Norma oleje Valvoline

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Michal

Norma oleje Valvoline

Příspěvek od Michal »

Oleje Valvoline VR1 10W/60 API:SJ a 5W/50 API:SL splňují normy GM 6094M, Ford M2C-153E. Odpovídá to i některým evropským normám ACEA?
Je tento olej použitelný do evropských motorů? Na obalu není schválení VW,ani MB nebo BMW.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

V daném případě můžeš rozhodně vyloučit sníženou HTHS viskozitu, tedy se určitě nejedná o ACEA A1 nebo A5.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

ano, jsou to oleje pro nejvyšší tepelné zatížení, jejich hodnota HTHS při 150°C je min. 3,7 mPa.s, což odpovídá ACEA A3/B3
Michal

Příspěvek od Michal »

Děkuji přesně toto jsem potřeboval vědět.
Ruger

Příspěvek od Ruger »

Chtěl bych nalít do Fábie 1,4 16V olej Valvoline maxlife 10-40W protože je určen pro motory s víc jak 100000km, ale zarazila mě jedna věc. Ve specifikaci nemá uvedenou normu VW, ale jenom ACEA: A3-02/B3-98 API: SL/CF. Tak teď nevím jestli ho koupit nebo ne. Máte s ním zkušenost? Je v něm nějaký rozdíl oproti durablendu?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Myslím si, že ho lze bez obav použít, i když tam není ta norma VW uvedena. Jinak, dá se zřejmě použít i Sunoco Marathon, ale tam ta VW norma taky není uvedena: http://www.oleje-sunoco.cz/cz-detail-142755.html ale pokud by si opravdu chtěl olej pro motory "nad 100tkm", a plnící normu VW, tak Valvoline MaxLife 5w40
http://www.e-valvoline.cz/?p=productsMo ... 40-(1Litr)
Ruger

Příspěvek od Ruger »

No z nějakého důvodu tu normu ten olej nemá. Bojím se kompabilitu s těsněním atd. z toho důvodu se také uvádí vw. Aby v tom nebyl nějakej sajrajt co utěsňuje, ale mimo to dělá ještě něco jiného nechtěného. To Sunoco měl někdo z Vás?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Olej 10W-40 není v mazacích plánech pro tyto motory doporučen a zvláště pro ten 74 kW. Většinou tam je 0-5W.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ruger píše:No z nějakého důvodu tu normu ten olej nemá. Bojím se kompabilitu s těsněním atd. z toho důvodu se také uvádí vw. Aby v tom nebyl nějakej sajrajt co utěsňuje, ale mimo to dělá ještě něco jiného nechtěného. To Sunoco měl někdo z Vás?
no tak použij ten MaxLife 5w40
Ruger

Příspěvek od Ruger »

Anonymous píše:Olej 10W-40 není v mazacích plánech pro tyto motory doporučen a zvláště pro ten 74 kW. Většinou tam je 0-5W.
Kdes na tom byl, že 10-40W se nepoužívá. Pokud má normu vw 500.0 tak nevidím problém.Mám 55kW.
To Pitris: 5-40W je dražší, dávám 10-40W s normou vw a to bohatě stačí. Během 10000km si to ještě cucne tak 0,5l takže taky z toho důvodu tam nechci davat 5-40W, aby si to pak nevzalo ještě víc. Teď zkouším se kterou značkou oleje budu mět nejmenší spotřebu oleje. Měl jsem Total a teda nevím jak ho všichni chválí, že by byl zas tak super. Někdy taky za studena zaklepal. Teď mám mogul tak zvědavej jaká s ním bude spotřeba.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

:arrow: Někdy taky za studena zaklepal. :arrow:
No vidíš, a třeba s tou 5w40 by byl potichu, protože ten motor dřív promaže. Krom toho rozdíl v ceně 90,-korun za litr mi nepřijde zas až tak podstatný. A jestli máš strach o větší spotřebu oleje (i když půl litru na 10tkm je nic), tak bez obav, protože 5w40 i 10w40 budou při provozní teplotě motoru úplně stejné.
Odpovědět