Normy pro 1,9 dci 75 kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Normy pro 1,9 dci 75 kW

Příspěvek od Jezevcik »

Ahoj,tchán si koupil Scénic 1,9 dci,75 kW,r.v.2003 a není k tomu žádné psaní.Zajímalo by mne,jestli nevíte,jaké tam můžou být předepsané normy.Všechny mazací plány řeší akorát viskozitu.Díky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Měla by to být norma Renault RN0710
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Pitrisi,díky,nevíš jestli je tam k tomu nějaký ekvivalent v ACEA nebo API?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Nevím, ale podle olejů, které ji plní, to nebude žádné "vořezávátko". Třeba tady:
http://www.weboil.cz/motorove-oleje/oso ... &mode=list
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Díky moc,to je opravdu docela překvapující.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Našel jsem,že oleje dle normy RN0710 jsou ve viskozitě 5W-40,ale zároveň odpovídají ACEA A3/B4,ve které se vyrábí třeba tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=97
Dal by se teoreticky použít?Kterou normu zde lze brát jako stoprocentně danou.Třeba o normách API jsem četl,že jsou dost orientační,ale některé automobilky ani na jiné nejedou a jiné nedají pokoj s těmi svými.Je jasné,že tam hrají roli i jisté dohody se"spřátelenými"výrobci olejů-specielně u Frantíků.
Tchán je na tyto věci dost choulostivý a rád bych to měl proto na jistotu,ale nechci mu zbytečně vyhazovat prachy z okna.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Firemní normy jsou proto, že někteří výrobci požadují od oleje i "něco", co překračuje výkonnost obecných norem API a ACEA. Vezmi si například třeba benzinovou VW502.00 - to jsou všechno oleje API SJ/SL/SM, ale ne všechny oleje API SJ/SL/SM plní VW502.00. Nebo "oplí" normu GM-LL-B-025 - jsou to všechno oleje ACEA B3, ale ne všechny oleje ACEA B3 plní GM-LL-B-025. A těmi firemními normami se v podstatě upravuje i SAE, protože je mnoho olejů API SL/CF ACEA A3/B3 15w40, ale žádný z nich neplní např. ty VW502.00 a GM-LL-B-025
A když se mrkneš sem http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... _porovnani je tam odstavec "Firemní normy výrobců automobilů a motorů", kde je mimo jiné uvedeno: cituji:
:arrow: Mnoho výrobců automobilů a motorů požaduje od motorových olejů splnění dodatečných požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice testů API nebo ACEA (zahrnuta je např. kompatibilita s těsnícími materiály apod.). :arrow:
Takže asi tak - pokud se nedodrží firemní norma, a použije se "jen podobný" olej (podle API nebo ACEA), tak lze očekávat zkrácení životnosti motoru, a (dřív nebo později) problém......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Normy pro 1,9 dci 75 kW

Příspěvek od Návštěvník »

Jezevcik píše:Ahoj,tchán si koupil Scénic 1,9 dci,75 kW,r.v.2003 a není k tomu žádné psaní.Zajímalo by mne,jestli nevíte,jaké tam můžou být předepsané normy.Všechny mazací plány řeší akorát viskozitu.Díky.
V roce 2003 Renault předepisoval pouze podle ACEA. Firemní normy Renaultu vznikly až v r. 2009 a vztahují se pouze k r.v. 2009 a mladším vozům.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Díky za upřesnění.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Tak tchán vyrazil s tím Scénicem do Rakouska,kde ho to nechalo po asi 200 km viset.Zaplatil odtah do nejbližšího Renault servisu,kde mu po půldenním hledání sdělili,že to vypadá na turbo a oprava by u nich vyšla na 2.000"ojro".Když mi to volal,tak mu říkám,ať to v žádném případě nedělá a nechá to na někom tady u nás.Ona to také vůbec nemusí být pravda.Už jsem jednou podobně fatálně chybnou diagnostiku zažil sám u výměnkářů v autorizovaném servisu na vlastní kůži.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Jezevcik píše:Tak tchán vyrazil s tím Scénicem do Rakouska,kde ho to nechalo po asi 200 km viset.....
Tak to je teda pech. A olej byl předtím již vyměněn, nebo tam byl ještě ten "z bazaru"?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše: Tak to je teda pech. A olej byl předtím již vyměněn, nebo tam byl ještě ten "z bazaru"?
Olej vyměnil těsně před jízdou.Koupil do toho u prodejce Renault olej,který údajně splňuje výše uvedené normy a je za poloviční cenu než Elf.Prý ho ale také dodává Elf.Jeho název je Motrio,k dostání je pouze v síti Renault a stojí okolo 250 Kč/l.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

To Motrio ke starším Renaultům asi patří http://www.renault-local.cz/renault-ces ... zy-renault Možná ten problém souvisel s minulým olejem (bůhvíkdy měněném, a bůhví jakém), nebo vůbec s olejem nesouvisel. Jestli to bylo opravdu turbo, a proč "odešlo".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Auto už je v místním Renaultu.Až bude něco nového,dám vědět.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Tak celá věc je vyřešená.Auto si vzal do parády jeden tuzemský Renault servis,který celkem rychle zjistil,že se nejedná o vadné turbo,ale EGR ventil.
Diagnóza asi čtyřech rakouských specialistů po půldenním hledání byla vyčíslena na 2.000 Euro.Místní servis si vystačil s jedním člověkem a asi
2.000 Kč.
Odpovědět