Octavia 1,6 předstih a výměna svíček

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Denver

Octavia 1,6 předstih a výměna svíček

Příspěvek od Denver »

Ahoj, potřeboval bych urychleně jednu radu. Během dalšího týdne budu na mé Octavii 1,6 55Kw měnit komplet rozdělovač zapalování samozřejmě v servisu kde budou seřizovat i předstih. Mám tam teď svíčky Brisk http://www.cc-autodily.cz/svicka-zapal- ... A&items=60 sice dle tabulek, ale odstup elektrod je 1mm . Fungují bez nejmmenšího problému. Ale pak tam budu dávat NGK http://www.cc-autodily.cz/svicka-zapalo ... A&items=60 kde je odstup elektrod 0,8mm.. A teď dotaz: MUSÍM PAK ZASE PRO JISTOTU NA SEŘÍZENÍ PŘEDSTIHU KDYŽ BUDE UDĚLÁNO NA SVÍČKACH S 1MM ELEKTRODAMA, NEBO TO NEMÁ NA PŘEDSTIH VLIV?? Je to sice starší motor,ale jako nový chci se vyhnout jakýmkoli zbytečným problémům. Díky za odpovědi.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Doporučil bych jednobodové svíčky kvůli větší síly jiskry.
Já myslím, že to nemá žádný vliv. Nebylo by lepší to dát do servisu rovnou i s těmi svíčkami (aby je tam dali)? :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

Na tomto provedení svíčky se odtrh nemění, resp. jak je z výroby, tak musí zůstat. Jedná se o svíčku stavěnou výhradně na výdrž, a to na úkor zapalovacího výkonu! Předstih se nastavuje bez ohledu na použitou svíčku, to však neznamená, že s použitou svíčkou v provozu nijak nesouvisí, zvláště pak v případě, že svíčka má malý zapalovací výkon. Proto bych dané provedení svíček zcela určitě nepoužil!!!
Denver

Příspěvek od Denver »

Díky za odpovědi. Svíčky si vyměním sám mám momentové klíče, jediné co po servisu chci je seřídit rozdělovač. Problém je v tom,že svíčky NGK uvedené výše v odkaze už mám doma ,ale ani z Brisek ani z NGK snad bych strach mít neměl. Oboje jsou uváděné v tabulkách pro tento motor. Na forech a nebylo jich málo jsem četl,že konkrétně tyhle NGK jsou doporučené pro tento motor. No tak či tak už je mám doma delší dobu,ale co mi vrtá hlavou je, jestli ta rozdílná vzdálenost 0,2mm má vliv na předstih. Když to tak čtete na netu a v různých diskuzích tak každý měni svíčký od různých výrobců a jezdí a žádné předstihy SKORO nikdo neřeší.
Denver

Příspěvek od Denver »

Chlapi teď mě napadlo podívat se do ETKY přímo jaké svíčky doporučuje ˇ3kodovka jako originál dodávané u nich. mají tam 3 druhy: BERU 14GH-7 DTUR, BOSH W7LTCR EA 1,0, NGK BUR6ET, Takže jak to tak vidím jim na vzdálenosti elektrod nezáleží. Nabízejí obě varianty. Zvláštní. V tom případě to beru tak,že na dobře udělaný předstih to nemá vliv. Tyto 3 druhy jsou oficiální.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Z těch značek bych věřil NGK a vyhnul bych se Boschům.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ani z jedněch těchto svíček "nemusíš mít strach", oboje jsou totiž "dokonale bezpečné"! :lol: Jejich bezpečnost totiž spočívá především v tom, že když je někdo nevymění ani při druhém předepsaném termínu jejich výměny, pak se možná dočkají ještě i toho třetího, aniž by samy selhaly anebo aniž by přitom poškodily motor, např. tím, že vnější již zcela opotřebovaná elektroda úplně odpadne. :P To je ostatně také jediný důvod, proč takové svíčky použít a proč je výrobce předepisuje! :idea: :twisted: No a má to ještě jednu "boční výhodu": jelikož na nich kvůli jejich slabému zapalovacímu výkonu přeskočí jiskra až v momentě, kdy k tomu na jiskřišti svíčky nastanou vhodné fyzikální podmínky, nikoli přesně v momentě, kdy tam ŘJ motoru pošle vysokonapěťový výboj, je v podstatě jedno, zda je předstih zážehu nastaven přesně, zda ŘJ pracuje zcela přesně, že..., nebo ne :) :D :lol:
Moja

Příspěvek od Moja »

Modelář to napsal správně,tak se nemusím už vyjadřovat. :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anebo si ty NGK namontuj ještě před výměnou toho rozdělovače. Ať to potom seřídí už s těmi novými svíčkami......ale ty dvě desetiny bych asi neřešil, ŘJ se s tím "popere".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět