Neutrál ??

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neutrál ??

Příspěvek od Jerry3 »

Jít na brzdy mne obtěžuje a mám z toho dokonce strach, zvláště na motorce. Zato kladné zpomalení mi přináší potěšení. :D
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Neutrál ??

Příspěvek od lefort »

Jerry3 píše:kladné zpomalení
Není to trochu protimluv?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neutrál ??

Příspěvek od Jerry3 »

Asi ano. Je moc vedro...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Neutrál ??

Příspěvek od skodovkar »

Není, ale právě jsi řekl, že máš rád ono zpomalení. Kladný směr zpomalení bych viděl působit proti pohybu tělesa. Záporné zpomalení bych viděl jako zrychlení. Od rychlosti se zpomalení odečítá a kdo si pamatuje, že dva mínusy dají plus, tak má jasno :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neutrál ??

Příspěvek od Jerry3 »

skodovkar píše:Záporné zpomalení bych viděl jako zrychlení.
Ano, právě tohle bylo mým záměrem vyjádřit, díky za nápravu! :wink:
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Neutrál ??

Příspěvek od pepoh »

sofer je povinny prisposobit jazdu stave cesty,auta, a pocasiu; ma predvidat nebezpecne situacie.
drviva vacsina nehod, nemusela vzniknut ak by bola dodrzana bezpecna vzdialenost, to su statistiky.
poviem to inak- ak mam 50k auto s 4 bubnovymi brzdami, tak sa musim inak chovat.

citim tam nejaky vnutorny rozpor-na jednej strane radost zo silneho auta, na strane druhej spotreba, financie atd. proste tych minusov neni malo, a vznika potreba si nakup draheho auta nejak zdvovodnit, obhajit.
mal som predschvaleny uver az na 20t, za to by bolo neco. napr 130k fukany trojhrnek civic :twisted:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neutrál ??

Příspěvek od Jerry3 »

Nikoli, při pohybu na ulici máme všichni zhruba stejný výkon a přidat do kroku či se úplně zastavit nás stojí zhruba stejné úsilí. Ovšem způsob řešení kolizních trajektorií neuspořádaného pohybu jedinců v davu cca odpovídá jejich chování v dopravě, byť tam platí mnohem přísnější a navíc kodifikovaná pravidla.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Neutrál ??

Příspěvek od Pedro »

Tohle vlakno nema smysl. Neni důvod se z toho ponaucit. Co jedinec, to názor. A tak to ma byt. Pardon, ale s cim se ztotoznim bez vyhrad, je nazor Karla. Par stranek zpět. O regulaci plynu, na hranici adheze pri prujezdu zatáčkou. Jinak mi to tady prijde, jak mistri autoskoly a dokonalosti.
PiJu- tvoji zapalenost pro tuto praci chapu, taky jsem kdysi zacinal. Ver tomu, že s přibývajícími lety ci desetiletí mi, zmenis nazor.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neutrál ??

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, neshodneme se. A je to jak přes kopírák otisk obrázků z běžného života.

Třeba zrovna včera: dopravní špička, eskalátor chrlil lidi nahoru, já se přes ně potřeboval dostat k tomu vedle směrem dolů, tedy jsem napřed ubral na tempu, abych si vytipoval vhodnou mezeru a nemusel ostatní nutit měnit vektory pohybu a vzápětí přidal do kroku. Už jsem překonal zhruba 3/4 šířky toho chumlu, když vtom jedna mladá žena úplně zastavila, aby mne rádoby pustila, nicméně tím zastavením mi zůstala stát přímo v cestě, což jsem s přihlédnutím k okolnostem nemohl vyřešit jinak, než rovněž zůstat stát. A tak námi vytvořená překážka donutila mnoho ostatních zbytečně měnit směr a tempo chůze.

Tím chci říct asi tolik, že jestliže ještě před několika desítkami let bylo vzhledem k nízké intenzitě provozu na silnicích vcelku jedno, že se někdo se upíná výhradně k brzdám, dnes je potřeba využívat i té akcelerace, neboť jinak se brzy nikdo nikam nedostaneme. Však si všimněte, že až příliš často není důvodem zpomalení provozu sama jeho intenzita, ale pouze ten "jeden …" :x vpředu, který si jede "svým tempem" bez jakéhokoli ohledu na zájmy ostatních. Bohužel to dnes začíná už v autoškole... :evil:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Neutrál ??

Příspěvek od skodovkar »

Mně zase přijde, že s hustším provozem je třeba mít dobré brzdy, protože stejně nemáš kam uhnout. Proto raději dostanu bouchanec do kufru než si zničit předek. A pokud mě někdo nabere ze zadu, tak je to před zákonem jeho problém (jak alibistické, že?).
Řešil jsem situaci, kdy na mě sjíždělo auto, které se neumělo rozjet na semaforu. Řešil jsem, jestli se nechat bouchnout, nebo couvat a bouchnout toho za sebou. Trošku jsem to popustil, ale pak jsem se už nehnul. Nakonec se rozjela.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neutrál ??

Příspěvek od Jerry3 »

Tohle je ovšem z trochu jiného soudku. Otázka potřeby dobrých brzd v hustém provozu plyne z toho, že naprostá většina řidičů a snad úplně všechny řidičky sledují výhradně zadek auta před sebou a jen výjimečně někoho napadne brát v úvahu také dění o dva až tři vozy vpředu. Z to pak plyne "cukavost" pohybu vozů v souvislé šňůře. Ovšem i v té šňůře platí, že kdo nezrychluje, aby "udržel vláček", ten jakoby nabádal ty vzadu k předjetí, což opět vyvolává krizové situace.

Za celý můj řidičský život jsem měl jedinou nehodu: již nějakou dobu jsem stál na červenou před přechodem, když do mne zezadu v 50 vrazila ženská. Její první slova byla, že proč jsem tam stál, když po přechodu stejně žádný chodec nešel. Ano, nešel. Od té doby proto tuplem raději zrychlím, než abych začal brzdit, aniž bych měl čas a příležitost se přesvědčit o tom, že ten za mnou má šanci a hlavně vůli to ubrzdit.

Mnou nedávno popisovaná krizovka na moto v HB by, nebýt mé prudké akcelerace, téměř určitě skončila nehodou tří vozidel, přičemž já bych to odnesl nejvíc. Že mám auto za prdelí, které mne tzv. tlačí, aby jeho řidič "stihl zelenou", o tom jsem věděl, tudíž mi bylo jasné, že pokud půjdu naplno na brzdy, sejme mě a odhodí na toho, co se urval z levého odbočovacího pruhu do přímého směru těsně přede mne. Tím tvým receptem bych v lepším případě teď odpočíval na nemocničním lůžku. Opravdu je to tak nepochopitelné? :o :shock: :?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Neutrál ??

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:Otázka potřeby dobrých brzd v hustém provozu plyne z toho, že naprostá většina řidičů a snad úplně všechny řidičky sledují výhradně zadek auta před sebou a jen výjimečně někoho napadne brát v úvahu také dění o dva až tři vozy vpředu.
1. dopředu stejně obvykle moc nevidíš a je ti to prd platné, když ten před tebou za volantem spí 2. když ti někdo vpálí před čumákem na kruháč, vběhne ti chodec, někdo odbočuje či přistavuje nečekaně (bez blinkru), na dálnici se nepodívá do zrcátek a vpálí před tebe do levého pruhu a mnoho dalšího...
Jerry3 píše:Za celý můj řidičský život jsem měl jedinou nehodu: již nějakou dobu jsem stál na červenou před přechodem, když do mne zezadu v 50 vrazila ženská. Její první slova byla, že proč jsem tam stál, když po přechodu stejně žádný chodec nešel. Ano, nešel. Od té doby proto tuplem raději zrychlím, než abych začal brzdit, aniž bych měl čas a příležitost se přesvědčit o tom, že ten za mnou má šanci a hlavně vůli to ubrzdit.
Zobecňovat z jednoho extrémního případu je opravdu nesmysl. Kolik lidí to za tebou na červenou normálně dobrzdilo? Nebude to přecejen neporovnatelně větší číslo?
Jerry3 píše:Tím tvým receptem bych v lepším případě teď odpočíval na nemocničním lůžku. Opravdu je to tak nepochopitelné? :o :shock: :?
Proto na motorku nelezu, naprostá banalita může mít nedozírné následky. Problém budeš mít, až se nevyhneš ani zvýšenou akcelerací :idea: Auto bys při nízké křižovatkové rychlosti pomuchlal a asi odešel po svých.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Neutrál ??

Příspěvek od Jerry3 »

skodovkar píše:...Auto bys při nízké křižovatkové rychlosti pomuchlal a asi odešel po svých.
Jenže já si nechci auto ani trochu pomuchlat a v daný moment jsem jel něco málo přes 50, což je z hlediska pomuchlání už dost slušná rychlost. Kdysi, ještě s F125p, jsem při rychlosti nižší, než je rychlost chůze, zachytil ramenem přední nápravy o pařez zarostlý v trávě uprostřed (mezi vyjetými kolejemi) lesní cesty a byl jsem velmi nepříjemně překvapen, jak velká to byla "zastavovací" pecka. Uznávám, že srážka mezi "měkkými" vozy je o něčem jiném.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Neutrál ??

Příspěvek od skodovkar »

Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Neutrál ??

Příspěvek od pepoh »

Jerry3 píše:
Za celý můj řidičský život jsem měl jedinou nehodu: již nějakou dobu jsem stál na červenou před přechodem, když do mne zezadu v 50 vrazila ženská. Její první slova byla, že proč jsem tam stál, když po přechodu stejně žádný chodec nešel. Ano, nešel. Od té doby proto tuplem raději zrychlím, než abych začal brzdit, aniž bych měl čas a příležitost se přesvědčit o tom, že ten za mnou má šanci a hlavně vůli to ubrzdit.
v tomto je medzi nami rozdiel- ja ak na okreske musim zastavit, lebo problem vpredu - tak dam aj vystrazne blinkre aspon na chvilu a sledujem- ci ten vzadu prichadzajuci ma registruje....
ak by napriek tomu do mna nabural; tak je to kus kokota co sa hra za jazdy s mobilom.. :evil: tomu sa zabranit neda.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Odpovědět