nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
1.9JTD

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od 1.9JTD »

Veru nič podstatného nezistil.
Poriadny návod neviem nikde stiahnuť - ani tam, kde za to chcú peniaze zjavne nieje...
To čo stiahnuť ide sú bezpečnostné bláboly. (funkcie, postup nabíjania neráčili napísať)

RECOND - preklad čo by to malo byť:

Proces renovace olověné baterie není koncepčně náročný. Zahrnuje obnovení plné kapacity baterie jejím úplným nabitím a následným úplným vybitím. Tento proces můžete několikrát opakovat, dokud se baterie nevrátí do původního stavu.

Na to mám svoj názor - olovenému akumulátoru hlboké vybitie neprospeje, má len obmedzený počet plných cyklov - nechápem také snahy výrobcov nabíjačiek. To akotak funguje pri NICD a NIMH ale olovenému by som to nerobil.

Nabíjačka by si mala sama kontrolovať hodnotu plného nabitia a prepnúť na udržiavací režim.
Ak aku začne bublať pri ktoromkoľvek nabíjaní, niečo nie je dobre.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Poupravíme, zde je asi chyba překladu. Vybitím se na 99% myslí vybití na cca 10V, a opětovné nabití. Hluboké je od 9V níže. A co vím ze školy, nevím jestli to tak je, tak postupně vybíjení a nabíjení, takže permanentní funkce baterie v rozmezí 10V - 14.3V odbourává sulfataci, takže mě to celkem smysl dává, pokud ji nevyvíjí pod 9V
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od rousini »

Jak jsem psal, pátrání po tom není pro mě úplně podstatné, protože jsem mimo staré trafonabíječky, která dovede dávat 10A chtěl něco, abych u malé motobaterky nemusel stát a regulovat (rychle se nabíjí).
Desulfatace na takových komerčních nabíječkách údajně smysl nemá, protože nedovede odvést potřebnou práci (google si to na rozdíl ode mě pamatuje...).
Recon je tam zobrazen i v grafu, kdy ke konci nabíjení pokračuje až do napětí 15V, přičemž by měl dělat proudové pulzy (naopak desulf. dělá proudové pulzy ve stavu nízkého napětí).
Je mi to u paty, pokročilou nabíječku nepotřebuji neb je dražší než AKU, já potřebuji jednou přes zimu čeknout motobaterie v komoře, tahle dovede i LiFe PO (nespustí případnou desulf) a to mi stačí za 500.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
1.9JTD

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od 1.9JTD »

Tam píšu o RECOND. Ako píšeš - desulfatácia je reálna pulzným spôsobom. O potrebe hlbokého vybitia je mnoho zahraničných článkov - budem si o tom myslieť svoje nadalej. Technicky je "úplné vybitie" niečo iné.
Veľmi dávno už nerobím s aku, teda hodnoty napätia len lovím z pamäti no tiež sa mi marí, že napätie nesmie klesnúť pod 10,5V - maximálne nad 14,1V.

Iste na občasné dobitie aku úplne stačí lacná nabíjačka, ostatne koľko ľudí nedobíja nikdy a akumulátor im vydrží veľa rokov.
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od jarson1 »

Tiez som nikdy nadobijal.
Odkedy ukladam ale toyotu k "zimnemu spanku" tak som si povedal , ze budem. Lenze nakoniec som zistil, ze je v takom pripade pohodlnejsie proste odpojit minus a hotovo. Takto pekne drzi celu zimu a neklesne pod 12,6v. Totiz nemam v garazi elektriku a tak by to znamenalo samozrejme vybratie a transport do bytu. A to by sa manzelke velmi nepacilo...aj tak frfle ked dobijam jednu staru Vartu, co mam v pivnici na svietenie. Naopak tu , ktorou si svietim v garazi , obvykle iba vlozim do auta , povozim ju a je tym padom nabita.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Bezúdržbová baterie pokud je v chladu, vydrží dlouho, za 6 měsíců ztratí jen asi 10% ze svého napětí. Horší jsou klasické "údržbové", myslím si ale, že ty už nikdo z nás nemá :)
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od bjukemen »

pre mna udrzbova nieje horsia, naopak je lepsia, aj ked vela znaciek ma pod nalepkou zatky

momentalne mam 2 a obe sa daju otvorit a v pohode zmerat hustotu elektrolitu, idealne po pouziti funkcie rekond na niektorych nabijackach vtedy sa to pekne premiesa, na desulfaciu je 15V bez tak malo
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
1.9JTD

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od 1.9JTD »

"vela znaciek ma pod nalepkou zatky" - žiadny olovený akumulátor asi nemôže byť úplne hgermeticky uzatvorený, teda zrejme všetky majú nejaké (pretlakové) odvetranie. Tie zátky pod vrchným krytím som videl na viacero akumulátorov rôznych značiek, výrobcov.
Ak sú otvory nejako, dá sa skontrolovať stav dosák a zmerať hustota článkov ako píšeš - a prípadne zarovať, výhoda.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Durex »

jasně že nemůže být uzavřený. To by vybouchnul. Ale ve většině případů je uzavřený akumulátor typu agm a tam i když ho odzátkuješ,tak nezjistíš nic
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
1.9JTD

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od 1.9JTD »

Ony tiež mávajú otvory pod krytom a niektoré viditeľné (i keď na týchto obrázkoch nie sú štartovacie):

Obrázek

Obrázek

A gelové, čo som sa s nimi bavil v rámci maródky po malom doliatí rozpusteného citrodeka tiež nabrali kapacitu z 0,1xx na 3,3-3,5 zo 7.
Samozrejme nikdy nenaberú plnú, bol to iba pokus zo zvedavosti a dlhej chvíle.

Osobne nabíjačku nemám (len núdzovú - usmernené trafo), nám to rieši kamarát automechnik, má nejakú väčšiu debničku s viac funkciami vrátane rýchlonabíjania.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Durex »

Jde o to,že elektrolit je nasáklý v rounu. A dolití opravdu zlepší aku,ale nikdo ti neřekne na jak dlouho. A moje zkušenost je ta,že 3 měsíce ok,ráno nastartuješ,odjedeš 150 km k benzině,chcípneš motor a další start už jen zacvakají relátka a baterka má rozpadlé desky. Takže takovou aku opravdu nechceš. Takže zachraňovat aku z hlubokého vybití opravdu nedoporučuji
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
1.9JTD

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od 1.9JTD »

100% súhlas. To len ako zaujímavosť. Už nejaké roky viaceré akumulátory dožijú náhle (dôvody - konštrukčné sú Ti jasné, nejedná za o zámer). Môj čiste súkromný názor (aj skúsenosť) je raz-dva krát dobiť a ak sa javí slabnúca - novú a nie najlacnejšiu.
Nie len v aku nechcem najnižšiu cenu ale solídnu kvalitu. Aj v náplniach, materiáli. Napríklad mi známy menil na dvakrát ramené prednej nápravy. Prv spodné no potom začali buchotať aj vrchné. Cena nesympatická v porovnaní s kompletnou repasnou sadou "maxgear". Lenže už som mal prečítané, o čom také sú. Nedávam veci na pol roka, rok...
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

rousini píše: ned úno 18, 2024 10:50 Nedávno jsem koupil nabíječku Gude. Je k ní obrázkový návod, jehož logiku nejsem s to pobrat. Některým režimům nerozumím, ale ani mě to nezajímá, protože smyslem bylo pořídit nabíječku - zapni a nestarej se.
Nicméně na můj dotaz mi z podpory Gude přišel mail od člověka s německým jménem, kde jediná smysluplná info byla, že po dosažení konce nabíjení přechází do udržovacího režimu (obrázkový návod má grafiku s odejmutím krokodýlků po (asi) 12 hod... Zbytek informací si protiřečil, takže jsem se dověděl zase ...
Je tam režim RECON, což jsem mylně považoval za desulfataci a ten končí nabíjení napětím 15V k promíchání (a je fakt slyšet, že AKU plynuje) elektrolytu. K čemu je to dobré?
velmi sa obávam,že návod bz ti bol k ničomu-vlastná skusenost s kompresorom Gude. Návod síce v Slovenčine,lenže preložený google translatorom z čínštiny. Takže polovica textu nepochopitelná,zmatočná,nezmyselná. A ten istý návod bol i na webe.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

rousini píše: ned úno 18, 2024 15:36 Je to Gude GAB 12V 4A.
- 12V std - chápu
- 12V AGM - jo
- 12V M - nechápu
- 12V LiFePo - jo
- 6V std - jo
- recond - chápu na 50%
- supply - funguje jako zdroj i bez připojení k baterce

Nevím v jakém režimu a jestli vůbec po nabití přechází na udržovací dobíjení... Díky i když nic nezjistíš :wink:

niečo podobné mal lidl,len v inej farbe a inej značky.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od bjukemen »

vsetko je to podobna cina, aj ked cena slusna, ale i tak odporucam exide12/7
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět