Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Moderátor: Colommbo
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Colommbo: Nebudu se v servisu hádat, jednou to ještě vydrží a příště už měním olej sám...
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Já bych řekl,že jestli použít 30 nebo 40-ku záleží také na používání motoru.Jestli jezdím více méně vláhu,skáču po městě a mám maloobjemový motor,který olej nespotřebovává,tak bych asi do něj tu 40-ku necpal,pouze můj laický názor.Colommbo píše:Itall: Pokud výrobce předepisuje (ne jen doporučuje) vyloženě 5W30, budou se v servízu asi cukat a mluvit o záruce. Je-li i 5W40 možná, nevidím žádný problém a udělal bych to taky...
Koliesko: Neboj se toho, u normálního motoru riziko nehrozí...
Koukám,že jsi se Záboří nad Labem.To bychom někdy mohli pokecat,jezdím občas do Řečan n/L.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Ono úplně stačí, když se dá 5w-30 ale A3/B3. Ford sice předpisuje A1/B1, nebo A5/B5, což je to samé , ale pro možnost pozdější výměny.
Vše je jen důsledek snížování emisí na úkor životnosti.
Vše je jen důsledek snížování emisí na úkor životnosti.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
lengy60: Koliesko sa iba pýtal, či motoru hrozí dajaké riziko, ja som mu odpovedal, že nie. Ano, volba mezi 30 a 40 souvisí jistým způsobem s převládajícím režimem jízd, podobně i volba mezi 0 (5) a 10. A případně pokecat klíďo píďo, nemám s tím problém, s každým dobrým člověkem se rád setkám...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Já tam jezdím makat,ale chvilka na kafčo se určitě najde.Až budu vědět nějaký termín svého pracovního nasazení,tak dám vědít.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Ano - je veliký rozdíl mezi 5w30 A1/B1 a 5w30 A3/B3. Snížená HTHS viskozita je sviňaHombre píše:Ono úplně stačí, když se dá 5w-30 ale A3/B3....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Já bych zas laicky řekl, že pro celoroční provoz v našich klimatických podmínkách je 40-ka vhodnější (léto), navíc jedu i s tímhle autíčkem třeba v létě na jih k moři a malý motor je určitě víc zatížený, než motor silnější. Takže bych tam 30-ku necpal, ani kdybych jezdil jen v ČR. Jenže výrobce doporučuje cosi a servis se toho víceméně drží. Záruka je 3 roky, takže nejméně 2 návštěvy servisu po roce. Jezdím do značkového, páč mi přijde solidní v záruce využívat ten servis (tu síť servisů), kde bych pak případně uplatňoval záruku. A jenom proto na ty 2 prohlídky jedu. Olej a filtr si koupit a vyměnit umím, zbytek jsou víceméně pohledové kontroly, při 3. prohlídce by měl být měněn olej v převodovce (oni Japonci jsou v tomhle nervóznější ). Pokud by mě nechali koukat na servis, jel bych tam i potřetí. Převoďák bych si jinak radši vyměnil sám, páč jaksi budu vědět, že je vyměněn, ne pouze zaplacen...lengy60 píše:Já bych řekl,že jestli použít 30 nebo 40-ku záleží také na používání motoru.Jestli jezdím více méně vláhu,skáču po městě a mám maloobjemový motor,který olej nespotřebovává,tak bych asi do něj tu 40-ku necpal,pouze můj laický názor.
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
No nalej si do motoru co chceš.Pohybuješ se ale v autech dost dlouho na to,abys věděl,že když máš menší motor,tak nemusí být víc zatížený než motor výknonnější.Pokud Ti auto s tímto olejem funguje dobře,tak proč tam dávat něco jiného?Ten servis není jen o výměně oleje,ale také třeba o doplnění provozních kapalin,načtení řídící jednotky atd.Tím nijak nelobuji za návštěvy servisu,ale může se stát,že dojde k průšvihu po záruce a pakliže nemáš prohlídky,tak čus.Každý to máme jinak,já si třeba nechávám dělat brzdy zásadně u kámoše,ale na prohlídky jako takové jezdím.Teď sice bez výměny oleje,ten si holt budu muset k vůli tvrdohlavosti výrobce nechat taky udělat u kámoše.Jen pro příklad,na prorezavění karoserie je nějaká záruka.Nemáš prohlídky,záruka padá a nikdo se s Tebou bavit nebude.Někteří výrobci na tohle mají extra chlívečky na konci servisky.Zeťákovi odešlo na autě servo po záruce,díky servisním prohlídkám platil čtvrtinu ceny.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
lengy60: Psal jsi maloobjemový motor, tedy menší, obecně je víc zatížený. Pokud by šlo o výkon (litrový), pak tyhle atmosferické japonské motory tříválce o 68k (Daihatsu, Toyota, Suzuki) jsou relativně výkonné. Takže zase zátěž. Překonává je snad jen nový litrový VW o 75k. Turbomotory jsou zatíženější, zajisté se v nich také používají nízkoviskozitní oleje . Jak už jsem konstatoval ve vlákně o motorkách - potřebuji, aby mi to jezdilo, za malou spotřebu, bez potíží, stále kolem toho neběhat, nesledovat co to chce, co to nechce, kde soudruzi udělali chybu apod. Také nic drahého. Podle toho důsledně vybírám.
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Tak ona míra zatížení záleží hlavně na obsluze vozidla Já když poženu 1.6 v 1.5 t autě a ty pojedeš s litrovým piánko,tak hádej jak to asi dopadne.Já myslím,že 68 k na auta,která jsi jmenoval není špatný.Samozřejmě pokud nebudeš chtít být nahoře v Alpách stejně rychle jako auto s výkonem 150k.
Pak je to už k moři s kopce,takže pokud pojedeš s s citem,tak mu nic nehrozí.Já to myslel tak,že bych si ten hustší olej nechal na dobu,až ho bude auto potřebovat nebo Ty tam máš olej Low SAPS?
Pak je to už k moři s kopce,takže pokud pojedeš s s citem,tak mu nic nehrozí.Já to myslel tak,že bych si ten hustší olej nechal na dobu,až ho bude auto potřebovat nebo Ty tam máš olej Low SAPS?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Právě bych chtěl, aby doba, kdy auto bude potřebovat viskóznější olej, byla hodně vzdálená. Nějaký low-saps? Musel bych se podívat do faktury, zda je tam uveden přesný typ oleje a zda se to dá zjistit. Dobrá úvaha. Třeba bych mohl v servisu argumentovat, že low-saps nepotřebuji a nechci.lengy60 píše:Já to myslel tak,že bych si ten hustší olej nechal na dobu,až ho bude auto potřebovat nebo Ty tam máš olej Low SAPS?
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
No já myslel,že tohle víš a proto tak špekuluješ. Nikde není psáno,že je olej 5W30 špatný,ale nesmí být eco,eco,eco. Na druhou stranu,do litrového motoru Citroen můžeš nalít 5 druhů oleje od 0W30 až po 15W40,do 1.6 VTI pouze 1,tak praví servisní kniha. Jinak včera dával jeden kolega užitečný odkaz do "mého" vlákna o normě B71 2290,tam si můžeš hezky porovnat,co Ti přináší olej dle firemní normy výrobce vozu.Povětšinou je to úspora paliva,ovšem za cenu horšího mazání motoru,což Ti ovšem už nikdo neřekne.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Právě v případě B71 2290 versus A3/B4 poskytuje B71 2290 lepší ochranu proti opotřebení.lengy60 píše:......Povětšinou je to úspora paliva, ovšem za cenu horšího mazání motoru, což Ti ovšem už nikdo neřekne.
viz - Glossary - Wear: Jedním z nejdůležitějších funkcí maziva je snížit množství opotřebení motoru......
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Já na foru Ford bojuji se zastánci oleje pro Ford již osum let, a je to jak boj s větrnými mlýny. Já jim říkám manuálisti. Jenomže za tu dobu , co mě posílaly do šípku s jiným olejem než je předepsaný, došlo na má slova a chlapci nyní řeší vylágrované motory a nějak jim stále nedochází, že za všem stojí ta fordí voděnka. Komu není rady, tomu není pomoci, já bych mohl vyprávět a kolikrát to bylo na nože.
Jsem zástáncem jiného řešení, když chtějí nějak emise snižovat. Žádné snižování na oturbované jednolitry, ale klidně 2,5L atmosfera nebo s turbem, která bude ŘJ přiškrcena na výkonu a dám na to krk, že i emise by vyšly lépe. Sice by klesl litrový výkon , ale na druhou stranu by nemusely být motory ověšeny různýma ekologickýma kurvítkama, které stejně eliminují přebytek nespálené energie nahoněné turbem.Na druhou stranu, takový motor by i horším zacházení atakoval bez problému půl mega km, a to by zase nevonělo výrobcům kár.
Jsem zástáncem jiného řešení, když chtějí nějak emise snižovat. Žádné snižování na oturbované jednolitry, ale klidně 2,5L atmosfera nebo s turbem, která bude ŘJ přiškrcena na výkonu a dám na to krk, že i emise by vyšly lépe. Sice by klesl litrový výkon , ale na druhou stranu by nemusely být motory ověšeny různýma ekologickýma kurvítkama, které stejně eliminují přebytek nespálené energie nahoněné turbem.Na druhou stranu, takový motor by i horším zacházení atakoval bez problému půl mega km, a to by zase nevonělo výrobcům kár.
Naposledy upravil(a) Hombre dne čtv říj 02, 2014 18:38, celkem upraveno 1 x.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Nadmerna spotreba oleja (Ford)
Jj, mám taky Focuse a tak to tam sleduju. Kolem oleje je tam byl trošku husto. Mám ale pocit, že nakonec origo olej zvítězil.