nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Ojojojoj,hafo názorů,mládenci,díky. Měl jsem na mysli spíše věci okolo proudu,tady ampér,si totiž myslim,že právě gelovky asi budou chtít malý dobíjecí proud,ale déle. Což ostatně prospívá všem akumulátorům,ale aby gelka třeba neřachla. Co tohle?
http://www.motorkari.cz/motobazar/prisl ... 19386.html
Je mi jasné,že pokud bych tam napojil i aku 45ah co mám v obou autech,je to tak na týden. Ale čas mě netlačí,bo jedno auto je zazimované do jara jako každý rok a druhé dle potřeby jede. A ze zazimovaného je aku doma,můžu je přehazovat dle potřeby.
Pkod

Příspěvek od Pkod »

Je tezke posoudit neco, kdyz nejsou uvedeny ani zakladni udaje. Tak je to ostatne temer u vsech podobnych.
Pekne a levne nabijecky obcas miva v akci Lidl. Mozna by poslouzila i tato (bez osobni zkusenosti):
http://www.gme.cz/cz/mw126c05-p751-346.html

Kazdopadne bych pred prvnim pouzitim zkontroloval napeti na prazdno.
FF

Příspěvek od FF »

mastnák píše:...Je mi jasné,že pokud bych tam napojil i aku 45ah co mám v obou autech,je to tak na týden...
...toto s tým prúdom je len mýtus - keď sa dobíja akumulátor, tak nikdy nie je vybitý na 100%, a ak áno, tak je už zasulfátovaný a tým pádom v háji!
Tirika

Příspěvek od Tirika »

Některý nabíječky mají vlastní program desulfatace, co jsem koukal,tak se to řeší vyšším napětím a velmi malým proudem...
Dle mojich zkušeností s baterkou do motorky to sice takhle oživit lze, už to ale není úplně ono.
PetrB

Příspěvek od PetrB »

Čus,
myslíte, že je problém, když baterka Akuma (původní ve Fabii2, 44Ah) má po nabití v nabíječce napětí 12,83V (naprázdno, bez zátěže, bez nabíječky)? Startování a všechno ostatní je naprosto v pohodě. Teďka jsem proved preventivní dobití.
FF

Příspěvek od FF »

FF píše:...na každý akumulátor typu olovo-kyselina je vhodná nabíjačka, ktorá má automatickú elektronickú funkciu, ktorá sa postará o to, aby pri dosiahnutí plynovacieho napätia (14,4V) bol nabíjací proces prerušený a udržiavaciu elektronickú reguláciu, ktorá zapezpečí, že po klesnutí napätia pod maximálne napätie nabitého akumulátora (12,8V) sa elektronika znova zopne...
...tu som to napísal a z toho vyplýva, že cca 12,8V je hodonta plne nabitého akumulátora (ale nie bezprostredne po odpojení z nabíjania - vtedy má prechodne vyššie napätie).
PetrB

Příspěvek od PetrB »

Ok, dík.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A já jen doplním, že je třeba počítat s tím, že v mrazu se téměř nedá baterka nabíjet - (nejsem fyzik, ani chemik, ale údajně anoda při záporných teplotách "nebere" nabíjecí proud / možná zde někdo vysvětlí víc, nebo proč).
Pkod

Příspěvek od Pkod »

Pitris píše:A já jen doplním, že je třeba počítat s tím, že v mrazu se téměř nedá baterka nabíjet - (nejsem fyzik, ani chemik, ale údajně anoda při záporných teplotách "nebere" nabíjecí proud / možná zde někdo vysvětlí víc, nebo proč).
Muze za to spatna pohyblivost iontu a mozna trochu vetsi rozdily ve slozeni elektrolytu na jednotlivych elektrodach (zmena viskozity).
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Špatné nabití při mrazech způsobuje hustota elektrolitu, řekněme pohyb iontů,s klesající teplotou elektrolit houstne a trpí nejvíce záporná elektroda.Pokud je baterie plně nabitá a hustota elektrolitu je na 100 % ztráta kapacity při cca - 10 st je asi 20%, čím je větší ztráta hustoty elektrolitu, tím je větší pravděpodobnost, že i při např. - 3 st elektrolit zmrzne a tím pádem i vzroste vnitřní el.odpor a pak je úplně vyloučeno nabití/vybití.Pokud se někdo rozhodne, že bude nabíjet baterii v autě venku při - 10 st, musí počítat s tím, že nabití baterie , pokud bude v plných znacích, proběhne tak z 30% a to možná přeháním, elektrolit má tendenci při mrazu se oddělit na vodu a kys.sýrovou, když si vezmu 35ti %ní podíl H 2 SO 4 a 65ti %ní podíl vody tak je asi jasné , co se bude dít.Při plné hustotě se , ale nikdy elektrolit nerozdělí, ten chemickotermický vliv v něm je, ale není tak rychlý.Napsal jsem to jen obecně, těch rozhodujících vlivů a ukazatelů je víc.
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

Chlapci, celkom fajne som sa zacital do Vasej diskusie - chcel by som sa spytat jednu vec.
Mam jeden AC/DC adapter, ktory dava presne 12,8V a ma uvedene 250mA - chcel by som ho pouzit ako taku udrziavaciu nabijacku [ani nie nabijacku, ale skor fakt len udrziavanie proti samovybijaniu baterky, ked v zime dlhsie nejazdi auto]. Je mozne, ze by som tento adapter pichol na baterku na trvalo a nech udrzuje napatie na baterke ? Nieje 12,8V malo ? Asi by bolo lepsie cca. 13-13,2V na jemne pri-dobijanie, ale taky adapter zrovna nemam a kupovat kvoli tomu nebudem ani adapter, ani udrziavaciu nabijacku.
Niesom elektroniky znaly, pytam sa ako laik - tak poprosim aj adekvatne reagovat a nezdrbat ma hned za laicke otazky :) Logicky ked rozmyslam, moze sa stat, ze ked bude mat adapter nizsie napatie, ako samotna baterka, tak sa bude baterka vybijat, kym nevyrovna napatia adapteru ? Ale zas pod tych 12,8V by sa to nemalo dostat, takze teoreticky na moj ucel by to mohlo stacit.
Jedna sa mi o to, ze mame velky terenak, kde je mega-vela odberu na baterku, su tam reflektory, navijak, atd, atd. Su to ale veci, ktore sa trvale nepouzivaju, ale raz za cas ich proste treba a vtedy potrebujem mat baterku v stopro stave, nemoze byt niekde v polovici kapacity [co sa kludne moze stat, po dvoch tyzdnoch statia auta v minusovych teplotach]. Ten maly adapter by drzal baterky na napatovej hladine a nepustil by ich nizsie. Keby klesali baterky, tak by ich jemne dobijalo 0-250mA co je uplne neskodny prud, taky "osviezovaci" :) Logicke mi to pride, ovsem by som to potreboval podlozit odbornymi faktami a jak sledujem tuto temu, tak odbornici tu su a neni ich ani malo. Vdaka za postrehy kluci...
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

Ten adaptér je dosť otázny - ide o to, aké napätie bude mať v záťaži - teda po pripojení na akumulátor a aký má vnútorný odpor a celkové zapojenie, aby ho, naopak, ten akumulátor neodpásol.
Najlepšie (a zároveň aj najlacnejšie) pre teba bude kúpiť nabíjačku Ultimate Speed ULG 3.8 A1 za 17,99€ v Lidli (je to s nyjvyššiou pravdepodobnosťou prezlečená BOSCH C3) - a dokonca som ju myslím tento týždeň videl znova v letáku. Tá môže byť pripojená k akumulátoru aj priamo vo vozidle a to dokonca napr. aj celú zimu...! :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Pitris »

Pokud je to "klasický" adaptér (třeba původně k rádiu), tak bych to asi nedělal, protože už u středně nabité autobaterky by "to šlo" zřejmě "obráceně". Z baterky do adaptéru. Což asi nechceš..... :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Quido

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Quido »

Pokud je ten zdroj stabilizovaný tak já bych to klidně připojil. Na 100 % nabitá autobaterie má odpojená, tj. nezatížená žádným odběrem, napětí 12,6 až 12,8 V (při pokojové teplotě). V zimním provozu se na tyto hodnoty nikdy nedostane, takže i z toho 12,8 V zdroje do ní něco poteče. O nabíjení se nedá moc mluvit, ale na pokrytí samovybíjení a spotřeby vypnutého auta (alarm, centrál atd) by to stačit mělo.

Lepší něco než nic.
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

Kluci, vdaka za vsetky informacie. Dnes som to riskol a na chvilu som to vyskusal.
Najprv som dobil riadnou nabijackou baterku na plnu kapacitu [doma v teple], potom som ju nechal chvilu odstat, aby sa na nej ustalilo napatie. Nasledne som na tu baterku pripojil ten adapter, no teda adapter na baterku. A nedialo sa vobec nic. Najprv pretekalo nejakych kolisavych 0.6uA z baterky smerom k adapteru, potom sa to ustalilo a netiekol vobec ziadny prud, nula. Nechal som ten adapter par hodin na betrii, ako bude klesat, prip. kolisat napatie a tiez sa nic nedialo. Po dlhsich chvilach napatie klesalo po 0.01V-och [klasicke mierne klesanie napatia]. Tak isto, ako ked tam adapter vobec nebol. Takze to nieje k nicomu. Mozno by bolo lepsie, keby ma ten adapter aspon tych cca. 13.2V, neviem.

Kazdopadne diky za tip v Lidli - prave som si pozrel aktualnu ponuku a od stvrtku bude akcia na tie nabijacky, takze si ju pojdem kupit. Namontujem ju trvalo do garaze nad auto. Chcel by som to riesit tak, ze na koniec kablu by som dal samca do autozapalovaca a pri odstaveni auta jednoducho pichnem konektor do zapalovaca a necham ho tam. Teoreticky, ked bude baterka v dobrej kondicii, tak by tam mal byt uplne minimalny prud, neskor ziadny/zanedbatelny.

Vyvedte ma z omylov ;) Diky moc...
Odpovědět