O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od Pitris »

Tome máš pravdu - ACEA C1 a C4 jsou "low" a C2 a C3 jsou "mid" saps....

A Ty jerome v tomto případě pravdu nemáš protože olej 505.01 je oproti 505.00 jinak aditivovaný.
Ten motor TDI-PD je konstrukčně odlišný od rotačky a vačka je tam o dost více namáhaná - a právě tomu je olej 505.01 přizpůsoben aditivy. Olej 505.01 do rotačky můžeš, olej 505.00 do PéDé-čka NE :!:
A to je třeba případ toho Castrolu - má 505.01 i 505.00. Může do obého.... A co jde o VW 507, ano - je to olej (podle VW) pro (téměř) všechny jejich nafťáky, ale ne do všech z nich je to ideální řešení.... :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od lengy60 »

Předsedo dovolím si nesouhlasit.Total Ineo ECS 5W-30 je C2 a MID SAPS rozhodně není. :D
http://catalog.lubricants.total.com/aut ... -ecs-5w-30
A co teprve Total Ineo First 0W-30,který plní C1 i C2. :lol:
http://catalog.lubricants.total.com/aut ... irst-0w-30
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od Pitris »

Cituji ze zdroje Millers oils: :arrow: Máme čtyři kategorie "high SAPS (vysoký obsah sulfátového popela, síry a fosforu)" pro benzínové a lehké naftové agregáty (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5) a čtyři kategorie Cx (C1, C2, C3 a C4) s nižším obsahem tedy "lower SAPS" pro vozy vybavené moderními výfukovými systémy, zejména DPF. S těchto čtyřech Cx jsou pouze C1 a C4 skutečné LOW SAPS, protože mají limity síry ≤ 0.2% a sulfátového popela ≤ 0.5%.
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4.
:arrow:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od lengy60 »

Já o tomhle vím,četl jsem to,ale asi bude dost záležet na konkrétní značce a oleji. :wink: Například Mobil 1 ESP Formula 5W-30 bude MID SAPS,taky plní i C3,ale INEO je čistokrebná grcka :twisted: ,oboje jsem vyzkoušel a rozdíl byl markantní. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od lengy60 »

A ještě něco se mi nepozdává a to tohle....
Pitris:Cituji ze zdroje Millers oils: :arrow: Máme čtyři kategorie "high SAPS (vysoký obsah sulfátového popela, síry a fosforu)" pro benzínové a lehké naftové agregáty (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5)
Že by oleje A1/B1 a A5/B5 byly HIGH SAPS a měly vysoký obsah popela atd. si nemyslím,protože do mého motoru je určen dle výrobce olej C2, A5/B5 s nízkým obsahem výše uvedených ingrediencí.
Samozřejmě,že dnes už se nesmí C a A uvádět souběžně,ale takhle to ještě před pár lety bylo.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od Jezevcik »

Ty normy se různě prolínají a obávám se, že přesnou odpověď na tuto otázku nezná nikdo. Tedy, někdo jo, ale nikdo neví kdo.

Zeptám se znovu, ví někdo, jaký je požadavek VW 507.00, co se obsahu SAPS týče?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od Pitris »

Miro taky mě přijde že je v těch normách maglajz
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od Pitris »

Tome třeba něco vyštrachá alfi nebo e-panolin....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od Jezevcik »

Poslal jsem SZ oboum.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od lengy60 »

Třeba tady ten Ineo http://catalog.lubricants.total.com/sit ... 3%20EN.pdf
je podle těch hodnot spíše LOW než MID.Problém je,že u jiných olejů to takhle dopodrobna uvedeno není. :?
Například tady se nedovíme nic. :oops: http://catalog.lubricants.total.com/sit ... 4%20EN.pdf
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od Jezevcik »

Můj dotaz:

Ahoj Alfi, nevíš, jaký je požadavek VW 507.00 na obsah SAPS? Má to být MID nebo LOW? Čemu by to přibližně odpovídalo v ACEA Cx?
Díky moc.


Alfiho odpověď:

Ahoj, standardně pod 1%, spíš míň (0,8) a překrývá se to ACEA C3. Samozřejmě pak jsou i téměž bezsirné základové oleje se standardní HTHS s použitými drahými aditivy, kde to může být i C2. (Mobil 1 ESP nebo Yacco Lube DE). Některé informace fabrika ani nepustí, odpoví "kdo to potřebuje vědět?..."
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od lengy60 »

No a nejlepší je LL LOW SAPS olej,který plní ACEA C2,C3 A3/B4-07 A3/B3 07 a API SM i SL dohromady. :lol:
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... O-5W-30-4l
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
e1H

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od e1H »

Ten olej v tom motore môže nechať. Totiž z nejakého dôvodu ma napadlo, že by sme sa mohli pozrieť aj na web stránku výrobcu toho oleja.

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 5W-30.aspx
PLATINUM MaxExpert XD 5W–30
Quality class: API: SN, ACEA: C3, C2
Viscosity grad: SAE: 5W-30

Aprobats:
MB-Approval 229.51

Meets requirements of:
PSA B712290
General Motors GM Dexos 2
VW 502 00/ 505 01
VW 502 00/ 505 00
FIAT 9.55535-S1
Podľa technických parametrov to vyzerá byť na mid SAPS. Je divné, že olej spĺňa súčasne aj VW 505.00 aj 505.01, ale evidentne to majú na webe ešte po starom, keď to ešte bolo možné.

Ja by som olej v motore nechal, ale skôr by som vymenil mechanika. Ak totiž objednáva oleje Orlen (nemám nič proti tejto značke), tak je evidentné, že kde berie aj ostatné náhradné diely. :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od Pitris »

Tak v tom případě ano - může tam být. Přiznám se že já vycházel z informace od Jirky, že olej je 505.00. Na TL mě podívat se nenapadlo....:(
....ale je to "volaaké čudné" že na obale je něco onačejšího než v TL....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?

Příspěvek od alfi166silver »

lengy60 píše:No a nejlepší je LL LOW SAPS olej,který plní ACEA C2,C3 A3/B4-07 A3/B3 07 a API SM i SL dohromady. :lol:
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... O-5W-30-4l
Jak to měla fabrika napsaný, tak jsem to převzal :).
Ale dá se to vysvětlit takhle :D, pro GM-Opel je to vlastně LongLife, a reálný MID Saps může pro Opel být "Low saps" :). C2/C3 bylo dříve , když objemový obsah síry a HTHS viskozita byla přesně na hranici (jako první takto označoval oleje Exxon Mobil). Podle současné legislativy by to už takto do budoucna označováno nemělo být. Výrobce se musí rozhodnout, kam ten olej zařadí, jestli C2 nebo C3. Ve finále bude jeden olej ve dvou flaškách s rozdílným názvem na labelu :D.
Odpovědět