O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Moderátor: Colommbo
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Tome máš pravdu - ACEA C1 a C4 jsou "low" a C2 a C3 jsou "mid" saps....
A Ty jerome v tomto případě pravdu nemáš protože olej 505.01 je oproti 505.00 jinak aditivovaný.
Ten motor TDI-PD je konstrukčně odlišný od rotačky a vačka je tam o dost více namáhaná - a právě tomu je olej 505.01 přizpůsoben aditivy. Olej 505.01 do rotačky můžeš, olej 505.00 do PéDé-čka NE
A to je třeba případ toho Castrolu - má 505.01 i 505.00. Může do obého.... A co jde o VW 507, ano - je to olej (podle VW) pro (téměř) všechny jejich nafťáky, ale ne do všech z nich je to ideální řešení....
A Ty jerome v tomto případě pravdu nemáš protože olej 505.01 je oproti 505.00 jinak aditivovaný.
Ten motor TDI-PD je konstrukčně odlišný od rotačky a vačka je tam o dost více namáhaná - a právě tomu je olej 505.01 přizpůsoben aditivy. Olej 505.01 do rotačky můžeš, olej 505.00 do PéDé-čka NE
A to je třeba případ toho Castrolu - má 505.01 i 505.00. Může do obého.... A co jde o VW 507, ano - je to olej (podle VW) pro (téměř) všechny jejich nafťáky, ale ne do všech z nich je to ideální řešení....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Předsedo dovolím si nesouhlasit.Total Ineo ECS 5W-30 je C2 a MID SAPS rozhodně není.
http://catalog.lubricants.total.com/aut ... -ecs-5w-30
A co teprve Total Ineo First 0W-30,který plní C1 i C2.
http://catalog.lubricants.total.com/aut ... irst-0w-30
http://catalog.lubricants.total.com/aut ... -ecs-5w-30
A co teprve Total Ineo First 0W-30,který plní C1 i C2.
http://catalog.lubricants.total.com/aut ... irst-0w-30
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Cituji ze zdroje Millers oils: Máme čtyři kategorie "high SAPS (vysoký obsah sulfátového popela, síry a fosforu)" pro benzínové a lehké naftové agregáty (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5) a čtyři kategorie Cx (C1, C2, C3 a C4) s nižším obsahem tedy "lower SAPS" pro vozy vybavené moderními výfukovými systémy, zejména DPF. S těchto čtyřech Cx jsou pouze C1 a C4 skutečné LOW SAPS, protože mají limity síry ≤ 0.2% a sulfátového popela ≤ 0.5%.
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4.
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Já o tomhle vím,četl jsem to,ale asi bude dost záležet na konkrétní značce a oleji. Například Mobil 1 ESP Formula 5W-30 bude MID SAPS,taky plní i C3,ale INEO je čistokrebná grcka ,oboje jsem vyzkoušel a rozdíl byl markantní.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
A ještě něco se mi nepozdává a to tohle....
Samozřejmě,že dnes už se nesmí C a A uvádět souběžně,ale takhle to ještě před pár lety bylo.
Že by oleje A1/B1 a A5/B5 byly HIGH SAPS a měly vysoký obsah popela atd. si nemyslím,protože do mého motoru je určen dle výrobce olej C2, A5/B5 s nízkým obsahem výše uvedených ingrediencí.Pitris:Cituji ze zdroje Millers oils: Máme čtyři kategorie "high SAPS (vysoký obsah sulfátového popela, síry a fosforu)" pro benzínové a lehké naftové agregáty (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5)
Samozřejmě,že dnes už se nesmí C a A uvádět souběžně,ale takhle to ještě před pár lety bylo.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Ty normy se různě prolínají a obávám se, že přesnou odpověď na tuto otázku nezná nikdo. Tedy, někdo jo, ale nikdo neví kdo.
Zeptám se znovu, ví někdo, jaký je požadavek VW 507.00, co se obsahu SAPS týče?
Zeptám se znovu, ví někdo, jaký je požadavek VW 507.00, co se obsahu SAPS týče?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Miro taky mě přijde že je v těch normách maglajz
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Tome třeba něco vyštrachá alfi nebo e-panolin....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Poslal jsem SZ oboum.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Třeba tady ten Ineo http://catalog.lubricants.total.com/sit ... 3%20EN.pdf
je podle těch hodnot spíše LOW než MID.Problém je,že u jiných olejů to takhle dopodrobna uvedeno není.
Například tady se nedovíme nic. http://catalog.lubricants.total.com/sit ... 4%20EN.pdf
je podle těch hodnot spíše LOW než MID.Problém je,že u jiných olejů to takhle dopodrobna uvedeno není.
Například tady se nedovíme nic. http://catalog.lubricants.total.com/sit ... 4%20EN.pdf
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Můj dotaz:
Ahoj Alfi, nevíš, jaký je požadavek VW 507.00 na obsah SAPS? Má to být MID nebo LOW? Čemu by to přibližně odpovídalo v ACEA Cx?
Díky moc.
Alfiho odpověď:
Ahoj, standardně pod 1%, spíš míň (0,8) a překrývá se to ACEA C3. Samozřejmě pak jsou i téměž bezsirné základové oleje se standardní HTHS s použitými drahými aditivy, kde to může být i C2. (Mobil 1 ESP nebo Yacco Lube DE). Některé informace fabrika ani nepustí, odpoví "kdo to potřebuje vědět?..."
Ahoj Alfi, nevíš, jaký je požadavek VW 507.00 na obsah SAPS? Má to být MID nebo LOW? Čemu by to přibližně odpovídalo v ACEA Cx?
Díky moc.
Alfiho odpověď:
Ahoj, standardně pod 1%, spíš míň (0,8) a překrývá se to ACEA C3. Samozřejmě pak jsou i téměž bezsirné základové oleje se standardní HTHS s použitými drahými aditivy, kde to může být i C2. (Mobil 1 ESP nebo Yacco Lube DE). Některé informace fabrika ani nepustí, odpoví "kdo to potřebuje vědět?..."
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
No a nejlepší je LL LOW SAPS olej,který plní ACEA C2,C3 A3/B4-07 A3/B3 07 a API SM i SL dohromady.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... O-5W-30-4l
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... O-5W-30-4l
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Ten olej v tom motore môže nechať. Totiž z nejakého dôvodu ma napadlo, že by sme sa mohli pozrieť aj na web stránku výrobcu toho oleja.
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 5W-30.aspx
Ja by som olej v motore nechal, ale skôr by som vymenil mechanika. Ak totiž objednáva oleje Orlen (nemám nič proti tejto značke), tak je evidentné, že kde berie aj ostatné náhradné diely.
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 5W-30.aspx
Podľa technických parametrov to vyzerá byť na mid SAPS. Je divné, že olej spĺňa súčasne aj VW 505.00 aj 505.01, ale evidentne to majú na webe ešte po starom, keď to ešte bolo možné.PLATINUM MaxExpert XD 5W–30
Quality class: API: SN, ACEA: C3, C2
Viscosity grad: SAE: 5W-30
Aprobats:
MB-Approval 229.51
Meets requirements of:
PSA B712290
General Motors GM Dexos 2
VW 502 00/ 505 01
VW 502 00/ 505 00
FIAT 9.55535-S1
Ja by som olej v motore nechal, ale skôr by som vymenil mechanika. Ak totiž objednáva oleje Orlen (nemám nič proti tejto značke), tak je evidentné, že kde berie aj ostatné náhradné diely.
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Tak v tom případě ano - může tam být. Přiznám se že já vycházel z informace od Jirky, že olej je 505.00. Na TL mě podívat se nenapadlo....
....ale je to "volaaké čudné" že na obale je něco onačejšího než v TL....
....ale je to "volaaké čudné" že na obale je něco onačejšího než v TL....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Re: O2 BLS olej 505.00 - mám nechat ?
Jak to měla fabrika napsaný, tak jsem to převzal .lengy60 píše:No a nejlepší je LL LOW SAPS olej,který plní ACEA C2,C3 A3/B4-07 A3/B3 07 a API SM i SL dohromady.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... O-5W-30-4l
Ale dá se to vysvětlit takhle , pro GM-Opel je to vlastně LongLife, a reálný MID Saps může pro Opel být "Low saps" . C2/C3 bylo dříve , když objemový obsah síry a HTHS viskozita byla přesně na hranici (jako první takto označoval oleje Exxon Mobil). Podle současné legislativy by to už takto do budoucna označováno nemělo být. Výrobce se musí rozhodnout, kam ten olej zařadí, jestli C2 nebo C3. Ve finále bude jeden olej ve dvou flaškách s rozdílným názvem na labelu .