Nehody - pre výstrahu!

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5793
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od jerome »

Stastie ze sedel v CR-V. Byt v nejakej Fabce amen :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27558
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Hombre »

Ten v tom černým o něm věděl, předjížděl na dvakrát, nejprve se vrátil a pak na tvrdo.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

Lidé v posledních letech nezvládají nejen ten nejsložitější manévr, tj. předjíždění, ale i prosté odbočení doprava. No a pokud jde o absenci přehledu o dění kolem a elementární předvídavosti, v tom jednoznačně vedou ženy.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2275
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od tonny »

Předvčěra jsem jel z Mikulova na Moravě směr Valtice a před koncem rovinky lemované starými kaštany mne náhle předjela octávie a zařadila se do asi 20ti metrové mezery přede mne. Přestože se už blížila protijedoucí vozidla, stihla se do zbývající mezery ještě vměstnat fábie, to už jsem musel přibrzdit a uhnout. Po pár kilometrech v Sedleci jsme všichni zastavili před přejezdem, takové esko přes trať a auta začínala po červené přejíždět z obou stran přes trať, kdy ta oktávie vystartovala a předjela dvě stojící auta a škvírkou na kolejích se zařadila zpět do svého pruhu. To první auto stojící v našem pruhu čekalo až projedou přes trať vozidla v protisměru aby mohlo projet rovno na odstavnou plochu. Octávia měla velké štěstí a já litoval, že mám ulomený držák na kameru, jinak bych to asi poslal na PČR a to nemám udávání rád.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

Společnost je v hrozném stavu: někteří mají pocit, že "mohou", protože "na to mají motor", jiní zase dávají najevo, že oni "mají právo", poněvadž se "cítí být chytřejšími/nadanějšími/potřebnějšími/zaneprázdněnějšími...", než ti ostatní. No a korunu tomu všemu nasazuje skupina koncerňáků, kteří jsou přesvědčeni o tom, že vzácně kombinují obojí shora řečené.

Simply clever :!:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

https://www.novinky.cz/krimi/462456-sen ... hvili.html

Znovu se ptám: Co vede tyhle lidi k tomu, že jedou "vpravo" (když už se dopustili chyby při nájezdu)?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9973
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Colommbo »

Protože (u nás) se na silnici jezdí vpravo od r. 1939. A nemůžeš na to v tomto případě hledět svýma očima ale pohledem toho člověka, jemuž hlava v tu chvíli, pokud vůbec, funguje jinak... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

Asi proto volí to úplně nejblbější řešení ze všech možných...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27558
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:....nemůžeš na to v tomto případě hledět svýma očima ale pohledem toho člověka, jemuž hlava v tu chvíli, pokud vůbec, funguje jinak... :?
Jakýma očima by se ale na něj díval někdo, komu by zranil někoho blízkého :?: :cry:
Ten senior (byť už ho neměl vůbec mít) by měl hlavně přijít o zdravotní způsobilost řídit :!: :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9973
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Colommbo »

Já se nikoho nezastávám a neomlouvám, jen se snažím pochopit, najít vysvětlení pro odpověď na Jardovo povzdechnutí. Po špatném najetí na čtyřproudovou komunikaci, jestliže si to po kratší či delší době uvědomí, už mu hlava v tom stresu a strachu začne pracovat, pokud vůbec, jinak a v té chvíli prvotně zafungují prastaré řidičské základy/návyky - držet se co nejvíc vpravo... :? Další věcí je to, že v té oblasti (Dubenec, od Prahy na Strakonice a zpátky) se dlouhé a dlouhé roky jezdilo určitým naprosto jednoduchým způsobem, který, věřím, měl senior zafixovaný, jenže v průběhu loňského roku došlo k velmi rozsáhlým stavebním/silničním úpravám. Jel jsem tamtudy po dost dlouhé době koncem loňského léta, kompletní systém silnic a nájezdů ještě nebyl úplně dokončen a musel jsem dávat hodně velkýho Bacha, abych (pro)jel správně. Kdo to tam ještě nemá pod kůží, může mít potíže. Jasně, sledovat dopravní značení v první řadě, ale... To jen na vysvětlenou. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27558
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Pitris »

Ani já se ho nesnažil (od)soudit. Určitě když zjistil že je blbě - předpokládám že si to uvědomil, tak to byl šok. Ale to že mu vezmou noty by bylo lepší nejen pro ty okolo, ale i pro něho samotného. Nemůže za to, je to přirozené že v šestaosmdesáti hlava už nefunguje dostatečně rychle. Nemá cenu ho zavřít, to nic nevyřeší, ale řídit už ne. Spíš by mě zajímalo zda-li ho vůbec viděl doktor, když ho nechal jezdit.
PS: Senior to udělal zřejmě nevědomky. Daleko horší ale je když někdo kašle na pravidla vědomě....:evil:
https://www.novinky.cz/krimi/457017-do- ... amera.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

Moje povzdechnutí se týkalo toho, že když už někdo udělá chybu, a to se stát může, tak by se ji z hlediska případných následků měl snažit alespoň trochu zmírnit, a ne ji korunovat další fatální chybou. :x
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1770
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od kornel »

..presne tento typ váhavých idiotov neznášam.. nalepený ako buzík na pred ním idúce vozidlo,.. keď môže relatívne v kľude obiehať, tak neobieha len vykukuje ako pitcha z teplákov a následne to zaklincuje započaťím manévru buď už tesne pred prichádzajúcimi vozidlami z protismeru alebo keď už obieha niekto za ním..
Polovici z toho čo sa pohybuje po cestách by som bez pardónu odobral VP.. Mohol by som tu písať litánie, akých tupcov, nemehlá a pod. individuá týždeň čo týždeň zažívam na cestách.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Nehody - pre výstrahu!

Příspěvek od Jerry3 »

Nedávno jsem se v Německu opakovaně setkal s novým fenoménem: velké SUV zcela zakrývá (výhled na) existenci malého autí v pravém pruhu před ním. A tak když mi to řidič velkého SUV napálil do levého pruhu, byť s použitím blinkru, ovšem až v průběhu manévru samotného, zprvu jsem se domníval, že mne chtěl "školit", protože se mu třeba nelíbilo moje tempo. Až po změně pozičních poměrů příslušných tří aut jsem si všiml, že skutečně předjíždí, resp. že má koho předjíždět.

Moje hodnocení vývoje situace v čase (ve srovnání s 1. pol. 90. let min. st.):
- Čím jsou pojišťovny přísnější, tím pomaleji se v úsecích s neomezenou rychlostí v DE jezdí.
- Čím je více velkých SUV, tím pomalejší je provoz celkově.
- Řidiči zejména velkých SUV nectí pravidlo, že předjížděcí manévr je třeba zahájit včas, aby ten v levém pruhu za nimi nemusel na poslední chvíli "brzdit na krev", když už kvůli rozměrové nekompatibilitě "osobních" (snad je jasné, proč jsem použil uvozovky) vozů nevidí, že před nimi skutečně něco jede.
- Naopak řidiči malých aut již dlouho nectí nepsané, ale kdysi obecně uznávané pravidlo, že když už si s tím svým prdítkem troufli vyrazit na dálnici, měli by v zájmu bezpečnosti své i ostatních držet nějaké rozumné minimální tempo, a to i za cenu jízdy "na doraz".
Odpovědět