nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

Sice za prvních pět let mého ježdění dvakrát oprava alternátoru (mno, poprvé jakási oprava na dva roky, podruhé v květnu 2014 celková repase), ale něco na tom normálním dobíjení bude... 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pedro »

A mozna jeste Vartu před koupi znacky John.....
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od bjukemen »

No baterka sa nabijala 33hodin po nabiti drzi napatie 13,1V u znameho co ma tester pri zatazeni 300A kleslo napatie z 13,1 V na 13,0 V
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

bjukemen píše:No baterka sa nabijala 33hodin po nabiti drzi napatie 13,1V u znameho co ma tester pri zatazeni 300A kleslo napatie z 13,1 V na 13,0 V
To je zatial viac než velmy dobré.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od bjukemen »

hej je,az prilis, kazdopadne zatial je u mna baterka tak uvidim
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Hombre »

Má baterka v Mondeu má přes deset let. Dobíjecí napětí ve 3000 ot. Je jen 13,8V již 18 roků. Po vypnutí motoru je napětí v síti 12,8V. Po celou dobu, co jí v autě mám, nebyla dobíjena a v zimě na drc nastartovala po měsíci stání. Myslím si, že baterky i žárovky +30, +50% odrovnává to dobíjecí napětí 14,6V.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:....Varta Silver Dynamic 74Ah a 750A....
Teda pane, Omča se má :) Akoušovi musí stačit 45Ah a 400A. A i v Petrově dvačtverce :shock:
Jinak byla Varta, nyní je Yuasa....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

Návod k obsluze v technické části uvádí kapacity 66/70/85Ah (nejsilnější asi pro naftu.) Při koupi auta byla namontovaná Varta Blue Dynamic 72Ah, ale byla na odchodu, neudržela kapacitu a po pěti dnech parkování už nebyla schopná otočit motorem. Koupil jsem zmíněnou Silver Dynamic, fungovala v autě rovných osm let a skrzevá moji spokojenost jsem ji loni pořídil znovu.
P.S. Vymontovanou Blue Dynamic jsem daroval kamošovi, jemuž v jeho 1.9D Citroenu ZX při každodenním používání sloužila věrně ještě asi pět let... Mimochodem, ten motor chytal podobně jako legendární Tomášova Toyota... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pedro »

Coz je pro me, nepochopitelne. Proslo mi rukama nekolik tisíc dieselu všemožných znacek a to co umel motor v Tomášoj C, PROSTE JAKOBY nepochopim. Cest pamatce a poctive Jappraci.
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Martin0912 »

Zdravím,
mám objednaný Ctek MXS 5.0 new, pozítří se chystám poprvé dobíjet. Focus 3, 2011, 1,6tdci ,85kw , baterie je tam zřejmě původní ( 7let, auto vlastním 2 roky a ještě nebyla z auta venku, takže nevím datum výroby). Jezdím převážně krátké trasy ve městě ( cca 15km/1 start).
Na zapojené baterii ( originál Ford EFB 70Ah ) naměřeno před startem 12,3V, při startu 10,1V, těsně po startu 15V. ( měřeno večer po krátké jízdě, zapnutá obrysová světla a topení, rádio vypnuté).
Prosím o radu na samotné nabíjení na tom Cteku -
1) Měl bych sloupnout samolepky a dolít destilku nebo nebo se o to u téhle baterie vůbec nemám pokoušet?
2) Auto budu nabíjet doma ( píšete, že je lepší nechat aku před nabitím pár hodin v teple )- mám nabíjet na režim "Auto" nebo "Auto"+"Recond"?


Díky všem :)
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Ať tě ani nenapadne ten akumulátor z auta odpojovat!!!

Pokud budeš v tuto dobu nabíjet venku, zvol "studený" program. Vymakaná nabíječka by měla umět změřit si vnitřní odpor akumulátoru anebo přinejmenším průběžně sledovat jeho reakci na nabíjení a tomu přizpůsobit způsob nabíjení/nabíjecí program. Pokud to neumí a ty musíš sám něco volit, pak je nic moc.

Jinak většina soudobých akumulátorů už pod nálepkou žádné odnímatelné zátky ani nemá. Podívat se pod nálepku samozřejmě můžeš, ale pochybuji, že bys dokázal doplnit destilku.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Ad Ctek MXS 5.0 new: přečetl jsem si návod a program Recond bych v daném případě určitě nepoužil.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

Mám CTEK MXS 5.0 předchozí generace, tedy ještě bez možnosti "diagnostikovat" stav akumulátoru. Dobíjím akumulátor připojený v autě, nic nevyndávám. Mod RECOND je určen pro hluboce vybitý stav akumulátoru a doporučuje se pracovat s ním jako se šafránem, max. jednou-dvakrát ročně. Jestli použiješ program zimní s vločkou nebo jen autíčko je dle mého soudu vpodstatě jedno. Po připojení nabíječky na aku a zapojení do sítě se rozsvítí dvě nebo tři oranžové diody a nabíječka se začne s akumulátorem domlouvat. V průběhu nabíjení se pak postupně rozsvěcejí další oranžové diody podle toho, v které fázi proces zrovna je, a může to trvat různě dlouho. Ukončení nabíjení a možnost odpojení nabíječky signalizuje první ze dvou zelených diod, druhá (poslední v řadě) se rozsvěcí pouze při použití a ukončení zmiňovaného modu recond, při jiných se nerozsvítí, tož abys na ni nečekal. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Martin0912 »

Jerry3 píše:Ad Ctek MXS 5.0 new: přečetl jsem si návod a program Recond bych v daném případě určitě nepoužil.
Dobře, použiji tedy jen režim vločky.Tahle novější verze má místo "vločky" teplotní čidlo, takže by si měla sama určovat dobíjecí proud podle okolní teploty.
Colommbo píše:Ukončení nabíjení a možnost odpojení nabíječky signalizuje první ze dvou zelených diod, druhá (poslední v řadě) se rozsvěcí pouze při použití a ukončení zmiňovaného modu recond, při jiných se nerozsvítí, tož abys na ni nečekal. :)
Díky, pokud to není v manuálu, tak z videí jsem se to nikde nedozvěděl.

Později v případě koupi nové baterie, je nutné provést nějaký ten reset BMS/něco dalšího, nebo si to ŘJ nastaví sama?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Jerry3 »

Chceš-li se vyhnout problémům, připoj náhradní zdroj, jak jsem už napsal. V opačném případě si raději zajeď do odborného servisu.
Odpovědět