Nehody - pre výstrahu!
Moderátor: Colommbo
Re: Nehody - pre výstrahu!
Tak nevím kdo z nich byl na té druhé koleji
https://m.novinky.cz/articleDetails?aId ... &sId=&mId=
https://m.novinky.cz/articleDetails?aId ... &sId=&mId=
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ano, i zde platí jedna z "mých pouček", a sice: "Cokoli se žena za volantem pokusí udělat, aby napravila vlastní chybu, v 99% případů jen zhoršuje stav věcí."
Re: Nehody - pre výstrahu!
No, alespoň nějak reagovala. Když už se tohle stane, a nechci hodnotit proč a jak, je možno s menším autem briskně "zaparkovat" podél závory. Sice trochu jak z Mr. Beana, ale asi nejúčinnější řešení, jak se vyhnout poškození čehokoliv. Teda - pokud po otevření závor jiná řidička do "zaparkovaného" auta nevjede. Páč, jasné, nemohla tušit, že na přejezdu někdo parkuje .
Re: Nehody - pre výstrahu!
Psychologie zná v takových situacích pouze dvě reakce: instinktivní akci (udeř nebo uteč) a strnutí, resp. strnulost. No a to první jde v případě žen za volantem z 99% tzv. mimo mísu.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Anebo reakci sice nouzovou, ale zapojující činnost, která by být zapojena měla k odvrácení nebezpečí. Vzpomínám si, jak jsem si kdysi na náledí hrál s ruční brzdou (ne moc chytře a nešikovně, jasné) a nestačiv včas odbrzdit, uvedl jsem auto v přetáčivý smyk, byl to Favorit. Z kopce, asi 50 km/h. Vyrovnat se mi ho nepodařilo, ale protože jsem už jednou na náledí s jiným autem skončil v příkopě (tehdy jsem si ani nehrál s brzdou, stačilo ubrat plyn - zadokolka škodovka, celkem malá škoda, ale vytáhnout mě museli), při tomto "reparátu" jsem byl rozhodnut alespoň se pokusit řídit (rozumějte ovlivnit trajektorii auta, když už nejede normálně). Nejprve tedy nebrzdit a řídit. Navíc byla tma. Auto se přetočilo nejprve o 180°, takže jsem se bleskem otočil a řídil jako při couvání, což potmě bylo pikantní, dozadu jsem neviděl nic a jen odhadoval. Rotaci jsem skoro zastavil, auto se otočilo ještě o 90° a couvalo zadkem mimo vozovku. Tedy jsem honem zabrzdil a auto se přetočilo vahou motoru dolů po směru jízdy, hned povolit brzdu a mohl jsem po korekci volantem pokračovat kýženým směrem. Bouchlo to, jak mi spadl kámen ze srdce, že pitomost tentokrát nebyla potrestána, nicméně asi k tomu přispělo i to, že jsem se (také) na základě nějaké minulé zkušenosti rozhodl to nevzdat a pokud možno rychle, v rámci svých možností (sice se strachem, ale bez paniky) jednat. Naštěstí to neskončilo jako s ženskou, že v 99% případů... . Já to mám zatím půl na půl .
Re: Nehody - pre výstrahu!
Žádné "anebo" tam není, poněvadž i nečinnost, tedy strnulost, je nouzovou reakcí.Ital píše:Anebo reakci sice nouzovou, ale zapojující činnost...
A pokud jde o tu první reakci, tj. činnost, pak se rozlišuje mezi instinktivně správnou a "všemi ostatními", které se obvykle shrnují pod pojem chaotické jednání. Toť přesně případ oněch 99% žen, které nezkoprní.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ta kategorizace je pěkná, ovšem záleží také na konkrétní situaci. Např. i v mém případě - přetáčivý smyk s motorem vpředu je pozvolnější a je více času na reakci. Lehký zadek nemá takovou setrvačnost. Motor vzadu onehdy mě poslal ven, aniž bych měl čas o tom dumat.
Re: Nehody - pre výstrahu!
No a právě "vo tom to je"! Jednáš instinktivně, ať už to máš předem nacvičené nebo ne.Ital píše:...aniž bych měl čas o tom dumat.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ještě dovětek (aby to bylo správně pochopeno): intenzivní nácvik správných reakcí není nic jiného než budování správného instinktu.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Tak to zas prrr. Instinkt a učení, které vede k naučeným reakcím, jsou 2 různé věci. Jednání instinktivní je právě nenaučené.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Komu není shůry dáno, musí se to nadřít. Ne každý to dokáže (dovést do dokonalosti), ale je to jediný způsob, jak alespoň částečně překonat špatné vrozené instinkty.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Vím, je hnusné vkládat sem za účelem potvrzení mých slov na adresu žen zrovna tohle
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/dvoule ... position-1
ale nějak se mi to shodou okolností nachomýtlo pod ruku...
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/dvoule ... position-1
ale nějak se mi to shodou okolností nachomýtlo pod ruku...
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Nešťastná souhra náhod je v tomto případě jen eufemismem pro lidskou, tady ženskou hloupost... Zaplaťpánbu, že to holčička, cestující na dálnici a koneckonců i retrívr přežili ve zdraví.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
Jo, tentokrát to dobře dopadlo. Díky shovívavosti osudu, který je někdy milosrdný.
Re: Nehody - pre výstrahu!
A co taky dokáže jeden traktor
https://m.novinky.cz/articleDetails?aId ... &sId=&mId=
https://m.novinky.cz/articleDetails?aId ... &sId=&mId=
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF