nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Mick 1 »

Za dávných časů bylo pravdou že výkon altenátoru (resp.proud I (A) který je schopen vygenerovat) je řízen proudem v rotorovém vinutí. Takže altík potřebuje buďvysoké otáčky a rotorem jde malý proud a naopak. Pokud jej zatížím na jeho proudové maximum ..projeví se to snížením napětí U (V) 8)
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pedro »

Ta poslední věta pravdou jest. Nevim však jak v dnešní době ultramoderní.
I proto měly š742 měly 3 typy alt. A to byla ampéráž,ty rozdíly ...,nejen v odběru výdavy.
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

...napríklad ja keď to vytočím nad cca. 4500ot/min (na altíku bude viac otáčok), tak mi palubné napätie začne prudko klesať (až na napätie akumulátora), ale od voľnobehu po cca tých 4500 ot./min. je všetko eňo-ňuňo.
Neviem, či je to relatívne starým altíkom, regulátorm, alebo prirodzenou charakteristikou Magnetonu 70A... ...v charekeristíkách je graf, ktorý má dve osi: otáčky a prúd - to napätie by ma teda zaujímalo, ale taký graf nemôžem nikde nájsť.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27540
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:....konstruktér pokud možno vždy volí co "nejmenší" akumulátor a co "nejmenší" altík....
Ano, větší (kapacitou) akumulátor -> větší (proudově) alternátor -> větší zatížení motoru (při zátěži).
Je to podle přídavných spotřebičů v autě - ta (když už zmíněná) Š742 měla u modelů LUX altík 35A, LUX SUPER 42A a GRAND LUX SUPER 55A. Ale baterky byly u všech 37, pak 40 a nakonec tuším 44Ah.
Ale třeba Honda City 1.gen. měly baterku "jen" 27Ah.... altík nevím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pedro »

Tak jest. A že byla sakra zvýšená výbava mezi těmi typy... :D
City I měla 27?
To je fakt?
To se na krátké jízdy muselo zdát altíku o čertech...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27540
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Honda City 1.gen. měly baterku "jen" 27Ah....
Nechci to tvrdit na 100%, ale mám dojem, že jsem to kdysi - když to bylo nové - četl v prospektech.
Nevím ale jaký převod je mezi řemenicí kliky a altíku - jakých otáček a proudu je alternátor schopen
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Mick 1 »

Tak převod altíku zpravidla od kliky "do rychla" (i=0,3 až 0,6) A má v první řadě za úkol zásobit spotřebiče a až jako doplněk dobíjet startovací akumulátor :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27540
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pitris »

Však ano - napřed nakrmit všechno, co je potřeba při provozu auta, a až zbytek do baterky.
A čím je baterka menší (kapacitou), tím dřív je "zbytkovým proudem" dobita. A na start ten aku stačí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Mick 1 »

Pitris píše:Však ano - napřed nakrmit všechno, co je potřeba při provozu auta, a až zbytek do baterky.
A čím je baterka menší (kapacitou), tím dřív je "zbytkovým proudem" dobita. A na start ten aku stačí.
Přesně :mrgreen:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od skodovkar »

FF píše:...napríklad ja keď to vytočím nad cca. 4500ot/min (na altíku bude viac otáčok), tak mi palubné napätie začne prudko klesať (až na napätie akumulátora), ale od voľnobehu po cca tých 4500 ot./min. je všetko eňo-ňuňo.
Myslím si, že je problém buď v lítacích uhlících nebo regleru, nevěřím tomu, že se jedná o normální chování :|
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Mick 1 »

70A Magneton byl dost choulostivý na diodový můstek. Na soutěžáku ho mám kvůli rampě. Zkusit ho co nejvíc proudově zatížit a měl by být 13,7 - 14,2 (Magneton)
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

...to bolo prvé, čo ma vtedy napadlo - uhlíky asi nestíhajú - buď slabý prítlak, alebo krúžky moc hádžu a uhlíky to nestíhajú kopírovať.
...to bol na skodovkar-a

Ináč s napätím problém nemám - keď je akumulátor už zahriaty a nabitý (v zime), tak mám pri zapnutých svetlách a ventilátore na 1. stupeň na zásuvke zapaľovača 14,3V v zime; v lete je to cca 13,8-14,1 V. Ináč v poriadných mrazoch (-15°C a chladnejšie) a krátko po štarte, keď naštartujem a úplne všetko vypnem, tak to vie vyskočiť na max. 14,65V (toľko som nameral), ale to musí byť akumulátor poriadne studený (teda jeho vnútorný odpor je veľmi veľký), potom to po slušnom ohriatí klesá ku 13,8V a ako sa to nabije, tak to zasa stúpne na tých 14,1V až 14,3V.
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

Pitris píše:A čím je baterka menší (kapacitou), tím dřív je "zbytkovým proudem" dobita...
Skôr je dôležitejší pomer medzi štartovacím prúdom a kapacitou akumulátora (teda celkovou plochou mriežok) a ich stavom zasulfátovania = vnútorným odporom akumulátora.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od skodovkar »

Rozborka altíku by neměla být problém a uhlíky stojí pár éček. Jen tak pro zajímavost bych to rozhodil a vyměnil :twisted:
Odpovědět