nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
Re: nabíječka,tady baterií
Za dávných časů bylo pravdou že výkon altenátoru (resp.proud I (A) který je schopen vygenerovat) je řízen proudem v rotorovém vinutí. Takže altík potřebuje buďvysoké otáčky a rotorem jde malý proud a naopak. Pokud jej zatížím na jeho proudové maximum ..projeví se to snížením napětí U (V)
Re: nabíječka,tady baterií
Ta poslední věta pravdou jest. Nevim však jak v dnešní době ultramoderní.
I proto měly š742 měly 3 typy alt. A to byla ampéráž,ty rozdíly ...,nejen v odběru výdavy.
I proto měly š742 měly 3 typy alt. A to byla ampéráž,ty rozdíly ...,nejen v odběru výdavy.
Re: nabíječka,tady baterií
...napríklad ja keď to vytočím nad cca. 4500ot/min (na altíku bude viac otáčok), tak mi palubné napätie začne prudko klesať (až na napätie akumulátora), ale od voľnobehu po cca tých 4500 ot./min. je všetko eňo-ňuňo.
Neviem, či je to relatívne starým altíkom, regulátorm, alebo prirodzenou charakteristikou Magnetonu 70A... ...v charekeristíkách je graf, ktorý má dve osi: otáčky a prúd - to napätie by ma teda zaujímalo, ale taký graf nemôžem nikde nájsť.
Neviem, či je to relatívne starým altíkom, regulátorm, alebo prirodzenou charakteristikou Magnetonu 70A... ...v charekeristíkách je graf, ktorý má dve osi: otáčky a prúd - to napätie by ma teda zaujímalo, ale taký graf nemôžem nikde nájsť.
Re: nabíječka,tady baterií
Ano, větší (kapacitou) akumulátor -> větší (proudově) alternátor -> větší zatížení motoru (při zátěži).Návštěvník píše:....konstruktér pokud možno vždy volí co "nejmenší" akumulátor a co "nejmenší" altík....
Je to podle přídavných spotřebičů v autě - ta (když už zmíněná) Š742 měla u modelů LUX altík 35A, LUX SUPER 42A a GRAND LUX SUPER 55A. Ale baterky byly u všech 37, pak 40 a nakonec tuším 44Ah.
Ale třeba Honda City 1.gen. měly baterku "jen" 27Ah.... altík nevím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nabíječka,tady baterií
Tak jest. A že byla sakra zvýšená výbava mezi těmi typy...
City I měla 27?
To je fakt?
To se na krátké jízdy muselo zdát altíku o čertech...
City I měla 27?
To je fakt?
To se na krátké jízdy muselo zdát altíku o čertech...
Re: nabíječka,tady baterií
Nechci to tvrdit na 100%, ale mám dojem, že jsem to kdysi - když to bylo nové - četl v prospektech.Pitris píše:Honda City 1.gen. měly baterku "jen" 27Ah....
Nevím ale jaký převod je mezi řemenicí kliky a altíku - jakých otáček a proudu je alternátor schopen
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nabíječka,tady baterií
Tak převod altíku zpravidla od kliky "do rychla" (i=0,3 až 0,6) A má v první řadě za úkol zásobit spotřebiče a až jako doplněk dobíjet startovací akumulátor
Re: nabíječka,tady baterií
Však ano - napřed nakrmit všechno, co je potřeba při provozu auta, a až zbytek do baterky.
A čím je baterka menší (kapacitou), tím dřív je "zbytkovým proudem" dobita. A na start ten aku stačí.
A čím je baterka menší (kapacitou), tím dřív je "zbytkovým proudem" dobita. A na start ten aku stačí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: nabíječka,tady baterií
PřesněPitris píše:Však ano - napřed nakrmit všechno, co je potřeba při provozu auta, a až zbytek do baterky.
A čím je baterka menší (kapacitou), tím dřív je "zbytkovým proudem" dobita. A na start ten aku stačí.
Re: nabíječka,tady baterií
Myslím si, že je problém buď v lítacích uhlících nebo regleru, nevěřím tomu, že se jedná o normální chováníFF píše:...napríklad ja keď to vytočím nad cca. 4500ot/min (na altíku bude viac otáčok), tak mi palubné napätie začne prudko klesať (až na napätie akumulátora), ale od voľnobehu po cca tých 4500 ot./min. je všetko eňo-ňuňo.
Re: nabíječka,tady baterií
70A Magneton byl dost choulostivý na diodový můstek. Na soutěžáku ho mám kvůli rampě. Zkusit ho co nejvíc proudově zatížit a měl by být 13,7 - 14,2 (Magneton)
Re: nabíječka,tady baterií
...to bolo prvé, čo ma vtedy napadlo - uhlíky asi nestíhajú - buď slabý prítlak, alebo krúžky moc hádžu a uhlíky to nestíhajú kopírovať.
...to bol na skodovkar-a
Ináč s napätím problém nemám - keď je akumulátor už zahriaty a nabitý (v zime), tak mám pri zapnutých svetlách a ventilátore na 1. stupeň na zásuvke zapaľovača 14,3V v zime; v lete je to cca 13,8-14,1 V. Ináč v poriadných mrazoch (-15°C a chladnejšie) a krátko po štarte, keď naštartujem a úplne všetko vypnem, tak to vie vyskočiť na max. 14,65V (toľko som nameral), ale to musí byť akumulátor poriadne studený (teda jeho vnútorný odpor je veľmi veľký), potom to po slušnom ohriatí klesá ku 13,8V a ako sa to nabije, tak to zasa stúpne na tých 14,1V až 14,3V.
...to bol na skodovkar-a
Ináč s napätím problém nemám - keď je akumulátor už zahriaty a nabitý (v zime), tak mám pri zapnutých svetlách a ventilátore na 1. stupeň na zásuvke zapaľovača 14,3V v zime; v lete je to cca 13,8-14,1 V. Ináč v poriadných mrazoch (-15°C a chladnejšie) a krátko po štarte, keď naštartujem a úplne všetko vypnem, tak to vie vyskočiť na max. 14,65V (toľko som nameral), ale to musí byť akumulátor poriadne studený (teda jeho vnútorný odpor je veľmi veľký), potom to po slušnom ohriatí klesá ku 13,8V a ako sa to nabije, tak to zasa stúpne na tých 14,1V až 14,3V.
Re: nabíječka,tady baterií
Skôr je dôležitejší pomer medzi štartovacím prúdom a kapacitou akumulátora (teda celkovou plochou mriežok) a ich stavom zasulfátovania = vnútorným odporom akumulátora.Pitris píše:A čím je baterka menší (kapacitou), tím dřív je "zbytkovým proudem" dobita...
Re: nabíječka,tady baterií
Pekný (názorný) obrázok:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... cia_cs.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... cia_cs.jpg
Re: nabíječka,tady baterií
Rozborka altíku by neměla být problém a uhlíky stojí pár éček. Jen tak pro zajímavost bych to rozhodil a vyměnil