Nehody - pre výstrahu!
Moderátor: Colommbo
Re: Nehody - pre výstrahu!
Není mým zvykem házet vinu na druhého,nicméně ten kamion tam neměl jednoznačně co dělat,proto tam taky ta plná čára a zákaz předjíždění je.
Jerry3:Tak to máš štěstí,které ti upřímně závidím,mě dnes nasrali během pár minut hned 2 a to jsem jel po D8 jen 5km.Klasika,vidí blížící se auto a pošle to do levého,takže musíš na brzdy a znovu rozjíždět.Sotva tak učiníš,tak to tam pošle druhý.Podotýkám,že to bylo ve stoupání k tunelům na Panenskou,kde je pomalý pruh pro kamiony+2 další a to je běžná každodenní praxe!
Jerry3:Tak to máš štěstí,které ti upřímně závidím,mě dnes nasrali během pár minut hned 2 a to jsem jel po D8 jen 5km.Klasika,vidí blížící se auto a pošle to do levého,takže musíš na brzdy a znovu rozjíždět.Sotva tak učiníš,tak to tam pošle druhý.Podotýkám,že to bylo ve stoupání k tunelům na Panenskou,kde je pomalý pruh pro kamiony+2 další a to je běžná každodenní praxe!
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Já se tiráků v žádném případě nezastávám, spíš mi na silnicích lezou krkem, ač připouštím, že dnešní doba skladovému hospodářství nepřeje a zboží se kvůli pohodlí lidí sem a tam přepravovat musí a tenhle kamioňák prasil fakt minimálně na druhou. Jen se vracím na začátek - ten mladý řidič udělal chybu (taky.) Pozadí resp. další vývoj neznáme, ale jestli se do toho vložili benga, asi je musel někdo zavolat, vyrozumět, že...? Kdo asi...? Zřejmě ten, co se cítil v ten okamžik nejublíženější. Kdyby si uvědomil, co si uvědomit měl, a držel hubu, nepřišel by o body...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
Já chápu co chceš říct,ale tady se prostě nedá aplikovat ustanovení o přednosti vozidel jedoucích po hlavní silnici.Schválně jsem dnes koukal,jak jsou řešené výjezdy na hlavní silnici z vedlejší v nepřehledných úsecích a je to přesně tak,jak píšu.Plná čára a zákaz předjíždění,aby se na tu silnici dalo bezpečně vjet,aniž by to do mě někdo napral,protože zkrátka za roh nevidím.A o práci policie si myslím své,rychle a cestou nejmenšího odporu.Nedávno něco podobného řešil kolega,shodou okolností z tvého kraje.Jeho tatík v letech se namotal k nehodě a po příjezdu policie záhy označili za viníka jeho,starý pán=snadná oběť,že?Jenže ten se nedal,povolal syna a po jeho příjezdu bylo najednou vše jinak!Za viníka byl označen skutečný viník a dědula odjel bez ztráty kytičky.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nehody - pre výstrahu!
Já se nemohu smířit s výkladem, který řidiče de facto nutí dívat se současně, tj. v jeden okamžik, vlevo i v pravo, tedy ukládá povinnost, která je díky lidské fyziologii nesplnitelná.
Stejně tak nesouhlasím s výkladem, který znamená, že řidič má povinnost předpokládat téměř libovolnou míru porušení předpisů ze strany ostatních řidičů. Na okresce můžu čekat, že tam někdo nepojede 90 km/h, ale 120 km/h, ale kdybych měl předpokládat, že po silnici může jet Sebastian Loeb "na plný plyn", tak kvůli rozhledovým parametrům nemohu vyjet z vedlejší na hlavní skoro nikde.
Stejně tak nesouhlasím s výkladem, který znamená, že řidič má povinnost předpokládat téměř libovolnou míru porušení předpisů ze strany ostatních řidičů. Na okresce můžu čekat, že tam někdo nepojede 90 km/h, ale 120 km/h, ale kdybych měl předpokládat, že po silnici může jet Sebastian Loeb "na plný plyn", tak kvůli rozhledovým parametrům nemohu vyjet z vedlejší na hlavní skoro nikde.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Předpokládal bys, že po tříproudé dálnici, kde prostřední pruh jede na úrovni tacho 140, pojede někdo tím prostředním najednou 70? Předpokládal bys, že po široké silnici 1. třídy pojede v noci za naprosto minimálního provozu někdo levými koly už za čárou 40? To jsou ty extrémy jaksi z druhé strany. Řidič prostě musí počítat úplně se vším.Shi píše:...ale kdybych měl předpokládat, že po silnici můlže jet Sebastian Loeb "na plný plyn", tak kvůli rozhledovým parametrům nemohu vyjet z vedlejší na hlavní skoro nikde.
K tomu je probíraná situace navíc "ošetřena" pravidly.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Včera to ,jak se dalo čekat,propírala televize ve zprávách.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Dáš nám, prosím, vědět, KDE ses setkal s takovýmto (ano, lidské fyziologii odporujícím) výkladem...?Shi píše:Já se nemohu smířit s výkladem, který řidiče de facto nutí dívat se současně, tj. v jeden okamžik, vlevo i v pravo, tedy ukládá povinnost, která je díky lidské fyziologii nesplnitelná.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
Neznam to tam, vychazim z videa. Toto neni brano jako klasicka krizovatka, ale napojeni se do jizdniho pruhu v dannem smeru. Pokud je v tunelu zákaz predjizdeni, omezena rychlost (da se vycist z digikarty ridice, neb dle meho nazoru porusil), je vina v pripade nehody jednoznacna. Poruseni nekolika paragrafu Zakona o provozu motorovych vozidel na pozemních komunikacích. Takze Vy, co tvrdite, ze je, by byl, na vine i ridic osobaku, pletete se. Neprimo, ale spravne to naznacil Lengy. Samozrejme jest pravdou i ze ridic musi a mel by a premyslet za vsechny atd....
I ridic IZS pokud by tam takto nekoho sejmul, bude na vine.
Zde je vinik pouze jeden a trumpeta taky jeden. Nemel nic podepidovat. Okamzite podat stiznost a odvolat se. Dokazal by se ten, kdo takto rozhodl, vyporadat s tim, ze by kamion zmasakroval jeho rodinu, ze jeho zena pochybyla?
Vic nemam k tomu co dodat.
I ridic IZS pokud by tam takto nekoho sejmul, bude na vine.
Zde je vinik pouze jeden a trumpeta taky jeden. Nemel nic podepidovat. Okamzite podat stiznost a odvolat se. Dokazal by se ten, kdo takto rozhodl, vyporadat s tim, ze by kamion zmasakroval jeho rodinu, ze jeho zena pochybyla?
Vic nemam k tomu co dodat.
Re: Nehody - pre výstrahu!
"zákaz předjíždění na křižovatce a v těsné blízkosti před ní neplatí pro řidiče, který křižovatku projíždí po hlavní pozemní komunikaci, a na křižovatce s řízeným provozem"Colommbo píše:Dáš nám, prosím, vědět, KDE ses setkal s takovýmto (ano, lidské fyziologii odporujícím) výkladem...?Shi píše:Já se nemohu smířit s výkladem, který řidiče de facto nutí dívat se současně, tj. v jeden okamžik, vlevo i v pravo, tedy ukládá povinnost, která je díky lidské fyziologii nesplnitelná.
Jak už zde bylo uvedeno, jelikož vozidlo jedoucí po hlavní může v křižovatce předjíždět, tak řidič, který z vedlejší odbočuje vpravo na hlavní se musí dívat nejen vlevo, zda něco nejede, ale i v pravo, zda někdo nepředjíždí. Při trochu vyšší hustotě provozu, nebo špatných rozhledových parametrech to vyžaduje dívat se současně vlevo (zda je stále volno a neřítí se třeba vozidlo s právem přednosti v jízdě a ministrem na zadním sedadle) i v pravo (zda někdo zrovna nezahájil předjížděcí manévr).
V kontextu "co lze a nelze vyžadovat od řidiče" sice máme rozumný judikát, ale policie se tím moc nezalamuje.
"7 Tdo 168/2009.
Po účastníkovi silničního provozu nelze spravedlivě požadovat, aby bez dalšího předpokládal možné porušení pravidel tohoto provozu jinými účastníky a aby tomu přizpůsobil své počínání. Naopak, není-li z okolností, které může účastník silničního provozu běžně vnímat či předvídat, zřejmé, že jiný účastník téhož provozu porušil své povinnosti, je oprávněn očekávat od ostatních účastníků silničního provozu dodržování stanovených pravidel. "
Já vím, že v rámci sebezáchovy musí řidič počítat se vším možným i nemožným, ale čistě formálně to mít nějaké meze.Jerry3 píše:Předpokládal bys, že po tříproudé dálnici, kde prostřední pruh jede na úrovni tacho 140, pojede někdo tím prostředním najednou 70? Předpokládal bys, že po široké silnici 1. třídy pojede v noci za naprosto minimálního provozu někdo levými koly už za čárou 40? To jsou ty extrémy jaksi z druhé strany. Řidič prostě musí počítat úplně se vším.Shi píše:...ale kdybych měl předpokládat, že po silnici můlže jet Sebastian Loeb "na plný plyn", tak kvůli rozhledovým parametrům nemohu vyjet z vedlejší na hlavní skoro nikde.
K tomu je probíraná situace navíc "ošetřena" pravidly.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ano, určitě má. Akorát že ty stanoví až soud - v případě dopravní nehody se závažnými následky.Shi píše:...čistě formálně to mít nějaké meze.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Jerry: Vy předjíždíte na křižovatce, když jedete po hlavní ? Mi se to už párkrát omylem podařilo a vždycky jsem z toho měl opravdu hodně mizerný pocit a považoval jsme to za svou těžkou řidičskou chybu, bez ohledu na to, že formálně jsem na to měl právo.
Mě by zajímalo, zda je tato šílenost (legální předjíždění v křižovatce, když jsem na hlavní) specialitou české legislativy, nebo zda je to takto možné v celé Evropě.
Mě by zajímalo, zda je tato šílenost (legální předjíždění v křižovatce, když jsem na hlavní) specialitou české legislativy, nebo zda je to takto možné v celé Evropě.
Re: Nehody - pre výstrahu!
V rámci Evropy je to naprosto běžné. Jinou věcí je samozřejmě tzv. místní úprava, tj. oboustranný zákaz předjíždění v úseku kolem křižovatky, obvykle zároveň s vodorovným vyznačením odbočovacích pruhů doleva a snížením max. povolené rychlosti, např. z obecného limitu 100 na 70. To se však týká jenom velkých a významných křižovatek.Shi píše:Mě by zajímalo, zda je tato šílenost (legální předjíždění v křižovatce, když jsem na hlavní) specialitou české legislativy, nebo zda je to takto možné v celé Evropě.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Shi: Díky! Nicméně i tak to je třeba vykládat/chápat způsobem fyziologickým schopnostem člověka neodporujícím, tedy nesedí-li za volantem právě chameleon...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
Hrozná situace. Mrtvá jednatřicetiletá máma, po které zbylo jedno tříleté a jedno tříměsíční dítě. A příčina? Typická pro suverénní koncerňáky. Čtyřicetiletý řidič superbu předjíždějící na plné čáře před zatáčkou. Sebevědomý zmrd, co úplně převrátil život jedné rodině.
http://zpravy.idnes.cz/dopravni-nehoda- ... _krimi_dtt
http://zpravy.idnes.cz/dopravni-nehoda- ... _krimi_dtt
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Nehody - pre výstrahu!
Měli ho na místě dorazit - ne zachraňovat. Hajzla.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF