Kód: Vybrat vše
http://www.novinky.cz/clanek/160584-nejostrejsi-mazda-3-uspori-diky-samovypinacimu-motoru.html
Moderátor: Colommbo
Kód: Vybrat vše
http://www.novinky.cz/clanek/160584-nejostrejsi-mazda-3-uspori-diky-samovypinacimu-motoru.html
Co si pletu? Však jsi anonyme jenom rozvedl to co jsem napsal ja. A to s tim palubnim napetim je problem jednak prurezu vodicuAnonymous píše:Nějak si to pleteš! Např. zvýšení palubního napětí vůbec nesouvisí s potřebami systému "stop and go", ale se snahou snížit průřez a tím i hmotnost kabeláže a součastně ztráty kvůli elektrickému odporu. BMW1 v turbodieselu se "stop and go" má nespočet dalších vychytávek, např. elektrickou vodní pumpu, alternátor dobíjí hlavně při brzdění motorem atd. atd. Jinými slovy (a znovu to opakuji): "stop and go" bez dalších úprav je nesmysl!
Ono to s tím chytrolínem bude spíše zcela naopak, tedy v opačném gardu!Pkod1 píše:No takze dalsi chytrolin, ktery si mysli ze auta navrhuji blbci...
ECE-15 a dalsi na odbobne zkousky maji se systemem vypinani motoru hodne splecneho a vyrobce jimi tedy opravnene argumentuje. A opravdu nechapu, kam ti mirite. Vzdyt "mestsky cyklus" je mereni emisi v simulovanem mestskem provozu a rezim volnobehu je tedy vyrane zastoupen.
UDC vychazi z ECE-15 a pro informaci a srovnani uvedu zakladni parametry testu:
Jedna se o 12 rozjezdu na ruzne rychlosti a opetovne brzdeni. celkovy cas: 780s, ujeta vzdalenost: 4052m,prumerne zrychleni: 0.487m/s2, CAS VOLNOBEHU: 252s, prumerna rychlost: 27.6km/h, maximalni rychlost: 50 km/h.
Kazdy sam muze posoudit, jak realny odraz praxe to je.
Uz jenom to, ze vysledky testu (merna spotreba) velice dobre koreluji s realitou naznacuje, ze je lze pouzit k hodnoceni i diskutovaneho systemu. Samozrejme se modelovy pripad nemuze presne shodovat s tim Vasim konkretnim.
A ano, jedna se o cca 1l/hodinu volnobehu (u UDC malinko vic - studeny motor).
Vas komentar k elektroinstalaci je take velice povrchni. Spousta energeticky narocnych systemu se da pri stani a vypnutem motoru odpinat. Nejnarocnejsi na objem energie jsou vetsinou tepelne zdroje jako je vyhrivani zrcatek, oken atd. Osvetleni vozu je dnes otazkou cca 100W, audio soustava cca 20W, ventilator klimatizace cca 50W a ridici elektronikaauta take nebude mit prikon vetsi jak 50W. Celkem i s rezervou 300W. Pro nejmensi uvazovany akumulator 44Ah a 12V vychazi maximalni cas cca 1,5hodiny. A to uz je poradne dlouhe stani. Samozrejme system v praxi hlida i odebranou energii z akumulatoru a v pripade vyrazneho poklesu akumulator dobije opetovnym nastartovanim.
Porad nechapu, proc hledate problem tam kde neni nebo je vyresen. I mala uspora je uspora. S timhle pristupem se budou pokrokove technologie velice tezko prosazovat.
Ad 1) "Ušetřím, ať to stojí, co to stojí", aneb "jak prodat komukoli cokoli"! Ano, mne vyjmenované záležitosti také zajímají, ale nesmí to být pouhá chiméra.Pkod1 píše:Asi se chcete hadat o drobnostech, ze?
ad 1 ) poptavka po setrnych (ve vsech smyslech slova) automobilech je pouze od blbcu? Pak jsem asi BLBEC. Zajimaji me naklady na provoz auta, zajima me dopad provozu auta na ekologii a zajima me take uzitna hodnota auta v pomeru k cene.
ad 2)
Hledat umite pekne, jen problematice... nemate zazitou.
UDC je jak pri znalostech problematiky musite vedet Urban Driving Cycle a to je cast z metodiky NEDC (New European Driving Cycle) -> UDC + EUDC.
Jenze Vy nerozlisujete mezi predpisy (EHK) a zkušebni metodikou (testy). Takze to je tezka diskuze.
ad 4)
Uvadim zcela jine hodnoty? Kde? Ono totiz 4x 1013m je 4052m, 4x 195s je 780s, Vase prumerna rychlost je udaj se zapoctenym stanim (volnobeznym chodem), ja jsem pocital prumernou rychlost jizdy, aby si to kazdy mohl porovnat s praxi. Nejak ty uplne jine hodnoty nevidim.
ad 5)
Zase se zjevne dopocitate ceho chcete. zjevne jste prehledl zminku o dnesni technologii (predni xenonove vybojky 2x 35W, zadni sdruzene LED svitlny 2x 5W max. a do 100W je dalsich 20W drobnosti. A relatka uz "davno" svetla neovladaji . Popravde mezi 100W a 150W neni zasadni rozdil.
Autoradio ma realny prikon do 20W alespon v mem pripade jiste. Audiosystem nepouzivam k patecnimu ozvuceni navsi pred hospodou...
Na zbytek komentare se neda reagovat. Potreba bude vzit merak a jit merit. Moje auto pri zapnutem zapalovani, vypnutem motoru, ventilatoru na prvni stupen, zhasnutymi svetly a vypnutych dalsich spotrebicich odebira z akumulatoru proud do 3A.
Konecne pokrok je v neustátém, byt drobném vylepsování. A system vypinani motoru podle meho neni cestou z5.
Dochazi argumenty nebo Vam mam scanovat a verejne vystavovat me prameny? Proc, kdyz pro prvni priblizeni staci google a prvni odkaz z nej je hned relevantni.Anonymous píše:Výborně, alespoň teď víme, odkud čerpáš informace: na wikipedii si totiž může každý naslintat, co se mu zlíbí, smutné však je, že tomu někteří - jak je vidět - i věří.
A to srovnání NEDC a NCAP bylo pouhou nadsázkou: obojí se vydává za něco, čím to není: ani z hlediska terminologického, natož pak praktického!