Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Foukaná naftová jednatrojka již z principu své konstrukce pracující na pokraji svých sil a jen tři litry olejové náplně, navíc s intervalem výměny 30tis.km...? :shock: To teda fakt potěšpámbu... Opel do některých svých modelů (Agila...) kdysi montoval podobný motůrek a jezdilo to velmi zajímavě. Asi tak do 100tis.km... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Aneb, něco jako prototypová Fabie 2 s 1.2 TDI 🤣
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od jerome »

memartin píše: stř úno 14, 2024 12:08 Kratší interval definitivně, 8 - 10 tisíc max. Ty 3 litry oleje degradují dost rychle, fiat tomu nastavil interval 30t, pak ty motory nemají padat.
Presne tak 👍 3litre :?: to by sa v prípade krátkych jazd dalo kľudne uvažovať o dvoch výmenách za rok resp. po 5000km :)
Žiaden extra olej. Kľudne obyčajný Total 5W40 + filter a vybavené :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od bjukemen »

nesuhlasim, 1,3 jtd sa velmi uspesne upravuje a na svoj objem poskytuje vytecne parametre, ani neviem o tom zeby zakapal po 100 000km, mizno verzie 51kw ked strelila retaz..

oleja je sice pomenej ale nepoznam nikoho kto by olej menil po 30 000km
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od Pitris »

bjukemen píše: stř úno 14, 2024 14:53 .....nepoznam nikoho kto by olej menil po 30 000km
Možná se pohybuješ mezi špatnou skupinou lidí 🤣
Ono podle doporučení/předpisu výrobce jezdí velká většina těch co jezdí na servis do autorizáku ☹️
Colommbo píše: stř úno 14, 2024 12:48....jen tři litry olejové náplně, navíc s intervalem výměny 30tis.km...? :shock:
A tímto makaróni trumfli i VW. Ti sice mají těch 30 tkm na olej taky, ale oleje je tam skoro 2x tolik.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od Pitris »

memartin píše: stř úno 14, 2024 11:30 Ještě jsem našel Mannol Legend Ester 0W-40 co splňuje a3/b3/b4 a specifikace M2,N2,Z2....
Já bych asi zůstal spíš třeba u toho Shellu Helix Ultra. A 5w40 nebo 0w40. Ten Mannol je průměr, standard a Shell Helix nabídne víc....
Tady je (sice ne nejčerstvější) rozbor a na základovém oleji šetřili, byť aditivační balíček zas tak marný nebude.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/207 ... 0-svezhee/
Říkám, ten Mannol Legend je standard a dá se. Ale Shell Helix Ultra za podobný peníze nabídne víc - a zřejmě i co do nízkoteplotních vlastností. Je sice možné že od doby testu recepturu pozměnili, ovšem nemyslím si že by ona případná změna byla (v dnešní době) k lepšímu ☹️
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od memartin »

bjukemen píše: stř úno 14, 2024 14:53 ani neviem o tom zeby zakapal po 100 000km, mizno verzie 51kw ked strelila retaz...
...nepoznam nikoho kto by olej menil po 30 000km
Tak můj kousek zaklepal na klice při 261 tkm, důvod neznámý, "zapůjčeno švagrovi, vráceno s klepáním", já to tak koupil. (asi zkrat)
Život započal jako leasingovka, takže to ve flotile podle mě na 30k jezdilo a nikdo to nešetřil. Opel tomu motoru nastavil interval 40.
Náhradní motor z Ypsilonu šlape jako švýcary, po 160tkm ani náznak zvuků řetězu. Jen teda ventily nešly rozeznat od nánosu černé mazlavo-pevné srajdy, to bylo sranda vyčistit.
Pitris píše: čtv úno 15, 2024 17:56
memartin píše: stř úno 14, 2024 11:30 Ještě jsem našel Mannol Legend Ester 0W-40 co splňuje a3/b3/b4 a specifikace M2,N2,Z2....
Já bych asi zůstal spíš třeba u toho Shellu Helix Ultra. A 5w40 nebo 0w40. Ten Mannol je průměr, standard a Shell Helix nabídne víc....
Tady je (sice ne nejčerstvější) rozbor a na základovém oleji šetřili, byť aditivační balíček zas tak marný nebude.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/207 ... 0-svezhee/
Říkám, ten Mannol Legend je standard a dá se. Ale Shell Helix Ultra za podobný peníze nabídne víc - a zřejmě i co do nízkoteplotních vlastností. Je sice možné že od doby testu recepturu pozměnili, ovšem nemyslím si že by ona případná změna byla (v dnešní době) k lepšímu ☹️
Asi to tak dopadne. Auto půjde z domu, tak ho pošlu na vandr aspoň s dobrým olejem..
Colommbo píše: stř úno 14, 2024 12:48 Foukaná naftová jednatrojka pracující na pokraji svých sil...
Mocných 70 koní nikoho neohromí, ale 180nm díky malému turbu nastupující relativně brzo tomu dávají na odpich slušnou dynamiku. Nad 100kmh už ale absence objemu a většího turba dáva o sobě vědět, dochází tomu dech a spotřeba jde navrch, vyrovnávající se větším objemům. Zase ale zvuk toho jednoduchého CR nechává VW rotačky/PDčka daleko za sebou. Ty 96kw jdou poznat že jedou na 50m daleko. (to že tohle JTD zní jako když přijede pošťák co nestíhá neodepřu)
Městský diesel, no, tam kam nepatří. Takže by neměl existovat :?: Tyhle experimenty už dnes nepotkáme.
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od Pitris »

Řekl bych že (zrovna) Colommbovi je celkem fuk kdo kde s čím jezdí, a že to "naftová jednatrojka pracující na pokraji svých sil..." bylo myšleno tak že tyto malé turbodiesely jsou výkonnově našponované a pokud navíc ještě dlouhý vyměnný interval oleje, kterého tam moc není a tím pádem brzy to co tam je už není olej, tak.... :arrow: 👎
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte bře 19, 2024 18:27, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od Colommbo »

Kde je to celé potřeba podepsat...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od memartin »

To byla spíše taková řečnická otázka, to jestli by malý diesel do města měl existovat, hlavně že je ta doba pryč. Vůbec jsem se tím neurazil.
Jasně, že z toho intervalu je zle. V té době, kdy se takové auta skupovaly do flotil, opravdu při výběru vyhrávaly ty, které musely servis navštěvovat míň často, takže výrobci takhle podváděli se záměrem většího prodeje, byť výměna oleje je pouze údržba..
bjukemen píše: stř úno 14, 2024 14:53 nepoznam nikoho kto by olej menil po 30 000km
Já znám jednoho člověka, co takhle jezdí se svým VW group vozítkem s 1.5 tsi. Ten těch 30 ale najede během jednoho roku, někdy i dřív, takže..čert to vem. Stejně jako první majitel na nějaké dlouhodobé následky nedojde... A jestli jo, tak říct si stejně nedal.
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od memartin »

Tak jsem se bouchnul do hlavy když jsem trochu třídil regál s olejema a filtry. Našel jsem tam v zásobě purflux filtr na fiata. Na tom jsem olej měnil skoro před měsícem a samozřejmě jsem při objednávce vzal jiný (herth buss) a dal ho do auta. :?
Jinak eurol je po 700 kilometrech stále čirý, lehce nahnědlý. Frčím skoro jen trasu 100km 2x týdně, svižnějším tempem, o víkendu max nějaké posuny. Po třech letech s litrovými atmoškami si faakt užívám že to nějak zrychluje :D a drží tempo kolem 100 a nad bez pocitu týrání a víru v nádrži :D
A taky už chápu proč zarytí nafťáci řikají že atmo je líné.. to jen z toho neumí vyžvíkat :D
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od Pitris »

memartin píše: stř dub 10, 2024 17:35A taky už chápu proč zarytí nafťáci řikají že atmo je líné.. to jen z toho neumí vyžvýkat :D
Ve srovnání turbo nafty (při zhruba stejném obsahu) je atmo nafta dělník. Táhne, vydrží ale nejede. Atmo benzin línej není, ale chce tak o dva-tři tisíce otáček víc. A turbo benzin si jede vyšší ligu :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od memartin »

Kamarádka měla swift sport, 1.6 96kw. "Nejede to". Teď má 1.6tdi 85kw a je strašně spokojená :roll: Neumí jezdit s celým rozsahem otáček. Je jí to proti srsti :D
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od Colommbo »

Jak říkával jeden kolega "Každej jsme jiná člověci" a já tu dámu chápu, mám to nastavené podobně. Asi i proto preferuju vyšší objem motoru (který mimochodem ničím nenahradíš :) ), protože pak mi k naprosté spokojenosti stačí otáčkové spektrum do 4tis./min. Ale taky vím, že s benzínovou jednašestkou se musí jezdit jinak. A kdo to nerespektuje, může nabýt dojmu, že "to auto nejede."
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT

Příspěvek od memartin »

Colommbo píše: stř dub 10, 2024 20:47 Jak říkával jeden kolega "Každej jsme jiná člověci" a já tu dámu chápu, mám to nastavené podobně. Asi i proto preferuju vyšší objem motoru (který mimochodem ničím nenahradíš :) ), protože pak mi k naprosté spokojenosti stačí otáčkové spektrum do 4tis./min. Ale taky vím, že s benzínovou jednašestkou se musí jezdit jinak. A kdo to nerespektuje, může nabýt dojmu, že "to auto nejede."
Tak ten svišť byl zrovna vysokootáčkový motor. Prostě raketka na naše okresky.
Ona do práce jezdí firemním nafťákem, tak jsem jí říkal, to bys uživila i osmiválec; jezdí se s tím jen projet nebo za kamarády, možná 3000km za rok. Né ona prostě naftu :D
Objem nenahradím, ale ty litrovky jsem si nevybral, polko je v rodině 15 let a už bylo nahrazeno jiným plyňákem, no a žotka střežím jako oko v důlku po dědému, který mě do aut dostal a odešel když mi bylo 12. První auto ve kterým jsem si zatočil volantem, na klíně.
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Odpovědět