nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
emge
Příspěvky: 370
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od emge »

Tiež mám nabíjačku CTEK MXS 5.0. A tiež sa u mňa vyskytol problém s tlačítkom. Nabíjačka nie je priamo rozoberateľná, nemá skrutky, dno je k obalu prilepené. Ale pri troche opatrnosti sa dá odlepiť bez poškodenia.
Je tam takéto tlačítko:
Obrázek
Na ňom je krytka (vľavo):
Obrázek
Tlačítko som prestriekal čistiacim sprejom na kontakty a zlepšilo sa to. Stále sa však občas prepne až na druhé stlačenie. Ale prepína to spoľahlivo, takže pomohlo to.
Pridám ešte ďalšie fotografie z vnútra (spodná časť plošného spoja) Snáď to niekomu pomôže:
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

Hele ho, hajzla - je to rebel!
Snímek obrazovky 2024-02-14 181524.png
Snímek obrazovky 2024-02-14 181524.png (53.82 KiB) Zobrazeno 685 x
Jinak moc díky za osvětu! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od jarson1 »

Detto riesim na ovladacoch dialkoveho.
Presne - rozobrat, prestriekat sprejom na kontakty, poskladat.
Problem je, ze sa to sice zlepsi, ale obvykle tak maximalne na pol roka.
Celkom to nechapem. Tlacitka inak maju normalny chod a jasne kliknu. Teda pekne spinaju. Nerozoberal som to teda ... v cim je teda problem?
Pomohla by vymena ? Staci akekolvek totiznej velkosti alebo je v tom nieco este ine?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

Colommbo píše: úte úno 13, 2024 13:53
bjukemen píše: úte úno 13, 2024 10:21 ...ano myslel som tlacitko na prepinanie modov, casom prestane fungovat uplne, ctek sice uzna reklamaciu ale je tam stale ten isty typ...
Děkuju! Vezmu si z toho ponaučení radši na něj vůbec nesahat a nepokoušet se přepínat módy - mohlo by "zůstat viset" zrovna tam, kde nechci... :idea:
Presne tak. Ale ja mám niekolko druhov batérií,takže som to tlačidlo musel používat. Zničoho nič začalo haprovat,ale dalo sa. Potom odišlo uplne, Tak som rozrezal ten plast nad tlačidlom a ddal tam čistič kontaktov. Pomohlo,ale ked chcem zmenit mod,musím opat nastriekat a už sa s tým nechem ani zapodievat,neprestajne prestriekavat ten nekvalitný spínač. Mne odišiel až po záruke,takže smola. A teraz už nepomáha ani sprej.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Brembo »

emge píše: stř úno 14, 2024 17:51 Tiež mám nabíjačku CTEK MXS 5.0. A tiež sa u mňa vyskytol problém s tlačítkom. Nabíjačka nie je priamo rozoberateľná, nemá skrutky, dno je k obalu prilepené. Ale pri troche opatrnosti sa dá odlepiť bez poškodenia.
Dakujeme za návod.
Inak som niekde na youtube našiel video,kde to týpek rozobral,ale on mal problém niekde inde a nepodarilo sa mu to opravit.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
1.9JTD

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od 1.9JTD »

https://dratek.cz/arduino/1253-mikrospi ... citko.html

Netvrdím, že je to presne ono, treba pozrieť podľa rozmerov.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od bjukemen »

tych mikrospinacov jesto dost, treba skusit vymenit
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
1.9JTD

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od 1.9JTD »

Mám nejaké prístroje s takými mikrspínačmi staré niekoľko desaťročí, nemusel som meniť nikdy žiadny. Je to aj o zaobchádzaní.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

Určitě ano. Avšak, jak už jsem psal, ač je CTEK používán jednoúčelově (stále v jednom režimu, kdy není třeba nic přepínat či zapínat), tlačítko po nějaké době stejně, doprdelepráce, přestane fungovat. Proč, toť otázka... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Takzvané kurvítko, účelové poddimenzovaný díl, který chtěnechtě odejde tam kam slunce nesvítí, nemusí být nutně v háji tlačítko ale jeho spoj, který je nějakým způsobem časově dimenzovaný...
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

Při používání stále stejného modu tlačítko naštěstí nemá na funkci (rostlináře) vliv. Avšak u nabíječky za bratru (před pár lety) šestnáct stovek by takový zádrhel člověk nepředpokládal. A velmi mě překvapilo bjukovo sdělení, že se to se*e napříč uživatelským spektrem...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
1.9JTD

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od 1.9JTD »

Často to ani nie sú zámerné ku*vítka len snaha výrobcov ušetriť na čom sa len dá. Na všetkom, nie len v nabíjačkách, automobilizme.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od rousini »

Nedávno jsem koupil nabíječku Gude. Je k ní obrázkový návod, jehož logiku nejsem s to pobrat. Některým režimům nerozumím, ale ani mě to nezajímá, protože smyslem bylo pořídit nabíječku - zapni a nestarej se.
Nicméně na můj dotaz mi z podpory Gude přišel mail od člověka s německým jménem, kde jediná smysluplná info byla, že po dosažení konce nabíjení přechází do udržovacího režimu (obrázkový návod má grafiku s odejmutím krokodýlků po (asi) 12 hod... Zbytek informací si protiřečil, takže jsem se dověděl zase ...
Je tam režim RECON, což jsem mylně považoval za desulfataci a ten končí nabíjení napětím 15V k promíchání (a je fakt slyšet, že AKU plynuje) elektrolytu. K čemu je to dobré?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
1.9JTD

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od 1.9JTD »

Prosím presné označenie - ktorá to je. Pozriem návod.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od rousini »

Je to Gude GAB 12V 4A.
- 12V std - chápu
- 12V AGM - jo
- 12V M - nechápu
- 12V LiFePo - jo
- 6V std - jo
- recond - chápu na 50%
- supply - funguje jako zdroj i bez připojení k baterce

Nevím v jakém režimu a jestli vůbec po nabití přechází na udržovací dobíjení... Díky i když nic nezjistíš :wink:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Odpovědět