nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Moderátor: Colommbo
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Takže z nabídky oleje.cz nejlépe asi toto? http://www.oleje.cz/p/millers-oils-trid ... -5-l--7835
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Nejsem takový borec,jako zdejší bardi,ale do 1.8 benzínu z roku 2004 bych směle nalil kvalitní 5W-40 s normální HTHS viskozitou.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
to otass: Balíček aditiv je sice pěkná věc, ale pro kvalitu oleje ve smyslu mazání a ochrany motoru je podstatná (samozřejmě kromě správného intervalu výměny) HTHS viskozita. A to je právě to:
Ford povoluje oleje se sníženou HTHS viskozitou, ale hlavně kvůli nižším emisím. To jsou ty ACEA A1/B1/C1/C2, které jsou u nás běžně dostupné převážně v SAE 5w30. Ale nic motoru neuděláš - ba právě naopak - když dáš olej A3/B3 s normální HTHS viskozitou, který má pevnější olejový film....
....v A3/B3 jsou i oleje 5w30 (třeba ten Trident) a pak všechny xw40 a výš....
Ford povoluje oleje se sníženou HTHS viskozitou, ale hlavně kvůli nižším emisím. To jsou ty ACEA A1/B1/C1/C2, které jsou u nás běžně dostupné převážně v SAE 5w30. Ale nic motoru neuděláš - ba právě naopak - když dáš olej A3/B3 s normální HTHS viskozitou, který má pevnější olejový film....
....v A3/B3 jsou i oleje 5w30 (třeba ten Trident) a pak všechny xw40 a výš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Ale v článku Vlastnosti motorových olejů - HTHS viskozita a lehkoběžné oleje se doslova uvádí: Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film.
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... ezne-oleje
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... ezne-oleje
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Přeložím, oleje s větším filmem má zaručený stupeň jeho pevnosti, proto ten tenší film musí obsahovat složky aby se vyrovnal nebo předčil pevnost toho normálního. Ale to není vše, tenká vrstva, ikdyž s menším filmem sice motor umaže, ale jen do určité teploty, pak se potrhá , protože je tam toho oleje málo - příčina, olej jen nemaže ale i ochlazuje a proto nula nic na válci nic neutěsní ani nic neuchladí , začne se přepalovat trhat film , zapékat kroužky.......důsledky známe........
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Pevnější zde = ne tvrdší nebo lepší, ale tlustší, teplotně odolnější a lépe vymezující vůle v motoru.Pitris píše:....olej A3/B3 s normální HTHS viskozitou, který má pevnější olejový film....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Mohu potvrdit a to mi můj výrobce předepsal "pouze" A5/B5.Pokud nevěříš,tak si tady můžeš počíst.Hombre píše:Přeložím, oleje s větším filmem má zaručený stupeň jeho pevnosti, proto ten tenší film musí obsahovat složky aby se vyrovnal nebo předčil pevnost toho normálního. Ale to není vše, tenká vrstva, ikdyž s menším filmem sice motor umaže, ale jen do určité teploty, pak se potrhá , protože je tam toho oleje málo - příčina, olej jen nemaže ale i ochlazuje a proto nula nic na válci nic neutěsní ani nic neuchladí , začne se přepalovat trhat film , zapékat kroužky.......důsledky známe........
http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... 15-15.html
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Je docela zajímavé, že ten samý autor v článku "Mazivářské mýty, Mýtus osmý - Mazací schopnost motorového oleje" píše pravý opak tvrzení z výše uvedeného odkazu: Čím je HTHS viskozita vyšší, tím je většinou vyšší i pevnost mazacího filmu. http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... veho-oleje
A teď si můžeme asi vybrat.
Ale protože viskozity např. 40 a 50 už byly i v dobách motoristického pravěku a tyto oleje zcela jistě nebyly tak výkonné jako dnešní oleje, věřím víc tomu, že viskozita nemá s pevností mazacího filmu moc společného.
A teď si můžeme asi vybrat.
Ale protože viskozity např. 40 a 50 už byly i v dobách motoristického pravěku a tyto oleje zcela jistě nebyly tak výkonné jako dnešní oleje, věřím víc tomu, že viskozita nemá s pevností mazacího filmu moc společného.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Nějak nerozumím jazyku tvého kmene...Mnd píše:...Ale protože viskozity např. 40 a 50 už byly i v dobách motoristického pravěku...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Nevím jestli zde má cenu něco vysvětlovat, když Mnd nechce (nebo neumí) chápat jak je myšleno v tomto případě slovo "pevnější"....
A krom toho plete dohromady viskozitu kinematickou v jednotkách mm2s-1 a dynamickou (HTHS), která je součinem kinematické viskozity a hustoty v jednotkách mPa.s
Proto taky oleje se sníženou HTHS viskozitou mají onu do 3,5mPa.s max. a s normální nad 3,5mPa.s.
Proto taky ty jím zmíněné "40 a 50-ky" mívají HTHS viskozitu od těch 3,5 do 5-ti a 60-ky okolo 6-ti.
Aby byl olejový film tlustší, teplotně odolnější a lépe vymezující vůle v motoru - prostě pevnější
A krom toho plete dohromady viskozitu kinematickou v jednotkách mm2s-1 a dynamickou (HTHS), která je součinem kinematické viskozity a hustoty v jednotkách mPa.s
Proto taky oleje se sníženou HTHS viskozitou mají onu do 3,5mPa.s max. a s normální nad 3,5mPa.s.
Proto taky ty jím zmíněné "40 a 50-ky" mívají HTHS viskozitu od těch 3,5 do 5-ti a 60-ky okolo 6-ti.
Aby byl olejový film tlustší, teplotně odolnější a lépe vymezující vůle v motoru - prostě pevnější
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Pitris, já ti pomohu , ten olejový film je soudržnější při vyšších teplotách a namáhání, aby to Mnd pochopil.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Nezlobte se na mně, ale s tím nesouhlasím. Na kvalitu oleje ve smyslu mazání a ochrany motoru není důležitá HTHS viskozita ani x-Wy viskozita, ale výkonostní třída oleje.
Nebo si snad myslíte, že motor je nejlépe mazán a chráněn když je olej studený a má vysokou viskozitu?
Nebo si snad myslíte, že motor je nejlépe mazán a chráněn když je olej studený a má vysokou viskozitu?
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Ale vždyť přece výkonnostní třída oleje souvisí právě třeba s tou HTHS viskozitou...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Mnd - dle tvé logiky bych do motoru mého vzduchem a olejem chlazeného BMW R1150GS nalít místo 20w50 třeba 5W30,když dodržím A3/B3? To si ze mě děláš kozičky že? Ten motor by šel hodně rychle do kytek ...
A to s tou teplotou sem nemotej. Sám dobře víš,že tomu tak není a ani to tu nikdo netvrdil. Ale olej ohřátý na provozní teplotu,který bude hustší bude určitě lépe vymezovat vůle a těsnit,než olej,který bude podstatně řidší - nebo si snad myslíš opak?
A to s tou teplotou sem nemotej. Sám dobře víš,že tomu tak není a ani to tu nikdo netvrdil. Ale olej ohřátý na provozní teplotu,který bude hustší bude určitě lépe vymezovat vůle a těsnit,než olej,který bude podstatně řidší - nebo si snad myslíš opak?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D
Jak napsal Colommbo - vždyť výkonostní třída podle ACEA mimojiné tu HTHS viskozitu řeší a určuje:Mnd píše:Na kvalitu oleje ve smyslu mazání a ochrany motoru není důležitá HTHS viskozita ani x-Wy viskozita, ale výkonostní třída oleje...
A1/B1 - snížená HTHS viskozita
A3/B3 - normální HTHS viskozita
C1 - snížená HTHS viskozita a LOW SAPS
C2 - snížená HTHS viskozita a MID SAPS
C3 - normální HTHS viskozita a MID SAPS
C4 - normální HTHS viskozita a LOW SAPS
A norma API řeší hlavně termooxidační, protikorozní a protioděrové vlastnosti, zušlechťující přísady, odparnost a u dieselů třeba i odolnost proti síře v palivu.
A copak u studeného motoru jsou stejné vůle jako při provozní teplotě?Mnd píše:Nebo si snad myslíte, že motor je nejlépe mazán a chráněn když je olej studený a má vysokou viskozitu?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF