Nissan Almera N15 - převodový a servo olej
Moderátor: Colommbo
Re: Převodový olej - pruplach?
Zbytečné,myšleno pro aditivaci
Já si du dát kofeinovou aditivaci a jdu zas do roboty
Já si du dát kofeinovou aditivaci a jdu zas do roboty
Re: Převodový olej - pruplach?
To pak jo, naprostý souhlas!PePe píše:Zbytečné,myšleno pro aditivaci
Re: Převodový olej - pruplach?
Zvláštní je , když je venku 20°C a víc tak to auto řadí parádně i za studena, ale třeba jak teď byly ráno 3°C tak sem 2ku mohl řadit jen s větším meziplynem
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Převodový olej - pruplach?
dvojka je všeobecně nejblběji řaditelný kvalt. Páč vim,jak to uvnitř funguje a jsem značně deformován letitým řidičstvým z pov.,za studeného oleje téměř vždy dávám,dle otáček,vhodný čistý meziplyn. (3-2) A to prosim pěkně mám převodovku sametovou a jinak spojku využívám v omezené míře.
Re: Převodový olej - pruplach?
Když podřazuju tak až na výjimky dávám vždy meziplyn , za studena když jde to řazení hůř tak při podřazení na 2ku dávám dvojitej meziplyn, pokud zas studena řadím nahoru tak dávám meziplyn jen na 2ku
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Převodový olej - pruplach?
Pro ulehčení synchronům je třeba,pokud mají už špatné zámky,dávat čistej meziplyn,né jeho ošizenou alternativu. A pokud řadíš nahoru,je čistej mezyplyn opak potřebnosti. Ulehčíš zapadnutí ozub.kol tím že 2x vyšlápneš spojku. Stejně jako při řazení dolu s mezyplynem, se lépe srovnají rychlosti do sebe zapadajících kol resp. hlavní a předlohové hřídele.
Je to vyšší dívčí a to se jen tak dnes už nikdo nenaučí,bo bezsynchronní převodovky už skoro nejezdí. Tam se řadilo na ucho,dával meziplyn dle aktuálních otáček a při řazení nahoru pouštěla spojky a dával kvalt i podle rychlosti jízdy a otáček motoru. Jinaks prostě nezařadil nebo s drsnym počítáním zubů.
Kdo rovněž jezdil na PV3S,T 111,některých T 813-5,očesaných Lízách,Karosách s převodovkama Praga ...,někdy i Š 1203 ,bude vědět,vo čem je řeč.
Proto já dodnes sešlapávám spojkovej pedál dolu jen při rozjezdu,pak už jen do půlky a při vyřazování do neutrálu vůbec. Páč mám z dřívější doby velký uši a vim že u dobře fungující převodovky,stačí jen nepatrné odlehčení záběru na vstupní hřídeli a není potřeba stlačovat pružinu-pružiny přítlačáku na doraz. Třeba u žigulů,se dalo řadit na ucho úplně bez použití spojky v poklidné jízdě.
Je to vyšší dívčí a to se jen tak dnes už nikdo nenaučí,bo bezsynchronní převodovky už skoro nejezdí. Tam se řadilo na ucho,dával meziplyn dle aktuálních otáček a při řazení nahoru pouštěla spojky a dával kvalt i podle rychlosti jízdy a otáček motoru. Jinaks prostě nezařadil nebo s drsnym počítáním zubů.
Kdo rovněž jezdil na PV3S,T 111,některých T 813-5,očesaných Lízách,Karosách s převodovkama Praga ...,někdy i Š 1203 ,bude vědět,vo čem je řeč.
Proto já dodnes sešlapávám spojkovej pedál dolu jen při rozjezdu,pak už jen do půlky a při vyřazování do neutrálu vůbec. Páč mám z dřívější doby velký uši a vim že u dobře fungující převodovky,stačí jen nepatrné odlehčení záběru na vstupní hřídeli a není potřeba stlačovat pružinu-pružiny přítlačáku na doraz. Třeba u žigulů,se dalo řadit na ucho úplně bez použití spojky v poklidné jízdě.
Re: Převodový olej - pruplach?
To není zvláštní, naopak je to úplně normální, obzvláště pak když je v převodovce nevhodný olej, v daném případě olej s příliš vysokou "studenou" viskozitou.NO HITS píše:Zvláštní je , když je venku 20°C a víc tak to auto řadí parádně i za studena, ale třeba jak teď byly ráno 3°C tak sem 2ku mohl řadit jen s větším meziplynem
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Převodový olej - pruplach?
U W353 to šlo při řazení nahoru taky, vyřadil (bez spojky) jsem nižší kvalt a z neutrálu opravdu jen lehoučký tlak na řadící páku (u volantu) způsobil, že vyšší kvalt tam spadnul úplně sám...PePe píše: ...Třeba u žigulů,se dalo řadit na ucho úplně bez použití spojky v poklidné jízdě.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Převodový olej - pruplach?
Podle fotky vypadá ,No hitsáku,ta Alma nějak vytůůůůůůůněná.
To ta baba co ji zku.vila ?
To ta baba co ji zku.vila ?
Re: Převodový olej - pruplach?
Ajo tak už chápu to jak používáš spojku Vím že se dá řadit i úplně bez spojky ale to chce trénink, cit a to já si k svýmu autu nedovolím protože vím že schopnosti pro takový řazení nemám .
Majitelka předemnou udělala šrámy na čumáku na straně řidiče, ten styling je moje práce - Snažím se používat originální Nissan díly z prvovýroby - GTi světla, GTi předface lízátko, a takový drobnosti.výjimkou jsou jen čirý boční blinkry (podle R34), nerez svody, liťáky na léto (zimní mám originály) a pak samozřejmě spotřební díly (údržba). Mám tam příplatkovou SR výbavu (interiér GTi , přední nárazník předfacelift GTi , stabilizátor přední nápravy z GTi, komplet v elektrice ). Je to ale v podstatě obyčejná seriovka .
Pokud je zájem o info ohledně auta, mužete kouknout sem : http://www.nissanclub.cz/vozidlo/nissan-almera-n15-4450 Je tam vypsaný co je změněný, servisní knížka, spotřeba , fotky . Kdo chce ať koukne. Omlouvám se za off topic
Majitelka předemnou udělala šrámy na čumáku na straně řidiče, ten styling je moje práce - Snažím se používat originální Nissan díly z prvovýroby - GTi světla, GTi předface lízátko, a takový drobnosti.výjimkou jsou jen čirý boční blinkry (podle R34), nerez svody, liťáky na léto (zimní mám originály) a pak samozřejmě spotřební díly (údržba). Mám tam příplatkovou SR výbavu (interiér GTi , přední nárazník předfacelift GTi , stabilizátor přední nápravy z GTi, komplet v elektrice ). Je to ale v podstatě obyčejná seriovka .
Pokud je zájem o info ohledně auta, mužete kouknout sem : http://www.nissanclub.cz/vozidlo/nissan-almera-n15-4450 Je tam vypsaný co je změněný, servisní knížka, spotřeba , fotky . Kdo chce ať koukne. Omlouvám se za off topic
Naposledy upravil(a) NO HITS dne ned kvě 11, 2014 11:46, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Převodový olej - pruplach?
Dobrý člověče. Je vidět že se staráš nejen o vzhled ale i techniku a to je chválihodné.
Re: Převodový olej - pruplach?
Děkuju, je pro mě přednější stav motoru, brzd a podvozku před vzhledem, teď budu dělat po výplatě rozvody
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Nissan Almera N15 - převodový olej
Tohle
(cit.) Olej v převodovce Motul HD 80W-90 mineral + Lubrifilm B2 (konec cit.)
je ovšem s přihlédnutím k údajné péči o techniku a zde probíraným potížím s řazením přímo ostudné! Je mi té převodovky fakt líto.
(cit.) Olej v převodovce Motul HD 80W-90 mineral + Lubrifilm B2 (konec cit.)
je ovšem s přihlédnutím k údajné péči o techniku a zde probíraným potížím s řazením přímo ostudné! Je mi té převodovky fakt líto.
Re: Nissan Almera N15 - převodový olej
Já mám taky 80w...,no problemo. Ale zde by asi lepší 75.
Ale nenašel jsem nikde že NH nalil dodatečnou aditivaci...
Nic takového TAM nepatří
Ale nenašel jsem nikde že NH nalil dodatečnou aditivaci...
Nic takového TAM nepatří
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nissan Almera N15 - převodový olej
Najít jsi to nemohl, protože místo toho, aby ses podíval na profil NH v Nissanclubu, čučíš na F-1... A aditivum v převodovce mám taky, víc jak dva roky a 30tis.km...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne ned kvě 11, 2014 15:12, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90