2 - 5 t/ot.. Optimum 2,5 - 4 t/ot.
Nafťák 1,8 - 3,5 t/ot. Optimum 2 - 3 t/ot.
A některým nevadí ani vyšší, ale všem vadí nižší.
A rozhodně vydrží víc motor provozovaný ve vyšších otáčkách než mírně nad volnoběhem....
Benziňák 2,2 - 5 t/ot.. Optimum 2,5 - 4 t/ot.
Nafťák 1,8 - 3,5 t/ot. Optimum 2 - 3 t/ot.
A některým nevadí ani vyšší, ale všem vadí nižší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Ešte by som doplnil na margo výdrže, že tuto zohralo podstatnú rolu aj to, že Octavia jazdila čiste dlhé trasy po diaľnici. Súhlasím tak s tým, že asi najviac šetria auto dlhé trasy ustálenou rýchlosťou v opt. otáčkach
Raz som niekde čítal o BMW motore na testovacej stolici, ktorý najazdil okolo 2 miliónov (!) km takmer bez opotrebeniea. A to len kvôli pravidelným výmenam oleja a tomu, že motor stále bežal v optimálnych podmeinkach...
Kdežto napr. ja keď ráno vybehnem z domu a som hneď v zápchach, kolóne, občas prosto musím aj studený motor vytočiť k 3500 ot/min atď... (doprava v BA) tak je jasné, že najmä tu agregát dostáva po krížoch...
Raz som niekde čítal o BMW motore na testovacej stolici, ktorý najazdil okolo 2 miliónov (!) km takmer bez opotrebeniea. A to len kvôli pravidelným výmenam oleja a tomu, že motor stále bežal v optimálnych podmeinkach...
Kdežto napr. ja keď ráno vybehnem z domu a som hneď v zápchach, kolóne, občas prosto musím aj studený motor vytočiť k 3500 ot/min atď... (doprava v BA) tak je jasné, že najmä tu agregát dostáva po krížoch...
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Zajímalo by mě, jak počítají "nájezd" na stolici jako kilometry.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Kornel špatně jsi pochopil, jiná pístová rychlost je u nafty a u benzínu. Proto má nafta větší výdrž. Podle toho pak jezdí i spořílci s benzínem a dosáhnou jen čtvrtinového nájezdu nafty.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Tam je přepočet na motohodiny a obráceně.lefort píše:Zajímalo by mě, jak počítají "nájezd" na stolici jako kilometry.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
No jasně, to chápu, ale jak vezmou/spočítají jakousi průměrnou rychlost? Nikdy to nemůže být tak náročné jako v reálném provozu, na to jsem hlavně narážel.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Šlo o reklamu na olej.
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Z kontextu som akosi nezachytil "nafta vs benzín".. ale takto to samozrejme sedíHombre píše:..jiná pístová rychlost je u nafty a u benzínu. Proto má nafta větší výdrž. Podle toho pak jezdí i spořílci s benzínem a dosáhnou jen čtvrtinového nájezdu nafty.
Re: Octavia 1,9 TDI so 700 000 km!
Ony ty stare rotačky vydží tech 500 tis km i s minimální údržbou (pokud to nekdo nepohřbí nekvalitním chipem).Ty motory se opravdu povedly ve smyslu spotreba,vykon a servisni nenaročnost.Ještě poctivy motor..Pozdejší PD a CR už zdaleka "slávy" TDI nedosahujou,jen z nich těží jejich oblíbenost.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw