Objasnenie ohľadom noriem FIAT
Moderátor: Colommbo
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
presne tak, taka selenia 20K vyzera parametrovo na velmi zaujimavy olej, kazdopadne podla mna je to vyssia kvalita, vzhladom aj na zakladove oleje az je to samozrejme pravda co sa uvadza :p
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
Tyhle normy Fiat, GM, PSA a další nedodržuju. Nejsou tak rozšířený jako MB a VW. Stačí jen vědět co ta jaká norma znamená. Stejně vycházejí z ACEA. Pak se může zvolit i olej co je nemá.
Fiat 9.55535-H2 pokuď mám třeba tuhle normu předepsanou, tak tam dám minimálně A3/B3 stejně ten olej bude plnit i MB 229.3 a ta je přísnější než ACEA A3/B3.
(H2 je klasika pro benzíny A3 s HTHS viskozitou větší jak 3.5 neni to nic speciálního, abych musel hledat flašku s Fiatem a platit víc.)
Když nenajdeš tu specifikaci co znamená, tak koukneš na oleje co ji mají a porovnáš s dalšíma specifikacema ACEA, VW a MB co ten olej taky má. A z toho dovodíš co je to zač. Pokuď se v tom nevyznáš pak je lepší koupit flašku kde máš tu specifikaci Fiat napsanou a nepřemýšlet o tom. Tyhle specifikace automobilek nejsou zázračný, protože každá flaška jich splňuje několik, tak ani nemůžou být.
Fiat 9.55535-H2 pokuď mám třeba tuhle normu předepsanou, tak tam dám minimálně A3/B3 stejně ten olej bude plnit i MB 229.3 a ta je přísnější než ACEA A3/B3.
(H2 je klasika pro benzíny A3 s HTHS viskozitou větší jak 3.5 neni to nic speciálního, abych musel hledat flašku s Fiatem a platit víc.)
Když nenajdeš tu specifikaci co znamená, tak koukneš na oleje co ji mají a porovnáš s dalšíma specifikacema ACEA, VW a MB co ten olej taky má. A z toho dovodíš co je to zač. Pokuď se v tom nevyznáš pak je lepší koupit flašku kde máš tu specifikaci Fiat napsanou a nepřemýšlet o tom. Tyhle specifikace automobilek nejsou zázračný, protože každá flaška jich splňuje několik, tak ani nemůžou být.
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
cize chces tym povedat ze vyrobca si ich vycucal z prsta.?
a tym sa mi natiska otazka preco v lubrizole niesu uvedene Fiat normy..
ps: k akej norme ma najblizsie fiat 9.55535 D2
a tym sa mi natiska otazka preco v lubrizole niesu uvedene Fiat normy..
ps: k akej norme ma najblizsie fiat 9.55535 D2
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
Fiat 9.55535-D2 – vysoce výkonné oleje pro benzínové motory, interval výměny 1 rok - tudíž zřejmě A3bjukemen píše:....k akej norme ma najblizsie fiat 9.55535 D2
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
nepomylil si sa Pitris.? D2 je pre dieslove motory cize B3, ale skorej ma zaujima preco nieje uvedena v lubrizole v tom grafe aby sa to dalo porovnat
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
D2 by měla být benzinová.... http://www.oleje-pema.cz/cs/firemni-nor ... kTck79rLIU
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
sudruhovia tam maju chybu je to diesel norma, mali by si to opravit
kazdopadne vhodnou a zaroven aj kvalitnou nahradou namiesto selenie by mohli byt oleje ENI (agip)
kazdopadne vhodnou a zaroven aj kvalitnou nahradou namiesto selenie by mohli byt oleje ENI (agip)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
Čéče možná máš recht. http://www.e-panolin.cz/?vykonnostni-tridy,9
D2 - Olej pro naftové motory se standartní charakteristikou. Asi bych to přirovnal k ACEA B2
(....bo N2 je s velmi dobrou charakteristikou a minimální požadavky ACEA A3/B4-04)
D2 - Olej pro naftové motory se standartní charakteristikou. Asi bych to přirovnal k ACEA B2
(....bo N2 je s velmi dobrou charakteristikou a minimální požadavky ACEA A3/B4-04)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
Je to už starší téma ale koukám na Selenii 20K a podle parametrů žádný zázrak - viskozita normální jako každý druhý olej, viskozitní index 150=podprůměr a TBN 7=slabota, bod tuhnutí -27 nic moc... Takže jsou lepší a levnější oleje. Měl jsem Selenii v Puntu II co jsem koupil ojeté a motor byl pěkně zašlemovaný. No asi jezdil jen pojížďky.. ale Selenia šla ven. Dal jsem tam Finke Aviaticon a teď dám Shell Helix Ultra, podle parametrů Shell Helix moc nemá konkurenci, hlavně za studena.
Zajímavé stránky - zkuste srovnat s konkurencí(v pravém sloupci): http://www.lubebase.com/cgi-bin/ctl/lub ... -40?id=430
Zajímavé stránky - zkuste srovnat s konkurencí(v pravém sloupci): http://www.lubebase.com/cgi-bin/ctl/lub ... -40?id=430
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
čau, oživím starší vlákno, jelikož budu přetěsňovat výměník voda/olej, tak rovnou asi vyměním olej, nemá najeto ani 2000 km, ale dával jsem ho do jetého motoru co dorazil na paletě - (soudě dle ventilů co byly brutálně zasraný olejovým mazem z PCV a karbonem jezdil po městě) v létě. Dost toho najel na volnoběh a po areálu testovací jízdy, dokud se s autem ještě pracovalo, tak bych ho chtěl lehce propláchnout. Na mou běžnou trasu začal jezdit až v prosinci.Pitris píše: ↑úte zář 08, 2015 13:51 Fiat 9.55535-G1 - oleje řady „Fuel economy“ se sníženou viskozitou pro benzínové motory, interval výměny 2 roky
Fiat9.55535-G2 - vysoce výkonné oleje pro benzínové motory, interval výměny 1 rok
Fiat 9.55535-H2 – vysoce výkonné oleje pro benzínové motory, interval výměny 1 rok
Fiat9.55535-H3 – vysoce výkonné oleje pro benzínové motory, interval výměny 1 rok
Fiat 9.55535-D2 – vysoce výkonné oleje pro benzínové motory, interval výměny 1 rok
Fiat 9.55535-M2 - pro benzínové a naftové motory
Fiat 9.55535-N2 - pro benzínové a naftové motory včetně vysoce přeplňovaných turbomotorů
Fiat 9.55535-Z2 – vysoce výkonný olej pro benzínové a naftové motory, taktéž použitelný u speciálních turbomotorů
Fiat 9.55535-S1 - motorové oleje řady „Fuel economy“ se sníženou viskozitou určené pro naftové motory vybavené systémem DPF a také pro benzínové motory, interval výměny je 2 roky, přibližně odpovídá normě ACEA C1/C2
Zkoumám co do 1.3 jtd bez dpf nalít za olej. Napadá mě v normální cenové hladině (půjde z domu) Shell helix ultra nebo Motul Xcess 8100 splňující N2, M2, Z2. Normu M2 splňuje ještě Eurol Super Lite a3/B4. Teď tam je mobil S3000 5w-40, myslím že má specifikaci M2.
K autu příručku nemám, na internetu se přesné požadované specifikace nedohledám a když jo tak to jsou 5w30 pro motory S DPF. Mazací plány doporučují selenii K, kdybych si to nechával tak s tím nemám problém.
polo 1.0 mpi LPG valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
106 1.0i: mannol 10w40
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
Úplně klidně
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
Hľadaj ACEA B3/4 je ich kopec hlavne 5W40
5W30 už pomenej,ale dá sa aj taký nájsť. Väčšinou sú už s C-éčko tj pre DPF
Možností máš habadej
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
Ještě jsem našel Mannol Legend Ester 0W-40 co splňuje a3/b3/b4 a specifikace M2,N2,Z2. Sice už je po zimě.. ale na studený provoz tyto motory trpí. Hlavně řetězový rozvod, který po 160tkm nechrastí
polo 1.0 mpi LPG valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
106 1.0i: mannol 10w40
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
Aj ten je kľudne použiteľný aj keď zima pomaly končí. Nakoľko je to SAE trieda 0W40 tak tento olej je vhodný dá sa povedať celoročne. Akurát teda čím väčšie rozpätie je medzi tými číslami pred a za W tak rýchlejšie degraduje tj lepšie je nastaviť výmenu cca 10tis.km/rok
Inak tie Fiaťácke normy nerieš. To je skôr pre tých čo sa nevedia zorientovať podľa ACEA normy. Ty máš diesel bez DPF takže ak siahneš po akomkoľvek oleji s ACEA B3/B4 tak to bude ok aj keď nebude mať Fiaťácku normu
Inak tie Fiaťácke normy nerieš. To je skôr pre tých čo sa nevedia zorientovať podľa ACEA normy. Ty máš diesel bez DPF takže ak siahneš po akomkoľvek oleji s ACEA B3/B4 tak to bude ok aj keď nebude mať Fiaťácku normu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Objasnenie ohľadom noriem FIAT
Kratší interval definitivně, 8 - 10 tisíc max. Ty 3 litry oleje degradují dost rychle, fiat tomu nastavil interval 30t, pak ty motory nemají padat.jerome píše: ↑stř úno 14, 2024 11:43 Aj ten je kľudne použiteľný aj keď zima pomaly končí. Nakoľko je to SAE trieda 0W40 tak tento olej je vhodný dá sa povedať celoročne. Akurát teda čím väčšie rozpätie je medzi tými číslami pred a za W tak rýchlejšie degraduje tj lepšie je nastaviť výmenu cca 10tis.km/rok
Inak tie Fiaťácke normy nerieš. To je skôr pre tých čo sa nevedia zorientovať podľa ACEA normy. Ty máš diesel bez DPF takže ak siahneš po akomkoľvek oleji s ACEA B3/B4 tak to bude ok aj keď nebude mať Fiaťácku normu
Díky za objasnění norem.
polo 1.0 mpi LPG valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
106 1.0i: mannol 10w40
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40