Nafta zbarvená jako voda
Moderátor: Colommbo
Nafta zbarvená jako voda
Dobrý den, setkal jsem se s nabídkou nafty zbarvené úplně stejně jako voda, k nerozeznání pouhým okem. Prý dovoz z německa z cisterny. Po dlouhém hledání jsem našel pouze podobu s arctic diesel jedné čerpací stanice. Na tuto naftu ale experti nedoporučují ani jezdit celou zimu pro její malou hustotu a sníženou mazivost, jestli se nepletu. Zvláštní je, že naftu nabízí celoročně, proč by se dodávala arctic diesel i v létě. Teď tedy nevím co je to zač. Prodávající tvrdil surová nafta bez aditiv. Už jen pojem surová nafta je nesmysl, to vypadá jinak. Fakt je že jsem ji zkusil do motoru TD r.v.91 a jelo to líp a snížila se spotřeba, opravdu. (Ale bojím se to lít do tranzita 2.0 TDDi.) Z výfuku zavání jako spálené petlahve, ale jen decentně a výfukové plyny byly čistější co se zbarvení týče, zkrátka 1.9TD tolik nehulil jako na klasickou naftu z OMW, (jinde netankuji) troufnu si tvrdit, že vůbec. Nemáte s tímto někdo zkušenost prosím?
Naposledy upravil(a) Zbyněk dne čtv bře 01, 2012 10:07, celkem upraveno 1 x.
Ani já zrovna dvakrát naftu nemusím, ale dříve jsem se živil ježděním a tehdy jsem se setkal s leteckým petrolejem (kerosinem) a pokud si ještě dobře vzpomínám, tak ten byl takový bezbarvý. Tak mne napadlo, jestli to není zrovna on (zejména pokud prodávající pracuje na letišti ). Motor (náklaďaku) na ní normálně jel (i v mrazech ), ale co to sním dělalo, to skutečně nevím.
Turbínový JET A-1 rozhodně není palivo vhodné do pístových motorů!Mirek1 píše:... tehdy jsem se setkal s leteckým petrolejem (kerosinem) a pokud si ještě dobře vzpomínám, tak ten byl takový bezbarvý. Tak mne napadlo, jestli to není zrovna on (zejména pokud prodávající pracuje na letišti ). Motor (náklaďaku) na ní normálně jel (i v mrazech ), ale co to sním dělalo, to skutečně nevím.
Bezbarvá je Arctic Diesel a Max Motiion Diesel http://img.kdekoliv.eu/images/876sm2012 ... a_1_tn.jpg
http://img.kdekoliv.eu/images/762sm2012 ... a_2_tn.jpg
http://img.kdekoliv.eu/images/762sm2012 ... a_2_tn.jpg
Quido píše:Bezbarvá je Arctic Diesel a Max Motiion Diesel http://img.kdekoliv.eu/images/876sm2012 ... a_1_tn.jpg
http://img.kdekoliv.eu/images/762sm2012 ... a_2_tn.jpg
Ano, to už jsem taky zjistil, tyto paliva se prodávají celoročně? Jestli se nepletu, jsou to vyloženě zimní paliva. Dík
Re: Nafta zbarvená jako voda
Skutečně arktická nafta je čirá a málo maže, taky ma bod tuhnutí -35 a rozhodně se neprodáva celoročně. Rozhodně celoroční ježdění i "nějakých zásob" na arktic naftu není nic prospěšného. Kdekdo si myslí,že když veme Vervu od Benziny, že má vyhráno,když třeba pojede do Alp lyžovat,nebo i když u nás padnou naráz mrazy a dotyčný netankoval třeba měsíc. Není tomu tak, verva je premiová,ale dokonce jednu dobu zamrzla dřív než TopQ. Od loňska se Benzina snaží a i Verva má deklarováno -32 °C. Největší blbost je vzít honem naftu plnou nádrž a jet do Alp kde je třeba -20 a u nás tou dobou -10. Klasika česká myšlenka vzít naftu u nás,aby se ušetřilo a pak za týden auto nenaskočí. Letošní teplá zima nahrává rafinérkám,že stále dělají přechodou naftu jako býva obvykle na podzim listopad prosinec do -8 až -10. Kde jsou ty časy kdy byla nafta namodralá a konzervovala, kamarad Petr mechanik, vyndal vstřiky z pežota, šoupnul je do nafty co vytahl z auta a hle? všechny slepené řepkou a skutečně v nádrži bylo 68% řepky. No name čerpačka mezi Rakovníkem a Kladnem........ Oprava tesnění pod hlavou z původních cca 3000 vylezla na 48000 kč.
Re: Nafta zbarvená jako voda
Já doufám, že ne. Od 1.12. by všude měla být zimní nafta typu F do -20°C Loňský ranní nestart při -14°C v lednu ve městě mne rozpálil do červena , paradoxně stávám u zdi pod Benzinou kam jezdím tankovat. Měl jsem účtenku o tankování, která by mě stejně asi byla prd platná. Snad jen díky tomu, že mi na pumpě znají podle ksichtu dobře, jsme to s vedoucím "vyrevanžovali". Takže ZIMNÍ NAFTA?????? Pumpa, kde se pokladní nezastaví, žádný ležáky v nádržích? Konec...........-djdekl píše:Tezko ted tocis naftu do -10
Re: Nafta zbarvená jako voda
Přechodová nafta u Eurooilu měla -17°C a Zimní -21°C. Kontrolováno loni i letos na dodákách. Doporučoval bych sem na fórum psát ověrená fakta nebo alespoň odkaz na informace a ne, že Pepa v hospodě říkal...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Nafta zbarvená jako voda
Toto byl doufám jen omyl. Pepa neříkal v hospodě,ale nenastartoval. Palivák vždy před zimou nový
Re: Nafta zbarvená jako voda
Místo toho, že parkuješ u zdi by bylo vhodnější uvést v jakém termínu proběhlo několik posledních tankování a po kolika litrech, aby se dala dedukovat finální směs. Třeba jedno takování tansformátorového oleje, či jakého patoku u VopičkaOil může zasrat palivový filtr navždy a projeví se až s poklesem teplot...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40