nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Autoxxxrady

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Autoxxxrady »

O tom nepochybuju, že s malým proudem nabiješ lépe to je jasný .) Nabíječe o výkonu 15A a podobně jsou pro profesionály, který musí nabíjet rychle. V servisu když potřebuješ oživit akumulátor, tak nemáš čas dva dny šmudlit jeden ampér do akumulátoru .) Tam to potřebuješ mit do dvou hodin v provozu.

Když budeš nabíjet při teplotě kolem 20°C tak ten rozdíl nemusí být velký jestli budeš mit nastaveno na 14,4V nebo 14,8V, ale v mrazu to může udělat větší rozdíl. Ale nemám to vyzkoušeno jak velký rozdíl. A nikde o tom informace skoro nejsou o nabíjení v zimě.
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

FF píše:
Quido píše:Podle manuálů v pdf mají 15,8 V všechny.
...už ma síce predbehli, ale tých 15,8V majú v špeciálnych režimoch...

Mimochodom - pri podchladenom akumulátore je viac dôležité nabíjanie malým prúdom (max. 1A) ako posunutie ukončovacieho napätia - napr. pri 0,5A@14,4V nabijeme akumulátor viac ako pri napr. 3,5A@15,0V...

P. S.: ...ale ináč som rád, že sa tomu nejakí výrobcovia venujú viac ako iní...
P. S.2: ...pri používaní tej Lidlovky (cca 1 rok) sa nestačím čudovať ako mi rastie hustota elektrolytu po konečných nabitiach - žeby tých cca 12kHz predsa len desulfátovalo a premiešavalo?! ...možno aj ten menší prúd (0,8A) robí akumulátoru neustále "dobre"
Autoxxxrady píše:To máš vyzkoušený?
Tam jde o to, že ty když to nabíjíš velkým proudem, tak ho stejně nemůže akumulátor využít, protože se nedokáže rychle nabíjet v nízkých teplotách. Jestli vůbec dokáže.
FF píše:Tento rok som nevydržal a urobil údržbu akumulátora skôr ako cez Vianoce - kúpil som si totiž elektronickú nabíjačku v Lidli a neodolal som ju vyskúšať a niečo pomerať.
Zaujímavé bolo, že akumulátor nebolo treba dolievať...???!!! Pritom každý rok si pýta - tomu teda nerozumiem, ale čo už.

Refraktometrom som nameral:
[kg/l]
- (mínus)
1.: 1,225
2.: 1,235 (oko - je zelené!)
3.: 1,240
4.: 1,240
5.: 1,240
6.: 1,205
+(plus)

v Januári 2012 to bolo:
[kg/l]
- (mínus)
1.: 1,205
2.: 1,225 (oko - je zelené!)
3.: 1,228
4.: 1,223
5.: 1,228
6.: 1,190
+(plus)

...zdá sa, že stav sa zlepšil???!!!
...alebo to je to Lidl nabíjačkou, ktorá pri dosiahnutí cca 14,0V zníži prúd z 3,8A (3,5A) na 0,8A a dokáže do akumulátora dostať viac energie ako môj starý Bosch Battmax Automatic, ktorý tam "valí" cca 4arith/6efA a napätie cca 14,4V dosiahne tým pádom skôr?!
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

Tu sa este furt tady nabija ? :)
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

Vždy sa nabíjalo, nabíja sa a bude sa nabíjať!

Nabíjači všetkých krajín spojte sa! :wink:
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

LoL. Precital som Tvoju prvu vetu a hned ma napadla ta druha.
Potom som precital aj druhu vetu a ona tam fakt bola :D

Nabijame na 110%, kolektiv zdravy bez urazu !

Edit:
Inak neviem, ci som to tu spominal, ale zrobil som si v garazi mininabijacku. Ono to mala byt povodne udrziavacia nabijacka, ale po 3-5 dnoch ju musim dat dole, lebo uz tlaci moc vysoko. Spravil som to z 24V zaliateho, skratuvzdorneho trafa - dal som jednu diodu, zadekloval do krabice a namontoval na stenu. ;) Na prazdno ma to trafo okolo 30V. Po pripojeni na zataz samozrejme klesne a pomalicky stupa s nabitou baterkou.
Tlaci nejakych 100-120mA, co je uplne v pohode. Vlastne tlaci len polovicu sinusoidy, takze trochu aj pulzuje do baterky. Ked pripojim auto [s dvoma baterkami paralelne - 70 + 60 Ah] s napatim dajme tomu 12,5 V, tak za 3-4 dni pekne vystupa na 14 V aj nejake drobne. Vtedy to musim odpojit - lebo trafo by tlacilo baterky este vyssie a to uz nechcem.

Mam doma tu Lidlacku elektronicku nabijacku a tiez mam aj jednu Einhell sprostu nabijacku a fakt mozem povedat, ze toto male trafo mi nabucha baterky najlepsie. Asi preto, ze ich pomalicky tlaci hore niekolko dni. Po odpojeni nabky 4-litrovy liatinovy motor startuje ako jeden Lusk. Po tych dvoch spomenutych nabijackach az tak pekne nestartuje. ;)
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

Tento mesiac máme záväzok nabíjať na 110% a v budúcej päťročnici by sme sa chceli dostať postupne až na 200%.
Česť práci! :wink: :lol:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Colommbo »

O pár rokov nebude už nikto nič vedieť o nejakých päťročnicách a osobných záväzkoch... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

Cest praci a robote pokoj ;)
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Nevíte někdo kdy zas budou mít v Lidlu tu nabíječku? Pátrám po ní asi půl roku a furt nic :!:
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od ka-spel »

Na zimu by mohla být.
byloObrázek
je Obrázek
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

Vyrobil som si konektor k Lidlovke, aby som mohol nabíjať cez zapaľovač a som sklamaný - mám dojem, že sa akumulátor nabije o niečo menej, pretože (asi) prechodové odpory spôsobia, že na zásuvke je už ukončovacie napätie dosiahnuté, ale na akumulátore ešte tesne nie - alebo to súvisí povedzme s polovodičmi v nabíjacej sústave automobilu?
Skrátka po pripojení priamo ku svorkám akumulátora (bez odpojenia od palubnej siete) sa nabilo viac...
v.vilik

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od v.vilik »

Odpověděl sis sám. Nabíjení by mělo být
a) co nejblíže k baterii
b) pokud ne, použít takový průřez vodičů, aby ztráty byly co nejmenší. Což zapalovač určitě nesplňuje.

Proč je od alternátoru silný kabel vedený pokud možno nejkratší cestou k baterii?
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

...ten je preto "hrubý", lebo alternátor dodá až 70A (v mojom prípade), ale pre nabíjanie stačí max. 3,8A...
v.vilik

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od v.vilik »

FF píše:... ale pre nabíjanie stačí max. 3,8A...
To jo, ale víš kudy a jak dlouhý je vodič, nebo lépe cesta napětí od baterie k zapalovači? Víš přes kolik přechodových odporů projde?
Udělej si test. Nastartuj auto, nech ho tak 5 minut na volnoběhu a pak změř napětí na silové svorce alternátoru a porovnej to s tím, kolik neměříš na svorce baterie. Budeš překvapen rozdílem. :? Na silném kabelu, který jde přímo od altíku k baterce. A teď si uvědom, že zapalovač jde podstatně delší trasou, přes pojistku, u některých aut i přes zapalovací skříňku.
Odpovědět